Croma drugiej generacji debiutowała po kilkuletniej przerwie w 2005 roku. Produkowano ją do roku 2011. Nowa Croma to przede wszystkim nowoczesna linia nadwozia, wysokie bezpieczeństwo i bogate wyposażenie. Co ciekawe Croma II oferowana była wyłącznie w wersji kombi.
Croma oferuje najwspanialszy silnik typu Diesel, jaki może posiadać samochód: 2,4-litrową, 5-cylindrową jednostkę napędową Multijet o mocy 200 KM. Cichą, mocną i dynamiczną. Zapewniającą prawdziwą przyjemność z jazdy. I odpowiadającą Twojemu (i naszemu) proekologicznemu sposobowi myślenia. Silnik Multijet 2.4 Euro 4 wyposażono w filtr cząstek stałych DPF (Diesel Particulate Filter) – system „na całe życie”, zapewniający znaczne ograniczenie emisji cząstek stałych i podlegający samoczynnej regeneracji. Oprócz silnika 2.4 oferowane są jeszcze dwie jednostki:
1.9 Multijet o mocy 120 lub 150 KM – ciche, mocne, dynamiczne i przyjazne dla środowiska (wszystkie spełniają normę emisji Euro 4). Wersje z automatyczną skrzynią posiadają DPF.
Benzynowy silnik 1.8 16v o mocy 140 KM także gwarantuje dobre osiągi i niskie zużycie paliwa.Nowa Croma to także oszczędna eksploatacja – na pierwszym przeglądzie pojawi siędopiero po przejechaniu 35 000 km.
źródło: Fiat