Najnowszą Klasę G zdradzają z zewnątrz nowe światła do jazdy dziennej LED i boczne lusterka. Wersje AMG zyskały ponadto osłonę chłodnicy AMG z podwójnymi żaluzjami i charakterystyczne zderzaki z obszernymi wlotami powietrza. 20-calowe obręcze skrywają – po raz pierwszy w historii modelu – polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe, sygnalizujące wysoką temperaturę doznań zza kierownicy.
Na kierowcę czeka nowy zestaw wskaźników i przeprojektowana konsola środkowa. Pomiędzy dwoma klasycznymi, okrągłymi wskaźnikami znajduje się teraz kolorowy wyświetlacz TFT. Duży, kolorowy ekran na konsoli środkowej to część montowanego seryjnie we wszystkich wersjach nowej Klasy G systemu COMAND Online z nawigacją, dostępem do Internetu, interfejsem Bluetooth, sterowaniem głosowym LINGUATRONIC i odtwarzaczem DVD. We wnętrzu nie zabrakło niepowtarzalnych detali wprost ze świata terenowych samochodów – dodatkowego uchwytu dla pasażera czy położonych w zasięgu wzroku kierowcy włączników blokad dyferencjałów. Szlachetną atmosferę podkreślają najwyższej jakości materiały, a szeroka gama ekskluzywnych elementów designo pozwala na dalszą indywidualizację kabiny nowej Klasy G.
Lista opcjonalnego wyposażenia wzbogaciła się o systemy bezpieczeństwa: aktywny tempomat DISTRONIC PLUS, system monitorowania tzw. martwej strefy Blind Spot Assist oraz asystent parkowania PARKTRONIC z kamerą cofania. Skalibrowany całkowicie na nowo system ESP® obejmuje teraz układ stabilizowania przyczepy Trailer Stability Assist i przydatną w korkach funkcję HOLD.
Klasyczne opakowanie, najnowsza technologia. Gama jednostek napędowych Klasy G składa się z wysokoprężnej wersji G 350 BlueTEC i benzynowej G 500, dostępnych jako kombi z długim rozstawem osi, oraz kabrioletu G 500 z krótkim rozstawem osi. Podstawowy turbodiesel V6 ma cztery zawory na cylinder i z pojemności 2987 ccm generuje moc 155 kW (211 KM) przy 3400 obr./min oraz maksymalne moment obrotowy 540 Nm w zakresie 1600-2400 obr./min. Technologia BlueTEC z systemem selektywnej redukcji katalitycznej, wykorzystującym czynnik AdBlue®, ogranicza emisję szkodliwych cząstek – w szczególności tlenków azotu (NOx). Uzupełnianie czynnika AdBlue® nie nastręcza trudności. Jego wlew usytuowano na zewnątrz pojazdu.
Alternatywą dla wersji wysokoprężnej jest 5,5-litrowy motor V8 pod maską modelu G 500. Dostarcza on moc 285 kW (388 KM) przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 530 Nm w przedziale 2800-4800 obr./min. Obie odmiany współpracują z siedmiostopniową przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS. Szóste pokolenie automatycznych skrzyń biegów, produkowanych przez Mercedes-Benz od 1960 roku, zostało gruntowanie zmodernizowane w kierunku poprawy komfortu i ograniczenia zużycia paliwa.
Nowy, mocarny wariant G 63 AMG dysponuje 5,5-litrowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem V8 o mocy 400 kW (544 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 760 Nm. Model standardowo uzbrojono w funkcję ECO start/stop. Gamę silników poszerzono o wersję G 65 AMG, zasilaną widlastą „dwunastką” biturbo o mocy 450 kW (612 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm. To najmocniejszy produkowany seryjnie samochód terenowy na świecie.
źródło: Daimler