X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes Klasy S 2013 - dane techniczne, wymiary, wyposażenie

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa S -> W222 (2013-dziś)

 



Intelligent Drive: połączona z każdym zmysłem. Zapobiegać wypadkom i minimalizować ich skutki - to strategia przyjęta przez Mercedes-Benz Accident Research pod hasłem "Real Life Safety". W nowej Klasie S jest ona konsekwentnie realizowana przez rozwój systemów wspomagających i poszerzanie ich funkcji, pozwalających na jednoczesne zwiększenie poziomu komfortu i bezpieczeństwa. Mercedes-Benz nazywa to "Intelligent Drive". Nowe rozwiązania korzystają z tego samego układu, obejmującego kamerę stereoskopową i wielostopniowe czujniki radarowe.
- Z pomocą zmodyfikowanych czujników inteligentne systemy wspomagania są w stanie analizować skomplikowane sytuacje i jeszcze lepiej rozpoznawać potencjalne zagrożenia - wyjaśnia prof. Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG, szef rozwoju Mercedes-Benz Cars. - Mówiąc obrazowo, nowa Klasa S ma „oczy” nie tylko z przodu - dysponuje 360-stopniowym polem widzenia.
Kluczową rolę odgrywa tu współpraca wszystkich systemów lub też "fuzja czujników", jak nazywają to eksperci. Jej celem jest zapewnienie kompleksowej ochrony - nie tylko kierowcy i pasażerom Mercedesa, ale wszystkim uczestnikom ruchu. Zakres wsparcia obejmuje zarówno zwiększanie komfortu prowadzenia, ostrzeżenia optyczne i akustyczne, jak i dodatkowe sygnały pobudzające kierowcę do reakcji. Niektóre systemy są nawet w stanie podjąć samoczynne działanie w sytuacji awaryjnej, jak na przykład rozpocząć autonomiczne hamowanie w celu uniknięcia lub złagodzenia skutków wypadku. Oto krótki przegląd nowych systemów wspomagania i tych już stosowanych z rozszerzoną funkcjonalnością:

  • DISTRONIC PLUS i Steering Assist oraz Stop&Go Pilot pomagają kierowcy utrzymywać samochód na pasie ruchu i pozwalają nawet automatycznie podążać za pojazdem poprzedzającym przy niewielkich prędkościach.
  • Po raz pierwszy Brake Assist BAS PLUS wraz z Cross-Traffic Assist jest w stanie wykryć ruch poprzeczny, a także przechodniów, i w razie potrzeby zwiększyć odpowiednio siłę hamowania wywieraną przez kierowcę.
  • Active Lane Keeping Assist przez uruchomienie hamulców po jednej ze stron samochodu chroni przed nieumyślnym opuszczeniem pasa ruchu. Może on rozpoznać także pojazdy nadjeżdżające z przeciwka.
  • Adaptive Highbeam Assist Plus pozwala na stałe włączyć światła drogowe bez oślepiania kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwka poprzez maskowanie ich w stożku światła.
  • Night View Assist Plus może ostrzec kierowcę przed potencjalnym zagrożeniem, stwarzanym przez pieszych lub zwierzęta na nieoświetlonym obszarze z przodu samochodu, poprzez automatyczne przełączenie wyświetlacza prędkościomierza na krystalicznie czysty podgląd obrazu z kamery i zaznaczenie źródeł niebezpieczeństwa. Funkcja spotlight może również oświetlić wykrytych przechodniów, jednocześnie ostrzegając ich przed zagrożeniem.
  • ATTENTION ASSIST ostrzega przed nieuwagą oraz sennością w rozszerzonym zakresie prędkości i informuje kierowcę o aktualnym staniem zmęczenia oraz czasie podróży od ostatniej przerwy. System ma regulowaną czułość działania, a w przypadku emisji ostrzeżenia wskazuje najbliższe punkty usługowe na ekranie systemu nawigacji COMAND.

 

źródło: Daimler

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »