Można by napisać książkę o tym, jaka powinna być idealna Corvette, lecz wynik końcowy jest prosty: 647 KM mocy i 819 Nm momentu obrotowego rozpędza ZR1 od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy i zapewnia prędkość maksymalną 330 km/h. Oczywiście, aby stworzyć wspaniały samochód sama moc nie wystarczy.
ZR1 to amerykańska mieszanka technologii wyścigowych i najnowszej elektroniki z najnowszymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi i montażowymi z wykorzystaniem elementów z włókien węglowych i ceramiki. ZR1 ze swoim spektakularnym wyglądem, wyjątkowym prowadzeniem i możliwością używania do jazdy codziennej nie ma sobie równych w swojej klasie.
Ogromna moc silnika 6.2 l V8 LS9 została uzyskana częściowo dzięki sprężarce najnowszej generacji z czterołopatkowym wirnikiem i zintegrowanym systemem chłodzenia. Moc ta jest przenoszona na tylną oś za pomocą suchego, dwutarczowego sprzęgła. W środku układu przeniesienia napędu znajduje się sześciostopniowa mechaniczna skrzynia biegów połączona z mechanizmem różnicowym w sposób typowy dla samochodów wyścigowych.
Aluminiowe nadwozie i podzespoły niezależnego układu zawieszenia ze stopów metali oparte na technologiach testowanych na torze wyścigowym są podobne do tych zastosowanych w modelu Z06. Selektywny magnetyczny system kontroli trakcji jest ustawiony specjalnie dla modelu ZR1. System nieustannie rejestruje drgania każdego z kół, zapewniając na przestrzeni milisekund idealną przyczepność w każdych warunkach i na każdej nawierzchni. Selektywny magnetyczny system kontroli trakcji pozwolił zespołowi projektującemu na uzyskanie niesłychanie wysokiego poziomu komfortu jazdy w ruchu miejskim oraz poza miastem i pełnej kontroli nad pojazdem na torze wyścigowym oraz przyczepności na zakrętach, wywołującej przeciążenia na poziomie ponad 1g.
System hamulcowy został dostosowany do mocy silnika napędzającego samochód. Węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe wyprodukowane z węglików krzemu wzmacnianych włóknem węglowym zapewniają idealne rozproszenie ciepła i są zabezpieczone przed blaknięciem. Zastosowanie tej technologii pozwoliło na obniżenie wagi pojazdu. 19-calowe przednie i 20-calowe tylne koła są wyposażone w specjalne opony Pilot Sport 2 firmy Michelin (P285/30ZR19 z przodu i P335/25ZR20 z tyłu).
Zewnętrzna linia nadwozia ZR1 to prawdziwa uczta dla oka entuzjasty samochodów wyścigowych. Przezroczysta szyba z poliwęglanu wbudowana w węglową klapę silnika jest znakiem rozpoznawczym tego modelu, najszybszej produkowanej do tej pory Corvette przeznaczonej do codziennej jazdy.
źródło: General Motors