Renault Clio 3 – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Sprężysta i zmysłowa linia Clio III zdradza jego dynamiczny charakter i stanowi zapowiedź przyjemności prowadzenia. Ciepłe i starannie zaprojektowane wnętrze może wygodnie pomieścić nawet 5 osób. Clio III oferowane było w 6 wystrojach wnętrza i 3 poziomach wyposażenia.

Niezwykle przestronne i komfortowe
Clio III jest nieco większe od swego poprzednika – mierzy obecnie 3,99 m i zapewnia swoim użytkownikom wyjątkową ilość miejsca zarówno w wersji 3, jak i 5-drzwiowej. Do podniesienia poziomu komfortu przyczynia się również ogromna ilość światła we wnętrzu, co sprawia wrażenie niezwykłej przestronności, niespotykanej w tej kategorii. Wygodna pozycja ciała i ergonomiczne elementy sterujące zapewniają kierowcy komfortową jazdę. Oferowane są liczne elementy wyposażenia podnoszące komfort i bezpieczeństwo – niektóre z nich, jak np. karta ? hands free ? są nowością w tym segmencie.

Po pierwsze – przyjemność jazdy
Clio III, zaprojektowane na płycie podłogowej B, opracowanej przez Renault-Nissan, jest wprost stworzone do jazdy. Jego układ jezdny ma wiele wspólnego z Mégane II. Zalety jezdne tego auta wynikają z dużego rozstawu osi i kół oraz nisko położonego środka ciężkości. Doskonałe parametry układu jezdnego pozwalają w pełni wykorzystać ten atut.

Silniki. Już w momencie wprowadzenia na rynek Clio III będzie dysponowało szeroką gamą silników benzynowych i diesel spełniającymi normy Euro 4. Oferta silników benzynowych w zależności od kraju obejmuje jednostki 1.2 16V (75 KM), 1.4 16V (100 KM) i 1.6 16V (110 KM). Jeśli chodzi o silniki diesel, Clio III może być wyposażone w silnik 1.5 dCi oferowany w trzech poziomach mocy : 70 KM, 85 KM i 105 KM. Gama skrzyń biegów jest taka jak w Modusie. W Clio III pojawia się również istotna innowacja techniczna wprowadzona w Modusie: sekwencyjna skrzynia biegów wyposażona w dźwignie sterujące umieszczone pod kierownicą.

Komfort akustyczny? stanowiący czynnik o istotnym zna czeniu dla przyjemności i komfortu jazdy, został uwzględniony już we wstępnej fazie projektowej. Uzyskane w tej dziedzinie wyniki plasują Clio III na najwyższym poziomie w segmencie.

Bezpieczeństwo w genach. Celem Clio III jest dążenie do doskonałości w dziedzinie bezpieczeństwa. W modelu tym konstruktorzy Renault wykorzystali cały know-how marki w zakresie bezpieczeństwa czynnego i biernego. Podobnie jak poprzednio projektowane modele, ma za zadanie uzyskać jak najlepsze oceny w testach Euro NCAP. Clio III dobrze trzyma kierunek jazdy, jest samochodem łatwym w prowadzeniu i posiada wyjątkowo mocne hamulce. Jest seryjnie wyposażone w ABS Bosch 8.0 z elektronicznym korektorem siły hamowania (EBV) i systemem wspomagania nagłego hamowania. Clio III może również mieć system ESP, z funkcją zapobiegania poślizgowi kół pędnych (ASR), kontroli podsterowności i regulacji momentu obrotowego silnika podczas redukcji biegu (MSR).

Clio III jest wraz z Modusem, pierwszym samochodem w swoim segmencie oferującym światła zwiększające widoczność na boki na zakrętach. Dostępne są również ksenonowe reflektory o regulowanym zasięgu, zapewniające doskonałą widoczność w nocy.

Szczególnie wymagające założenia techniczne dotyczą bezpieczeństwa biernego, co jest w pełni zbieżne z zaangażowaniem i doświadczeniem Renault w tej dziedzinie. Konstrukcja Clio III posiada liczne strefy kontrolowanego zgniotu. Została zaprojektowana tak, aby współdziałać z Systemem Renault Protection trzeciej generacji. System zabezpieczeń Clio III obejmuje do 8 poduszek powietrznych, w tym dwie czołowe, samoczynnie dostosowujące się do siły zderzenia oraz ogranicznik napięcia i napinacze na przednich fotelach. W Clio III wprowadzono również po raz pierwszy oryginalne rozwiązanie pozwalające na przewóz dzieci w wieku 6-10 lat na środkowym miejscu z tyłu.

Łatwy w eksploatacji, oszczędny samochód, przyjazny dla środowiska. Clio III ułatwia życie swoim użytkownikom: przeglądy należy przeprowadzić co 30 tys. km w przypadku wersji z silnikami benzynowymi i co 20 tys. km w wersjach napędzanych silnikami diesel. Doskonała jakość projektu i wykonania zapewnia wysoką trwałość i niskie koszty eksploatacji. Clio III jest przyjazne dla środowiska: w 95% swojej masy nadaje się do recyklingu. Rozwiązania wykorzystane w ekologicznej koncepcji Clio III uwzględniają również z wyprzedzeniem przyszłe ograniczenia w stosowaniu metali ciężkich.

Renault kontynuuje proces odnowy
oferty małych samochodów. Renault jest jednym z głównych producentów w segmencie małych samochodów. Ten strategiczny segment stanowi ponad jedną trzecią rynku europejskiego, tj. 5 mln samochodów. W oparciu o Clio III, Modusa wprowadzonego w 2004 r. oraz cieszące się nieustannym sukcesem Twingo, Renault ma zamiar zdobyć w 2005 r. ok. 11% udziału w rynku europejskim.

Proces całkowitej odnowy oferty małych samochodów, zapoczątkowany wprowadzeniem Modusa, doprowadził Renault do zmiany systemu organizacji produkcji – obecnie każdy zakład produkcyjny (Flins i Bursa oraz Dieppe w przypadku wersji Renault Sport) jest przeznaczony do produkcji innego typu samochodów.

Koszt opracowania i wdrożenia do produkcji Clio III wyniósł 953 mln euro, w tym 630 mln stanowiły inwestycje przemysłowe.

CZYTAJ DALEJ  Seat Ronda — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

 

źródło: Renault