Przy długości rzędu 4,42 m nowy Opel Astra jest dłuższy od poprzedniej generacji o 17 cm, zajmując miejsce pomiędzy niewielką Corsą (4 m) a średniej wielkości Insignią (4,83 m). Rozstaw osi jest większy o 7,1 cm, zaś rozstaw kół o 5,6 cm z przodu i 7 cm z tyłu, co pozwala na uzyskanie większej przestrzeni pasażerskiej, zapewnienie wyższego komfortu z przodu i z tyłu, a także zwiększenie stabilności dynamicznej.
Na zewnątrz, Astra poszczycić się może sportową, płynną linią i opadającą nisko do przodu sylwetką. Wewnątrz natomiast, wysokiej jakości materiały i na nowo zdefiniowany design zwiększają przyjemność płynącą z prowadzenia samochodu kompaktowego. Poza tym, Opel wyposażył samochód w innowacyjne wyposażenie dodatkowe – wysokiej jakości materiały, wiodącą w swojej klasie ilość schowków, ergonomiczne siedzenia i inteligentne zderzaki – zapewniając tym samym kierowcy Astry komfort, zdrowie i bezpieczeństwo, rzadko spotykane w tej klasie.
Projektanci wykorzystali motywy skrzydła i ostrza identyczne z charakterystycznymi elementami wprowadzonymi po raz pierwszy w Insigni. Przechodzące przez panele boczne nowej Astry krzywe, tzw. „ostrza”, skierowane są ku tyłowi i górze, łączą się z linią tylnych szyb bocznych i przydają pojazdowi równowagi i harmonii. Przednie reflektory w kształcie orlego oka, otaczające wyraźnie zarysowane światła dzienne w kształcie skrzydła, przydając Astrze silnego, sportowego charakteru.
Łagodnie płynąca sylwetka łączy potężnie zarysowane linie boczne z wyraźnym tyłem, co sprawia, że pojazd wygląda sportowo, a jednocześnie elegancko. W przedniej części Astry na nowo zinterpretowano wygląd Opla, wykorzystując debiutujący w Insigni niewielki grill górny do osadzenia nowego logo Opla, a jednocześnie podkreślając większy, bardziej wyraźny górny wlot powietrza, co przydaje bardziej sportowego wyglądu.
Wewnętrzne. Odzwierciedlające płynącą formę nadwozia, charakterystyczne elementy wnętrza to szeroko i dokładnie zarysowane linie. Projektantom wnętrza udało się je uzyskać między innymi dzięki stworzeniu wyraźnych, dynamicznych kształtów inteligentnie wykorzystujących zastosowane materiały. Wszystko, czego dotyka kierowca i pasażerowie, zapewnia wyrafinowane, wysokiej jakości wrażenia.
Wewnątrz ponownie wykorzystano powracające motywy „skrzydła” i „ostrza”. W tej wersji motyw ostrza wyrażony został w detalach takich, jak kształt klamek, wykończenie dźwigni zmiany biegów i kierownicy. Motyw skrzydła jest natychmiast zauważalny w ciepłej, zachęcającej, zakrzywionej desce rozdzielczej, „obejmującej” siedzące na przednich miejscach osoby. Po łuku przesuwa się on w górę listew drzwiowych.
Oprócz tradycyjnej kolorystyki Opel specjalnie dla nowej Astry opracował nową, progresywną kolorystykę i wykończenia: Spice Red i Ocean Blue, które stanowią wyraźny akcent między drzwiami a panelem instrumentów.
Bezpieczeństwo i komfort dzięki większej przestrzeni ładunkowej, wygodniejszym siedzeniom i bezpieczniejszym zderzakom
Opel Astra to także praktyczność uzyskana dzięki znacznemu zwiększeniu przestrzeni ładunkowej i wykorzystaniu inteligentnych rozwiązań obejmujących mini-schowek po stronie kierowcy i wysuwany schowek pod przednim siedzeniem pasażera. Nowa, wysokiej jakości technologia wykonania siedzeń zapewnia wygodę i odpowiednie oparcie dla pleców.
Naturalnie bezpieczeństwo i koszty eksploatacji stanowiły istotne elementy designu tak nadwozia, jak i wnętrza. Nowy, zderzak ma za zadanie zminimalizować uszkodzenia przy uderzeniach z przodu i z tyłu, ograniczyć obrażenia pieszych i pasażerów, a także wydatki na naprawę i ubezpieczenie (patrz tekst W centrum uwagi poświęcony nowym zderzakom Astry).
Jakość materiałów zastosowanych w nowej Astrze widoczna jest w takich elementach, jak drobnoziarniste, miękkie w dotyku powierzchnie, faktura paneli, jakość elementów wystroju wnętrza, chromowane wykończenia, czy też przyciski i przełączniki.
Jakość wykonania, jakość zastosowanych materiałów i jakość postrzegana przez kupującego przyczyniają się do tego, iż nowa Astra cechuje się wyglądem typowym dla pojazdów ekskluzywnych.
źródło: General Motors