Opel Insignia – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Opel zdecydowanie odszedł od kantów znanych z poprzedniej Vectry. Nowa Insignia prezentuje się okazale, choć patrząc na zwartą bryłę auta, trudno nie dostrzec japońskich czy amerykańskich wpływów.

W Europie nowy Opel stawia czoła silnej i świeżej konkurencji w tym segmencie. Mazda 6, Passat, Laguna czy Citroen C5. Wnętrze jest przestronne. Nagromadzenie przycisków na konsoli środkowej wskazuje, że Opel zamiast „wszystkomających” przełączników w stylu iDrive wybrał szkołę „jeden przycisk-jedna funkcja”.

W gamie jednostek napędowych znajdzie się aż siedem silników, współpracujących z 6-biegowymi przekładniami manualnymi lub automatycznymi. Wszystkie są zgodne z normami emisji spalin Euro 5, które wejdą w życie dopiero w roku 2009. Cztery silniki benzynowe legitymują się mocą od 115 do 260KM (4-cylindrowe i V6), a trzy jednostki napędowe o pojemności 2-litrów osiągają od 110 do 160KM.

Insignia kusi płynną, silną sylwetką z linią dachu, przywodzącą na myśl coupé. Rzeźbiony kształt nadwozia podkreśla charakterystyczna osłona chłodnicy z na nowo zaprojektowanym znakiem Opla. Charakterystyczne elementy stylistyki to szeroki przód i stylizowane w kształcie „skrzydeł” tylne światła oraz „ostrze” zarysu linii bocznej, które zaczyna się dokładnie za przednimi kołami i sunie przez cały bok nadwozia. Obydwa detale przydają Insigni prężnego, ale pełnego wdzięku uroku.

Odzwierciedleniem samochodu z zewnątrz są kształty i powierzchnie wnętrza, które artykułując obietnice fascynującej ekspresji, wykonane są z najwyższej jakości materiałów.

Tablica rozdzielcza wije się od panelu przyrządów aż do drzwi w niezwykle finezyjny sposób, biorąc w objęcia pasażerów. Ten motyw skrzydła będzie powtarzał się we wszystkich Oplach. Czerwone podświetlenie wnętrza, w które będą wyposażane również przyszłe modele Opla, emitują ciepłą luksusową aurę. Duży nacisk został położony na fotele, które ustalają najwyższe standardy pod względem ergonomii, komfortu i bezpieczeństwa.

Pionierska rola Opla i wyjątkowe zaawansowanie technologii oświetlenia są kultywowane w Insigni, dzięki najnowszej generacji systemowi adaptacyjnego oświetlenia drogi (AFL): Dziewięć różnych trybów oświetlenia automatycznie dostosowujących się do różnych warunków jazdy, jednocześnie poprawiają bezpieczeństwo i radość z jazdy. Innym nowym elementem w systemie AFL są światła do jazdy dziennej z diod LED, które zużywają mniej energii niż konwencjonalny system wyposażony w lampy halogenowe, co skutkuje obniżeniem emisji CO2 z 6 g/km niemalże do zera.

CZYTAJ DALEJ  Lancia Delta I - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Jak pokazują wszystkie detale, Insignia jest wynikiem naszego dążenia do zaprojektowania samochodu, łączącego przyciągającą wzrok stylistykę, wyśmienitą dynamikę jazdy i innowacyjną technologię” powiedział Hans H. Demant, Dyrektor Generalny Adam Opel GmbH.

Insignia od początku była oferowana, zależności od wersji, z napędem na przednią oś i na cztery koła. Proaktywny i równomierny rozkład momentu obrotowego w systemie “Adaptive 4X4” nie tylko zapewnia optymalną trakcję, ale także zwiększa stabilność jazdy i dynamiczne prowadzenie. W Insigni z napędem na cztery koła, mechatroniczny system podwozia FlexRide mechatronic, dzięki Adaptive Stability Technology (technologii dostosowania toru jazdy), pomaga samochodowi dostosować się do aktualnych warunków jazdy i pozwala kierowcy wybrać ustawienia odpowiednie do jego nastroju. FlexRide jest dostępny również w wersji z napędem na przednią oś.

Insignia zadebiutowała w niespotykanie szerokim wyborze siedmiu rodzajów silników. Wszystkie spełniają normy emisji spalin Euro 5 i występują zarówno z manualną jak i automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów. Cztery rodzaje silników benzynowych oferowane są od czterocylindrowej jednostki 115 KM do V6 o mocy 260 KM. Trzy nowe, 2 litrowe silniki diesla z bezpośrednim wtryskiem, będą dostępne z mocą wyjściową w zakresie od 110 do 160 KM. Później linia silników Insigni została uzupełniona o wersję EcoFLEX oferującą bardzo niską emisję CO2.

Insignia w wersji notchback i hatchback zadebiutowała 22 lipca 2008r. podczas London Motor Show, a do salonów trafiła na początku listopada 2008. Insignia została zaprojektowana w International Technical Development Center GM Europe w Rüsselsheim, w Niemczech, gdzie również jest produkowana. Zakłady w Rüsselsheim są jedną z najnowocześniejszych fabryk samochodów.
 
źródło: General Motors / Mototarget.pl