Prezentacja sensacyjnego modelu 300 S w 1952 roku dała początek Klasie S Coupé, czyli dzisiejszej Klasie CL. Już od 60 lat luksusowe gran turismo ze Stuttgartu pozostaje ucieleśnieniem motoryzacyjnego kunsztu. Komfort, dynamika i elegancja łączą się tu w najlepszych proporcjach – zawsze z udziałem najnowszych technologii oraz perfekcyjnego wykończenia. Klasa CL „Grand Edition” w pełnej wyrafinowania formie odzwierciedla ponadczasowy design i niedościgniony styl coupé spod znaku gwiazdy.
By jeszcze bardziej podkreślić wyjątkowy charakter Klasy CL w wydaniu „Grand Edition”, Mercedes-Benz wyposażył ją w ekskluzywne dodatki z palety designo. Klienci mają do wyboru trzy odcienie lakieru: platinum black metallic, mocha black metallic oraz modny, matowy lakier magno cashmere white. Sportowy sznyt karoserii zdradza pakiet stylistyczny AMG Sports ze spojlerami zderzaków i dyskretnymi listwami progowymi. Gran turismo przemieszcza się na 20-calowych kołach z pięcio- lub dziesięcioramiennymi obręczami z lekkich stopów. Metka „Grand Edition” subtelnie wskazuje na limitowany status modelu.
W wysmakowanej kabinie Klasy CL „Grand Edition” najwyższej jakości skóra anilinowa w jednym z trzech odcieni – designo aniline leather armagnac, designo aniline leather deep black lub jasnym designo aniline leather porcelain – komponuje się z licznymi wariantami kolorystycznymi wykończenia, w tym z inkrustacjami barwy czarnego popiołu lub z polerowanym drewnem orzechowym.
Tak jak wszystkie wersje Klasy CL, tak i „Grand Edition” reprezentuje najwyższy stopień technologicznego zaawansowania. Aktywne zawieszenie z systemem Active Body Control (ABC) oraz funkcją stabilizacji w przypadku podmuchów bocznego wiatru zapewnia najwyższy komfort i stabilność odmianom tylnonapędowym. Parasol bezpieczeństwa w postaci systemów ATTENTION ASSIST, PRE-SAFE® czy opcjonalnych Active Blind Spot Assist, Active Lane Keeping Assist i Adaptive Highbeam Assist zapewnia Klasie CL pole postion w segmencie luksusowych coupé.
To samo dotyczy jednostek napędowych: 4,6-litrowy, podwójnie turbodoładowany motor V8 z systemem strumieniowego, bezpośredniego wtrysku paliwa pod maską CL 500 BlueEFFICIENCY generuje moc 320 kW (435 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm przy średnim zapotrzebowaniu na paliwo 9,5 l/100 km (emisja CO2: 224 g/km). Ten sam silnik napędza również wersję z napędem na cztery koła 4MATIC. Topowy, 12-cylindrowy agregat biturbo wprawia w ruch model CL 600. Z pojemności 5,5 litra osiąga on moc 380 kW (517 KM).
źródło: Daimler