Mazda 929 II – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Zapomniana już przez wielu, ale wciąż budząca emocje wśród miłośników japońskiej motoryzacji – Mazda 929 II kryje w sobie więcej niż można przypuszczać na pierwszy rzut oka. Elegancka linia nadwozia, przemyślane rozwiązania techniczne i solidność wykonania to cechy, które nawet dziś potrafią zainteresować koneserów. W naszym artykule przybliżymy specyfikację techniczną, wymiary, rodzaje silników, a także aspekty eksploatacyjne takie jak spalanie czy pojemność. Czy należy się jeszcze interesować tym klasycznym modelem? Zanurzmy się w detale, aby odkryć, czym Mazda 929 II nadal może zaskoczyć na tle współczesnych pojazdów.

Dane techniczne i wymiary modelu Mazda 929 II.

Model Mazda 929 II jest dowodem na to, że japońska precyzja i dbałość o szczegóły były obecne już w latach 80-tych. Wyposażono go w silnik o pojemności 2.0 litra, generujący moc do 115 KM. Dla wielu miłośników motoryzacji jest to znakomity wynik, biorąc pod uwagę rok produkcji tego modelu.

Jeśli chodzi o wymiary, Mazda 929 II może pochwalić się długością 4665 mm, szerokością 1695 mm oraz wysokością 1435 mm. Taka konstrukcja nadwozia nie tylko zapewnia elegancki wygląd, ale także komfort jazdy i przestronne wnętrze, co docenią szczególnie osoby ceniące wygodę podczas podróży.

Waga tego modelu wynosi około 1340 kg, co jest standardem dla pojazdów z tego okresu. Mimo swojej masy, Mazda 929 II charakteryzuje się dobrą dynamiką i przyspieszeniem, co jest zasługą m.in. sprawnego silnika i dobrze zestrojonej skrzyni biegów.

Ważnym elementem specyfikacji technicznej jest także pojemność bagażnika. W przypadku Mazda 929 II wynosi ona 460 litrów, co daje dużo przestrzeni na bagaż, czyniąc ten model idealnym wyborem dla rodzin i osób, które często podróżują z dużą ilością rzeczy.

Dostępne wersje silnikowe i ich specyfikacje.

Mazda 929 II była oferowana w kilku wersjach silnikowych, idealnie dopasowanych do różnych potrzeb kierowców. Pierwszą z nich stanowił silnik benzynowy o pojemności 2.0 litra i mocy 90 KM, będący doskonałym wyborem dla osób ceniących ekonomiczną jazdę. Drugą opcją była mocniejsza jednostka o pojemności 2.2 litra, generująca do 115 KM, która oferowała zwiększoną dynamikę jazdy i lepsze osiągi.

Warto również wspomnieć, że Mazda 929 II była dostępna z silnikiem Diesla o pojemności 2.2 litra i mocy 66 KM. Ta wersja była idealnym wyborem dla osób często podróżujących na długie dystanse i ceniących sobie niskie zużycie paliwa. Bez względu na wybrany silnik, wszystkie modele charakteryzowały się dobrą dynamiką i płynnością jazdy, co dowodzi wysokiej jakości i precyzji wykonania tego modelu.

Spalanie i pojemność w różnych modelach Mazda 929 II.

Spalanie paliwa to jedno z kluczowych kryteriów, które bierzemy pod uwagę przy wyborze samochodu. W przypadku modelu Mazda 929 II z silnikiem benzynowym o pojemności 2.0 litra, spalanie w cyklu mieszanym wynosi około 9 litrów na 100 km. Jest to wartość akceptowalna, biorąc pod uwagę moc silnika i wagę pojazdu.

Z kolei model z silnikiem 2.2 litra oferuje nieco wyższy poziom spalania, który oscyluje w granicach 10-11 litrów na 100 km. Mimo to, ta wersja nadal cieszy się popularnością dzięki lepszym osiągom i większej dynamice jazdy.

Jeżeli mówimy o wersji Diesla, to Mazda 929 II z silnikiem o pojemności 2.2 litra charakteryzuje się spalaniem na poziomie około 7 litrów na 100 km. Taka wartość czyni ten model atrakcyjnym wyborem dla osób, które często pokonują długie dystanse i cenią sobie ekonomiczną eksploatację.

Niezależnie od wybranej wersji silnikowej, pojemność zbiornika paliwa w Mazda 929 II wynosi 70 litrów. Daje to możliwość pokonania na jednym tankowaniu nawet do 700 km w przypadku modelu Diesla i około 600 km dla wersji benzynowych. To kolejny aspekt, który potwierdza praktyczność i wszechstronność tego modelu.

Ceny nowych i używanych modeli na rynku.

Podczas debiutu na rynku, Mazda 929 II była uznawana za samochód z wyższej półki, co znajdowało odzwierciedlenie w jej cenie. Obecnie ceny używanych modeli są zróżnicowane i zależą od stanu technicznego, rocznika oraz wyposażenia pojazdu, jednak tendencja jest taka, że nadal można znaleźć atrakcyjne egzemplarze w przystępnych cenach.

Z kolei ceny nowych modeli Mazda 929 II nie są już dostępne, gdyż produkcja tego samochodu została zakończona wiele lat temu. Na rynku wtórnym cena jest w dużej mierze kształtowana przez wartość kolekcjonerską pojazdu, co może wpływać na wysokość kwoty, jaką trzeba będzie zapłacić za dobrze zachowany egzemplarz.

Opinie użytkowników i ekspertów o Mazda 929 II.

Wielu użytkowników Mazda 929 II docenia ten model za jego niezawodność i klasyczną elegancję. Z opowieści właścicieli wynika, że pomimo upływu lat, ten samochód nadal cieszy oko swoją stylistyką i zachowuje wysoką jakość jazdy, co jest szczególnie cenione przez miłośników japońskiej motoryzacji.

Liczne opinie ekspertów motoryzacyjnych podkreślają, że Mazda 929 II to pojazd, który był swojego czasu synonimem luksusu i innowacyjności. Jest chwalona za komfort podróżowania i przestronne wnętrze, co w połączeniu z dość ekonomicznym spalaniem, czyni ją atrakcyjnym wyborem na rynku klasyków.

Podsumowując, zarówno użytkownicy, jak i eksperci zgodnie twierdzą, że Mazda 929 II to model godny uwagi. Wskazują, że jest to samochód z duszą, który wyróżnia się na tle współczesnych pojazdów swoją niezawodnością, wygodą oraz unikatowym designem, co sprawia, że nadal posiada swoich wiernych fanów.

Podsumowanie

Mazda 929 II to pojazd, który przetrwał próbę czasu, zachowując swoje wyjątkowe cechy i urok. Dzięki solidnej konstrukcji, przemyślanym rozwiązaniom technicznym i różnorodności silników, ten klasyczny model wciąż może być atrakcyjny dla miłośników motoryzacji i osób poszukujących niezawodnego auta z duszą. Jeśli cenisz sobie połączenie stylu, komfortu i praktyczności, Mazda 929 II może okazać się fascynującym odkryciem. Zapraszamy do dalszego odkrywania historii i zalet tego niezwykłego modelu, a także do wymiany opinii i doświadczeń z innymi entuzjastami marki Mazda. Niech podróż z Mazda 929 II stanie się nie tylko przejażdżką, ale prawdziwą przygodą w świecie motoryzacji.