Sprzedaż Phaetona od początku nie szła po myśli twórcy, głównie za sprawą marki kojarzonej jako masowe auto dla ludu. (Volk - lud.) Samochód w rankingach sprzedaży uplasował się na miejscu 4. za Mercedesem klasy S, BMW serii 7, Audi A8, a tuż przed Lexusem LS czy Jaguarem XJ. Przy czym w 2007 roku różnica między BMW i Audi, a Phaetonem była już niewielka.
Na początku samochód oferowany był z silnikami benzynowymi 3.2, 4.2, 6.0 i diesla 5.0. W 2005 roku zakończono produkcję Phaetona z silnikiem 5.0 TDI zastępując go silnikiem 3.0 TDI o mocy 224 KM.
W 2005 roku zaprzestano również produkcji Phaetona z napędem tylko na przednią oś, od tego rocznika wszystkie wersje mają napęd na obie osie (4MOTION). W 2007 roku samochód poddany został faceliftingowi, który obejmował: nowe lampy, nowe wzory zderzaków, system nawigacyjny oparty o czytnik DVD, a także wsparcie dla technologii Bluetooth i MP3.
W połowie 2010 roku auto poddano ponownej modernizacji. Odświeżone auto najłatwiej można rozpoznać po przeprojektowanym pasie przednim. Oprócz nowej, chromowanej atrapy chłodnicy zamontowano nowe, biksenonowe reflektory z lampami doświetlającymi zakręty wykonanymi w technologii LED.
Ceny topowego auta w Niemczech zaczynają się od 66 500 euro za bazowy model, przez 71 200 euro za wersje z silnikiem V6, 82 200 euro z V8 i 115 000 euro za odmianę z jednostką W12.
Wymiary:
Długość: 5055 mm 5175 mm (wersja L)
Szerokość: 1903 mm
Wysokość: 1450 mm
Rozstaw osi: 2881 mm 3001 mm (wersja L)
Masa własna: od 2089 kg
źródło: Volkswagen