X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes Klasy A 2012 dane techniczne

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa A -> 3 (2012-dziś)

 



Niewielkie zapotrzebowanie na paliwo silniki wysokoprężne zawdzięczają zaawansowanemu układowi wtryskowemu i turbodoładowaniu. Klasa A 180 CDI generuje moc 80 kW (109 KM) i maksymalny moment obrotowy 250 Nm, zaś 200 CDI - 100 kW (136 KM) oraz, odpowiednio, 300 Nm. Zasilany 2,2-litrowym silnikiem model A 220 CDI osiąga moc 125 kW (170 KM) i maksymalny moment obrotowy 250 Nm. Wszystkie wersje nowej Klasy A seryjnie uzbrojone są w funkcję ECO start/stop. Silniki mogą współpracować z nową, 6-biegową przekładnią mechaniczną lub opcjonalną, dwusprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną 7G-DCT.

Nowości od kół aż po dach: zawieszenie, aerodynamika, bezpieczeństwo. Żywiołowa natura nowej Klasy A nie kończy się na stylizacji i wydajnych silnikach. Zauważalnie niższy środek ciężki i nowa, 4-wahaczowa tylna oś zapewniają stabilne i precyzyjne zachowanie na drodze, podobnie jak możliwość zamontowania napędu na cztery koła 4MATIC. Klienci mają do wyboru kilka wersji zawieszenia, w tym opcjonalne zawieszenie sportowe z systemem Direct-Steer. Elektromechaniczny układ kierowniczy Klasy A został całkowicie przeprojektowany. Elektryczna pompa została teraz zainstalowana bezpośrednio na przekładni i tworzy zwarty układ Dual Pinion EPS.
Opływowe nadwozie Klasy A notuje najlepszy w klasie współczynnik oporu powietrza Cd, równy 0,26. Pomaga w tym seryjny spojler dachowy z wbudowaną anteną. Jako jedyny w segmencie aut kompaktowych model, Klasa A została seryjnie wyposażona w radarowy system ostrzegania przed kolizją Collision Prevention Assist z adaptacyjnym układem Brake Assist. Duet ten wykrywa ryzyko uderzenia w tył poprzedzającego pojazdu i ostrzega kierowcę za pomocą sygnałów wizualnych i akustycznych oraz przygotowuje do układ hamulcowy do precyzyjnej reakcji, chroniąc przed skutkami ewentualnej kolizji.

Po raz pierwszy Klasa A oferuje także układ PRE-SAFE®, zaprezentowany w Klasie S w 2002 roku. Potrafi on rozpoznawać krytyczne sytuacje podczas jazdy i w razie potrzeby uruchamia systemy bezpieczeństwa, które mogą zmniejszyć ryzyko odniesienia obrażeń przez pasażerów samochodu. Jeżeli system rozpozna sytuację krytyczną, może w ciągu ułamków sekundy uruchomić elektroniczne napinacze pasów bezpieczeństwa, zamknąć boczne szyby i szyberdach oraz ustawić w optymalnej pozycji regulowany elektrycznie fotel pasażera. W tym celu PRE-SAFE® stale analizuje dane przekazywane przez czujniki systemów ESP® i BAS, co pozwala mu przykładowo rozpoznać silną nad- lub podsterowność czy gwałtowne hamowanie.

Lista standardowego wyposażenia nowej Klasy A obejmuje również inne systemy, zarezerwowane dotychczas dla większych modeli:

• ATTENTION ASSIST (standard)
• funkcja HOLD (standard)
• Hill-Start Assist (standard)
• DISTRONIC PLUS
• Adaptive Highbeam Assist
• Blind Spot Assist i Lane Keeping Assist
• Speed Limit Assist (system rozpoznawania ograniczeń prędkości)
• Active Parking Assist
• LINGUATRONIC
• kamera cofania

 

źródło: Daimler

« < 1 2 3 > »