X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes Klasy A 2012 dane techniczne

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa A -> 3 (2012-dziś)

 



Mercedes-Benz Klasa A 3 (2012-dziś)

Klasa A intryguje od pierwszego spojrzenia. Jej nadwozie mierzy aż o 180 mm mniej od poprzedniczki (długość/szerokość/wysokość: 4292/1780/1433 mm). Tak radykalny zwrot to zasługa doskonale przyjętego prototypu Concept A-CLASS. Dwubryłowy kompakt z wyraźnym zacięciem sportowym w niemal nietkniętej formie trafił do produkcji seryjnej.

Wyraźnie zaakcentowane krawędzie podkreślają wzajemną grę wklęsłych i wypukłych powierzchni. Zależnie od oświetlenia, ich interakcja przechodzi od łagodnej do wyzywającej formy. Sportowe aspiracje Klasy A wyraża pocięty wlotami powietrza przedni pas w kształcie litery V. Dominuje nad nim trójramienna gwiazda Mercedesa i design przednich lamp ze światłami LED do jazdy dziennej.

Ale Klasa A to nie tylko nowa, młoda twarz. Energetyczne oblicze modelu podkreślają zmysłowo tłoczone boki nadwozia. Napięte linie nadają im głęboki, trójwymiarowy kształt. Mocnej budowy tył przywodzi na myśl nadwozia samochodów typu coupé. Efekt ten potęguje horyzontalna orientacja tylnych lamp, których wyrafinowana forma pełni dodatkową rolę: poprawia przepływ powietrza wokół pojazdu.

Wystrój wnętrza tylko dopełnia dynamiczne oblicze karoserii. Niespotykanej w klasie jakości materiały współgrają tu z designem charakterystycznym dla aut sportowych. Przykłady? Wysmakowany kształt otworów wentylacyjnych, opcjonalne zintegrowane przednie fotele czy galwanizowana powierzchnia elementów wykończenia w kolorze "silver chrom", nadająca im metaliczny blask z efektem "cool touch". Starannie dobrane okładziny sprawiają wrażenie odlanych z jednego kawałka metalu.

Jakość kabiny nowej Klasy A nie została zaprojektowana wedle klasycznych, utartych schematów wykończenia, ale poprzez spójny design i zastosowanie konkretnych materiałów. Podczas prac przyświecało nam motto: "sportowy klimat, nowa interpretacja".

Tablica przyrządów ma wyraźny profil skrzydła z wyodrębnioną dolną sekcją instrumentów sterowania. Dominująca, górna sekcja pokryta została specjalnym filmem o trójwymiarowej strukturze. Wzrok kierowcy i pasażerów przykuwają galwanizowane otwory wentylacyjne, kształtem przypominające turbiny lotnicze, lśniąca, czarna oprawa wyświetlacza systemu telematycznego oraz poręczna, trójramienna kierownica. Za rozmieszczenie poszczególnych instrumentów, schowków oraz podłokietnika odpowiadają specjaliści Mercedes-Benz w zakresie ergonomii. Szeroka gama obić i krojów foteli oraz kombinacji kolorystycznych zapewnia bogate możliwość indywidualizacji.

« < 1 2 3 > »