Opel Rekord E — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Przez lata Opel Rekord E był synonimem solidności i niezawodności, przemierzając drogi i serca użytkowników na całym świecie. Ten klasyczny model, który debiutował na rynku w późnych latach 70., przeszedł do historii motoryzacji jako ikona swoich czasów. Zanurzmy się w świat danych technicznych, wymiarów i silników, które napędzały tę niemiecką legendę. Czy jego spalanie i pojemność nadal robią wrażenie? A może to właśnie opinie użytkowników i ich nostalgiczne wspomnienia nadają temu samochodowi wyjątkowego charakteru? Zapraszamy do lektury, która przybliży Wam wszystkie aspekty posiadania Opla Rekord E.

Dane techniczne i wymiary Opel Rekord E

Opel Rekord E, wyprodukowany w latach 1977-1986, to samochód, który dzięki swoim wymiarom zasługuje na szczególną uwagę. Jego długość wynosi 4697 mm, szerokość 1725 mm, a wysokość 1430 mm, co w tamtych czasach stanowiło standard dla samochodów klasy średniej. Mimo upływu lat, Opel Rekord E nadal wydaje się być przestronnym i komfortowym samochodem.

Pod względem danych technicznych, Opel Rekord E nie pozostaje w tyle. Samochód ten był dostępny z szerokim zakresem jednostek napędowych, począwszy od 1.7-litrowego silnika benzynowego o mocy 60 koni mechanicznych, aż po 2.3-litrowy silnik Diesla. W przypadku najmocniejszej wersji, 2.0-litrowego silnika benzynowego z wtryskiem, moc wynosiła 130 KM, co na tamte czasy było wartością imponującą.

Ważnym elementem danych technicznych Opla Rekord E jest także jego masa własna. W zależności od wersji silnikowej, masa własna tego modelu wahała się od 1080 kg do 1235 kg. Wyższa masa była charakterystyczna dla wersji z silnikiem Diesla, podczas gdy lżejsze modele były wyposażone w silniki benzynowe. Ta różnorodność sprawiała, że każdy mógł znaleźć wersję idealnie dopasowaną do swoich potrzeb.

Dostępne silniki i ich specyfikacje

Opel Rekord E był dostępny z kilkoma wariantami silników, co czyniło go atrakcyjnym wyborem dla różnych grup kierowców. Wśród dostępnych jednostek napędowych znajdowały się silniki benzynowe o pojemnościach od 1,7 do 2,2 litra. Wszystkie te silniki były czterocylindrowe i wykorzystywały technologię OHV (wałek rozrządu w bloku), co przekładało się na ich niezawodność.

Wersja 1,7-litrowa generowała moc 60 KM, natomiast silniki o pojemności 1,9 i 2,0 litra rozwijały odpowiednio 75 i 97 KM. Najmocniejsza wersja, z silnikiem o pojemności 2,2 litra, dostarczała aż 115 KM mocy. Te silniki były dostępne zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.

W ofercie Opla Rekord E znalazły się także silniki Diesla. Pierwszy z nich to jednostka 2,1 D o mocy 58 KM. Drugi, o pojemności 2,3 litra, generował moc 65 KM. Silniki Diesla były znane z niskiego spalania i dużej wytrzymałości, co czyniło je popularnym wyborem wśród osób pokonujących długie dystanse.

Wszystkie silniki Opla Rekord E były znane z solidnej konstrukcji i niezawodności. Bez względu na wybór jednostki napędowej, kierowcy mogli liczyć na dobre osiągi i niezawodność, które były znakiem rozpoznawczym tego modelu. To wszystko sprawiało, że Opel Rekord E był samochodem, który mógł sprostać oczekiwaniom różnych grup kierowców.

Spalanie i pojemność silnika

Opel Rekord E, mimo swojego wieku, może pochwalić się dość ekonomicznym spalaniem, szczególnie w przypadku silników Diesla. Średnie spalanie w modelach z silnikiem Diesla wynosiło od 7 do 8 litrów na 100 kilometrów. Na tle konkurencji z tamtych lat, było to wynikiem godnym uwagi. Z kolei modele wyposażone w silniki benzynowe charakteryzowały się nieco wyższym spalaniem, które, w zależności od wersji silnikowej, wynosiło od 8 do 10 litrów na 100 km.

Z punktu widzenia pojemności silnika, Opel Rekord E może zaoferować rozmaite opcje. Wybór pomiędzy silnikami o pojemności od 1,7 do 2,2 litra pozwalał na dostosowanie samochodu do indywidualnych preferencji i potrzeb każdego kierowcy. Możliwość wyboru pomiędzy silnikami benzynowymi i Diesla dawała jeszcze większe pole do manewru, czyniąc z Opla Rekord E samochód uniwersalny.

Warto również zauważyć, że Opel Rekord E, mimo swojego wieku, mógł pochwalić się dość dużą pojemnością baku, która wynosiła 68 litrów. Taka pojemność pozwalała na długie podróże bez konieczności częstego tankowania. W połączeniu z ekonomicznym spalaniem, czyniło to go idealnym samochodem dla osób często podróżujących na długie dystanse.

Opinie użytkowników i ekspertów o Opel Rekord E

Opinie użytkowników na temat Opel Rekord E często podkreślają jego niezawodność i wytrzymałość. Wielu właścicieli wspomina o niskich kosztach utrzymania i o tym, że nawet po wielu latach użytkowania, samochód ten nadal dobrze się sprawuje. Ta legenda motoryzacji zyskała miano „”nie do zajechania””, co jest szczególnie cenione przez miłośników klasycznych aut.

Eksperci motoryzacyjni z kolei chwalą Opel Rekord E za jego ponadczasowy design i przemyślaną ergonomię wnętrza. Zwracają uwagę na komfortową przestrzeń dla pasażerów i kierowcy, co w połączeniu z solidną konstrukcją nadwozia czyni ten model wzorem do naśladowania dla współczesnych samochodów klasy średniej.

Wśród opinii nie brakuje jednak też uwag krytycznych. Dotyczą one na przykład spalania w starszych modelach z silnikami benzynowymi. Niektórzy użytkownicy wskazują, że Opel Rekord E mógłby być bardziej ekonomiczny, zwłaszcza w porównaniu do współczesnych standardów efektywności paliwowej. Mimo to, ogólna ocena tego modelu wśród użytkowników pozostaje pozytywna.

Podsumowanie

Opel Rekord E to bez wątpienia samochód, który zasługuje na uwagę zarówno miłośników klasyki, jak i tych, którzy szukają niezawodnego pojazdu z duszą. Jego różnorodność silników, imponujące wymiary i ekonomiczne spalanie sprawiają, że nawet dzisiaj może być atrakcyjnym wyborem na rynku wtórnym. Jeśli cenisz sobie samochody z historią, które nadal potrafią sprostać współczesnym wymaganiom, Opel Rekord E może okazać się idealnym kompanem na drogach. Zachęcamy do dalszego zgłębiania tematu i odkrywania opinii użytkowników, które mogą być cennym źródłem informacji przy wyborze tego kultowego modelu.