X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Peugeot 2008 - dane techniczne, wymiary, silniki

Strona główna -> Peugeot -> 2008

 



Aby złożyć oparcie tylnej kanapy, wystarczy nacisnąć przycisk umieszczony w jego górnej części. Siedziska składają się automatycznie. Aby łatwo było utrzymać porządek, bagażnik posiada system listew w podłodze, które można blokować przy pomocy sześciu chromowanych haków. Ponadto znajdziemy tam dwa boczne schowki z pasami przytrzymującymi oraz siatkami bagażowymi, a także dodatkowy 22-litrowy schowek pod matą bagażnika. Wszyscy podróżni mają bezpośredni dostęp do licznych schowków, a dzięki przemyślanemu systemowi oświetlenia wnętrza nawet w nocy nie ma problemu z ich lokalizacją. Dostępne schowki to kieszenie w przednich drzwiach, schowek w tablicy rozdzielczej, schowek i uchwyt na napoje obok dźwigni zmiany biegów, zamykany schowek w konsoli środkowej, kieszenie w oparciach przednich foteli... Łączna powierzchnia schowków wynosi 24 litry, więc w kabinie modelu 2008 zawsze znajdzie się miejsce na klucze, smartfon czy inne przedmioty codziennego użytku.

Gama wydajnych jednostek napędowych. Lekka konstrukcja, aerodynamiczna sylwetka oraz szeroka gama jednostek napędowych umożliwia ograniczenie zużycia paliwa (od 3,8 l/100 km) oraz emisji CO2 (od 98 g/km). Dzięki bogatemu doświadczeniu Grupy PSA oraz innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym, takim jak system Stop & Start w silnikach benzynowych, rodzinie silników wysokoprężnych e-HDi czy nowej generacji trzycylindrowych silników benzynowych, model 2008 udanie łączy dbałość o środowisko z osiągami, co pozwala mu pretendować do miana lidera w swoim segmencie.

Trzycylindrowy silnik benzynowy nowej generacji. Zbudowany przez Grupę PSA nowy silnik trzycylindrowy udowodnił już swą wydajność paliwową oraz niski poziom emisji CO2. Jednostka ta jest jednak również bardzo lekka i kompaktowa – w przypadku wersji1,2 VTi jest o 21 kg lżejsza od czterocylindrowego silnika o porównywalnej mocy.


System Stop & Start we wszystkich wersjach:benzynowe silniki e-VTi oraz wysokoprężne jednostki e-HDi. Technologia ta zadebiutowała udanie w modelach 508 oraz 308 z silnikami wysokoprężnymi e-HDi, a następnie trafiła do 208. Dziś, dzięki dostępnym w Peugeot 2008 silnikom e-VTi, klienci mogą korzystać z niej również w wersjach benzynowych. System Stop & Start może być stosowany zarówno w silnikach benzynowych, jak i wysokoprężnych. Pozwala on oszczędzić paliwo, poprawia wygodę użytkowania samochodu i dostępny jest obecnie w sześciu na dziewięć jednostek napędowych modelu 2008. Najbardziej przyjazny środowisku silnik benzynowy 1,2 e-VTi w duecie z przekładnią automatyczną emituje zaledwie 99 g CO2 na kilometr, a poziom emisji w jednostkach wysokoprężnych zaczyna się już od 98g/km.


Nowe, turbodoładowane silniki trzycylindrowe. Kilka miesięcy po debiucie rynkowym, gama silników dostępnych w modelu 2008 wzbogaci się o turbodoładowaną, trzycylindrową jednostkę benzynową. Dostępne będą dwie jej wersje – 1,2 e-THP (110 KM) oraz 1,2 e-THP (130 KM) – oferujące szeroki zakres mocy oraz wysokie wartości momentu obrotowego (odpowiednio 205 oraz 230 Nm). Za sprawą swojej niezwykle nowoczesnej konstrukcji, silnik 1,2 e-THP jest o 12 kg lżejszy od czterocylindrowej jednostki spalinowej o podobnej mocy i generuje o 45 % wyższy moment obrotowy i to pomimo zastosowania dodatkowych podzespołów: turbosprężarki i rozbudowanego układu chłodzenia. Ponadto nowy silnik zużywa od 15 do 20 % mniej paliwa (w zależności od wersji).

Peugeot 2008 w Polsce. Model 2008 w Polsce - debiut: czerwiec 2013.

 

źródło: Peugeot

« < 1 2 3 4 5 > »