Nowy Ford Focus wchodzi na rynek, oferując trzy atrakcyjne wersje nadwoziowe: 5-drzwiowy hatchback o lekko zaakcentowanej sportowej stylistyce, elegancki i zgrabny 4-drzwiowy sedan oraz pojemne kombi.
Focus udanie łączy dynamiczną stylistykę nadwozia i wyjątkowo szeroką ofertę najnowocześniejszych rozwiązań wykorzystujących zaawansowane technologie z bardzo wysoką jakością wykonania, bardzo wysokim bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów oraz jeszcze wyższą jakością jazdy.
Wiodąca w tej klasie paleta najnowocześniejszych rozwiązań wykorzystujących zaawansowaną elektronikę obejmuje m.in.: system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, system wspomagający parkowanie, układ ułatwiający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu oraz układ poprawiający stabilność na zakrętach.
Nowoczesne i oszczędne jednostki napędowe charakteryzujące się niską emisją CO2, w tym nowy 1,6-litrowy silnik benzynowy Ford EcoBoost oraz poważnie zmodernizowane silniki Diesel Duratorq TDCi o pojemności 1,6 i 2,0 litrów. W gamie jednostek napędowych pierwsze skrzypce będą grały benzynowe silniki EcoBoost. Modele bazowe wyposażone będą w czterocylindrowe, turbodoładowane motory o pojemności 1.0 litra i mocy 89 lub 108 KM. Lepiej wyposażone warianty otrzymają nowy silnik 1.6 turbo, który produkuje 148 lub 178 KM. Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych przewidziano diesla 1.6 TDCi o mocy 128 KM oraz silnik 2.0 w dwóch wariantach – 168 i 197 KM.
Wszystkie jednostki będą standardowo współpracowały z manualnymi skrzyniami biegów, a w opcji dostępna będzie dwusprzęgłowa przekładnia Powershift.
Funkcja automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika Auto-Start-Stop, pozwalająca utrzymywać zużycie paliwa na optymalnie niskim poziomie, jest dostępna w standardzie dla 1,6-litrowego benzynowego silnika EcoBoost oraz 1,6-litrowego silnika Diesel TDCi; emisja CO2 w silnikach nowego Forda Focus rozpoczyna się od 109 g/km.
źródło. Ford