Przemyślne rozplanowanie. Inżynierowie MMC pracujący nad rozplanowaniem elementów samochodu otrzymali niewdzięczne zadanie uzyskania większego wnętrza w pojeździe zajmującym tyle samo miejsca na drodze, co poprzedni model. Poproszono ich, by nowy Outlander oferował:
- jeszcze więcej wygody i miejsca, niż poprzedni model, wysoko ceniony właśnie za te cechy,
- więcej rozwiązań podwyższających komfort podróży,
- miejsce na wszystkie elementy hybrydowego układu napędowego PHEV,
- A JEDNOCZEŚNIE powinien być wyraźnie lżejszy od poprzedniego Outlandera!...
… Inżynierowie wypełnili dokładnie postawione zadanie, uzyskując realne korzyści dla użytkowników samochodu.
- Nowa kinematyka drugiego rzędu siedzeń (odchylane siedzisko i kładzione oparcie).
- Nowa aranżacja wnętrza pozwoliła na uzyskanie przestrzeni ładunkowej o długości 1,69 m po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń (+ 335 mm w porównaniu do poprzedniego Outlandera).
- Podłoga bagażnika przebiega obecnie na poziomie uszczelki drzwi przestrzeni bagażowej, co ułatwia załadunek i rozładunek.
- Podłoga przestrzeni bagażowej po złożeniu siedzeń jest płaska.
- Siedzenia drugiego rzędu otrzymały zakres regulacji wzdłużnej wynoszący 250 mm (80 mm w poprzednim modelu), co zapewnia więcej miejsca dla pasażerów podróżujących w trzecim rzędzie 7-miejscowej wersji samochodu.
- Ten sam drugi rząd siedzeń otrzymał łatwą w użyciu funkcję przesunięcia siedzeń celem ułatwienia dostępu do trzeciego rzędu siedzeń (zamiast składania siedzeń drugiego rzędu w poprzednim modelu).
Nowo zaprojektowany trzeci rząd siedzeń zastępuje wcześniej stosowane osobne fotele. Nowe siedzenia w trzecim rzędzie otrzymały również:
- zoptymalizowaną ramę i strukturę sprężynowo-piankową, co zapewnia wyższy komfort podróży,
- regulowane zagłówki,
- podział 50/50,
- kładzione oparcie,
- uproszczenie funkcji składania i chowania w podłodze,
- obniżenie masy o 10 kg,
- możliwość instalacji fotelika do przewozu dzieci (w wersji europejskiej).