Światowa premiera Škody Fabia drugiej generacji miała miejsce w marcu 2007 podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Genewie. W Polsce premiera miała miejsce w maju 2007 roku.
Nowa Škoda Fabia charakteryzuje się wszystkimi najważniejszymi cechami, które skłoniły ponad 1,5 miliona Klientów do zakupu modelu pierwszej generacji – który teraz jest jeszcze bardziej rozwinięty i udoskonalony przez Škodę.
W swojej klasie Škoda Fabia jest autem oferującym największą ilość miejsca na nogi i nad głową dla pasażerów tylnej kanapy. Osoby zajmujące przednie siedzenia, podobnie jak w pierwszej generacji tego samochodu, mogą korzystać z więcej niż wystarczającej przestrzeni. Nowa Škoda Fabia oferuje również nowe rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa: pasażerowie przednich i tylnych siedzeń chronieni są przez kurtyny powietrzne.
Wymiary. Długość całkowita Nowej Škody Fabia, dzięki nowemu designowi przedniego zderzaka, zwiększyła się. Ze swoimi rozmiarami zewnętrznymi (3 992 mm x 1642 mm x 1498 mm) Nowa Škoda Fabia hatchback jest jednym z największych aut w swojej klasie. Efektywne wykorzystanie przestrzeni pozwoliło zaoferować więcej miejsca zarówno pasażerom przednich, jak i tylnych siedzeń.
Bagażnik ma podstawową pojemność 300 litrów, która po złożeniu tylnych siedzeń zwiększa się do 1 163 litrów. Poza nieprzeciętną niezawodnością, przestronnością wnętrza, znakomitymi właściwościami jezdnymi, bezpieczną konstrukcją i niezwykle korzystnym stosunkiem ceny do jakości, do zalet Nowej Škody Fabia można zaliczyć również szeroką gamę kolorów nadwozia, nowoczesny design oraz kombinację najwyższej jakości materiałów i kolorów we wnętrzu samochodu.
Przy projektowaniu i konstruowaniu Nowej Škody Fabia i jej wyposażenia, została użyta najnowsza technologia (na przykład rzeczywistość wirtualna). W swoim najnowszym modelu Škoda, poza wyposażeniem standardowym, opcjonalnie oferuje możliwość zamówienia m.in. sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów typu Tiptronic, elektronicznie sterowanej klimatyzacji Climatronic i kurtyn powietrznych.
W zakresie technologii komunikacyjnych Nowa Fabia mogła zostać wyposażona w przygotowanie pod telefon GSM z nowoczesnym łączem Bluetooth, czy system audio dający możliwość podłączenia zewnętrznych źródeł dźwięku, takich jak odtwarzacze MP3 (np. iPod).
W Nowej Škodzie Fabia dostępnych jest siedem jednostek napędowych – cztery benzynowe i trzy diesle. Oba popularne, trzycylindrowe silniki mają teraz większą moc i charakteryzują się większą elastycznością.
Bezpieczeństwo. Wielokrotnie testowana konstrukcja nadwozia, optymalnie zestrojone zawieszenie i elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego sprawia, że samochód jest bezpieczny i jednocześnie łatwy w prowadzeniu w każdej sytuacji. Wszystkie wersje nowej Fabii wyposażone są w ABS z systemem Dual – Rate, czyli asystentem nagłego hamowania.
Opcjonalnie można zamówić do nowej Fabii system kontroli trakcji ASR lub system stabilizacji toru jazdy ESP. W przypadku nagłego przebicia którejś z opon lub spadku ciśnienia powietrza w oponie , zamontowany w Fabii system TPM natychmiast powiadomi o tym kierowcę.
Optymalnie zaprojektowane strefy zgniotu w nowej Fabii zostały dodatkowo wzmocnione. Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, a także poduszki boczne są w tym samochodzie wyposażeniem standardowym, podobnie jak punkty mocowania ISOFIX, służące prawidłowemu i bezpiecznemu zamontowaniu fotelika dziecięcego na tylnych fotelach.Kurtyny powietrzne
Jest to absolutnie nowy element wśród opcji produkcyjnych nowej Fabii. Poduszki te, po aktywowaniu tworzą „ścianę” wzdłuż wnętrza samochodu, chroniąc w ten sposób pasażerów zarówno z przodu jak i z tyłu i czyniąc go jeszcze bezpieczniejszym.
Reflektory skrętne
Projekcyjne reflektory w nowej Fabii, zamiast powierzchni odbicia światła wykorzystują zamontowane tam soczewki do skupienia promieni świetlnych – podobnie jak dzieje się to w reflektorach ksenonowych. W zależności od tego, w którą stronę skręcają koła samochodu, reflektory maja także możliwość skrętu w tym samym kierunku. Reflektor od zewnętrznej strony zakrętu wychyla się do 7,5 stopnia, a reflektor po wewnętrznej stronie zakrętu wychyla się aż do 15 stopni.
Zderzenie? Fabia pomyśli za Ciebie W razie wypadku, automatycznie włączają się światła awaryjne i oświetlenie wnętrza pojazdu, centralny zamek zostaje odblokowany, wyłącza się pompa paliwowa a dopływ paliwa ze zbiornika zostaje odcięty. W ten sposób ryzyko zapłonu samochodu zostaje wydatnie zmniejszone.
Ochrona pieszych. Nowa Fabia została zbudowana zgodnie z dyrektywami Unii Europejskiej, dotyczącymi ochrony pieszych. W przypadku kolizji pieszego z Fabią, ryzyko poważnych obrażeń zostało zminimalizowane. W nowej Fabii przestrzeń pomiędzy pokrywą a elementami w przestrzeni silnika, specjalnie zaprojektowany przedni zderzak czy też kształty innych elementów przodu samochodu, znacznie redukują siłę uderzenia i ryzyko poważnych obrażeń pieszego.
źródło: Skoda