Przemierzając meandry rynku motoryzacyjnego w poszukiwaniu samochodu, który łączy w sobie elegancję, dynamiczne osiągi oraz ekonomiczność, nie można pominąć modelu Peugeot 308 I. To właśnie francuski kompakt, od momentu swojej premiery, zdobywa uznanie kierowców ceniących sobie przemyślane rozwiązania techniczne oraz komfort jazdy. Czy jest to idealny wybór dla wymagającego użytkownika? Zapraszamy do zgłębienia danych technicznych, wymiarów, możliwości silnikowych, a także opinii, które pomogą rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące tego modelu. Odkryjmy razem, czy Peugeot 308 I to Twój przyszły motoryzacyjny kompan!
Dane techniczne i wymiary Peugeot 308 I
Dane techniczne modelu Peugeot 308 I prezentują się imponująco, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego klasę. Jest dostępny w różnych wariantach silnikowych, zarówno benzynowych, jak i diesla. Wersje benzynowe oferują pojemność od 1,4 do 1,6 litra i moc od 95 do 200 KM, natomiast diesle to jednostki o pojemności od 1,6 do 2,0 litra, o mocy od 90 do 150 KM.
Wymiary Peugeot 308 I również przekonują. Długość samochodu wynosi 4276 mm, szerokość 1815 mm, a wysokość 1498 mm, co gwarantuje komfortowe warunki dla pasażerów, zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach. Rozstaw osi to 2608 mm, co zapewnia stabilność jazdy, a pojemność bagażnika wynosi 430 litrów, co jest wynikiem przemyślanej koncepcji przestrzeni.
Dostępne silniki i ich specyfikacje
Wśród dostępnych silników Peugeot 308 I, na uwagę zasługują zarówno jednostki benzynowe, jak i diesla. Jeśli chodzi o silniki benzynowe, najmniejszą pojemność ma jednostka 1.4 VTi o mocy 95 KM. Jest to idealna opcja dla użytkowników preferujących ekonomiczną jazdę w warunkach miejskich.
Kolejna wersja, silnik 1.6 VTi, oferuje moc od 120 do 200 KM. Co sprawia, że Peugeot 308 I z tym silnikiem zaskakuje swoją dynamiką, zachowując przy tym rozsądne spalanie. Śmiało można powiedzieć, że ten model jest idealnym rozwiązaniem dla kierowców ceniących sobie zarówno ekonomię, jak i sportowe osiągi.
Rozważając jednostki diesla, mamy do wyboru silniki 1.6 HDi o mocy od 90 do 112 KM i 2.0 HDi o mocy od 136 do 150 KM. Wszystkie te jednostki cechują się niską emisją CO2 oraz doskonałą ekonomią, co czyni je idealnym wyborem dla kierowców pokonujących długie dystanse.
Oprócz wymienionych jednostek, Peugeot 308 I dostępny jest również z silnikiem 1.6 THP o mocy 140 KM, który łączy zalety silników benzynowych i diesla. Ta jednostka charakteryzuje się wysoką mocą oraz niskim spalaniem, co czyni ją doskonałym wyborem dla wymagających użytkowników.
Spalanie i pojemność bagażnika Peugeot 308 I
Podstawowym wskaźnikiem ekonomiczności samochodu jest jego spalanie. W przypadku modelu Peugeot 308 I, spalanie zależy oczywiście od wybranej jednostki napędowej. Średnie spalanie silników benzynowych waha się w granicach 5.5-7.6 l/100km, zaś dla silników diesla wartość ta wynosi od 4.1 do 5.5 l/100km. Warto jednak podkreślić, że te wartości mogą różnić się w zależności od stylu jazdy i warunków drogowych.
W modelu Peugeot 308 I warto zwrócić uwagę na pojemność bagażnika. Jak już wspomniano, wynosi ona 430 litrów, co jest wynikiem przemyślanej koncepcji przestrzeni. Jako dodatek, po złożeniu tylnych siedzeń, pojemność bagażnika wzrasta do imponujących 1398 litrów, co daje duże możliwości transportowe.
Spalanie i pojemność bagażnika to niewątpliwie ważne parametry, ale nie są jedynym czynnikiem decydującym o wyborze samochodu. W przypadku Peugeot 308 I, warto podkreślić, że jego atuty to nie tylko ekonomia i przemyślana przestrzeń, ale również komfort jazdy, dynamiczne osiągi oraz eleganckie wykończenie.
Podsumowując, Peugeot 308 I to samochód o niskim spalaniu i dużej pojemności bagażnika, co czyni go idealnym wyborem dla osób ceniących sobie ekonomiczność i praktyczność. Nie można jednak zapomnieć o jego innych zaletach, takich jak komfort jazdy czy dynamiczne osiągi.
Ceny nowych i używanych modeli Peugeot 308 I na rynku
Ceny nowych modeli Peugeot 308 I na rynku pierwotnym były zróżnicowane, zależne od wybranych opcji i poziomu wyposażenia. W momencie debiutu, podstawowa wersja mogła kosztować około 60 000 zł, natomiast bogato wyposażone warianty osiągały cenę ponad 100 000 zł. Obecnie, z uwagi na zakończenie produkcji pierwszej generacji, nowe modele są niedostępne, a ceny na rynku wtórnym stały się głównym punktem zainteresowania potencjalnych nabywców.
Rynek samochodów używanych oferuje Peugeot 308 I w bardziej przystępnych cenach, które zaczynają się już od około 10 000 zł za egzemplarze z początkowych lat produkcji. Oczywiście, stan techniczny i przebieg są kluczowymi czynnikami wpływającymi na ostateczną cenę. Modele w lepszym stanie oraz z mniejszym przebiegiem mogą kosztować nawet do 25 000 zł, co wciąż stanowi atrakcyjną propozycję dla osób poszukujących niezawodnego i ekonomicznego kompaktu.
Wybierając Peugeot 308 I na rynku wtórnym, warto zwrócić uwagę nie tylko na cenę, ale również na historię serwisową pojazdu oraz opinie dotychczasowych użytkowników. Wyselekcjonowanie egzemplarza z dobrą historią użytkowania może być gwarancją satysfakcjonującego zakupu, łączącego atrakcyjną cenę z niezawodnością francuskiego kompaktu.
Opinie użytkowników i ekspertów o Peugeot 308 I
Wśród opinii użytkowników Peugeot 308 I często pojawiają się komplementy dotyczące jego dynamicznych osiągów. Kierowcy podkreślają, że samochód świetnie sprawdza się zarówno w ruchu miejskim, jak i podczas dłuższych tras, oferując zaskakującą elastyczność i przyjemność z jazdy.
Wielu właścicieli tego modelu docenia również niskie koszty eksploatacji, które wynikają z ekonomicznych silników oraz niewielkich kosztów serwisowych. Użytkownicy zgadzają się, że Peugeot 308 I to rozsądny wybór dla osób szukających wyważonego stosunku jakości do ceny.
Ekspertów branży motoryzacyjnej przekonuje przede wszystkim komfort jazdy oraz dobrze zaprojektowane wnętrze Peugeot 308 I. Wskazują oni na ergonomiczne rozmieszczenie elementów kokpitu oraz wysoką jakość użytych materiałów, co znacząco wpływa na doświadczenie z użytkowania pojazdu.
Jednakże niektóre opinie wskazują na pewne niedociągnięcia, takie jak problemy z elektroniką czy drobne usterki pojawiające się w starszych egzemplarzach. Mimo to, ogólna ocena Peugeot 308 I pozostaje pozytywna, a pojazd ten jest często rekomendowany jako godny zaufania i stylowy kompakt.
Podsumowanie
Peugeot 308 I to pojazd, który z pewnością zasługuje na uwagę zarówno ze względu na swoje ekonomiczne spalanie, jak i przestronny bagażnik. Jego różnorodne silniki potrafią zaspokoić oczekiwania zarówno miłośników dynamicznej jazdy, jak i tych, którzy stawiają na ekonomię. Mamy nadzieję, że przedstawione informacje pomogły Ci zbliżyć się do podjęcia decyzji o ewentualnym zakupie. Zachęcamy do dalszego zgłębiania tematu i odkrywania opinii użytkowników, co pozwoli Ci lepiej poznać zalety i możliwe wady tego modelu. Nie zapomnij również sprawdzić ofert na rynku wtórnym, aby znaleźć Peugeota 308 I, który najlepiej odpowie na Twoje potrzeby motoryzacyjne.