Kompaktowy crossover SUV produkowany od 2007 roku, a w Polsce dostępny od roku 2008. Nie licząc wojskowego modelu P4 z lat 80., pierwszy terenowy samochód Peugeota. Stworzony w ramach współpracy koncernu PSA, do którego należą Peugeot i Citroen z Mitsubishi. Jej owocem są modele 4007 oraz C-Crosser, oba oparte na nowym Mitsubishi Outlanderze (użyta płyta podłogowa o symbolu GS to również dzieło Mitsubishi). 4007, podobnie jak C-Crosser powstaje też w fabryce japońskiej marki w Okazaki.
Auto jest bardzo podobne do Mitsubishi Outlandera powstałą w ramach partnerstwa japońskiej marki z francuskim koncernem PSA Peugeot-Citroen.
Godna najwyższej noty jest ilość miejsca, jaką ma do zaproponowania kabina „4007-ki”. Pasażerowie dwóch pierwszych rzędów siedzeń mogą cieszyć się z ogromnej swobody ruchów, a na dodatek mają do dyspozycji wygodne fotele. W trzecim rzędzie przestrzeń jest już mocno ograniczono, choć sama możliwość przewiezienia 7 osób jest istotnym atutem wnętrza. Przy 5-osobowej konfiguracji siedzeń bagażnik imponuje swoją pojemnością, a także foremnością kształtów. Sam dostęp do kufra okazuje się nietypowo rozwiązany – mamy tu dużą klapę unoszoną do góry oraz dolną burtę opuszczaną na dół. Taka koncepcja ułatwia ładowanie bagaży o znacznych gabarytach, ale z drugiej strony utrudnia sięganie przedmiotów położonych tuż przy kanapie.
Biorąc pod uwagę wysokie nadwozie, wysoki prześwit i wysoko położony środek ciężkości, własności jezdne trzeba uznać za znakomite. Auto pewnie prowadzi się na zakrętach i nie generuje nadmiernych przechyłów nadwozia. Duża w tym zasługa sztywno zestrojonego zawieszenia, które nie jest niestety ostoją komfortu. Zastosowany układ kierowniczy sprawuje się przyzwoicie, świetnie działa natomiast układ napędowy. System 4×4, będący dziełem doświadczonego w tej materii Mitsubishi, sprawnie pokonuje nawet średnio trudne przeszkody terenowe.
Olbrzymim najkamentem Peugeot 4007 jest wysoka cena, która z pewnością przyczyniła się do miernego sukcesu tego modelu w Polsce.
źródło: Peugeot