Limuzyna wyposażona została w innowacyjne rozwiązania we wszystkich dziedzinach techniki: lekką karoserię, sportowe zawieszenie i duży wybór systemów wspierających kierowcę oraz systemów multimedialnych. Oferta silników i przekładni jest również bardzo szeroka. Szczególną wersją tego modelu będzie A6 hybrid, który pojawi się nieco później – łączy on moc jednostki sześciocylindrowej ze zużyciem paliwa silnika czterocylindrowego.
Karoseria nowego Audi A6 zbudowana jest w dużej części z aluminium i nowoczesnych stali – jest lekka, sztywna i bezpieczna. Nowoczesne metody konstrukcyjne oraz materiały zapewniają niski poziom szumów wewnątrz pojazdu.
Stylistyka nowego Audi A6 wyraża atletyczną budowę i elegancję. Przestronne wnętrze odzwierciedla zewnętrzną stylistykę auta. Jego głównym elementem jest linia Wrap-around „obejmująca” kierowcę i pasażera. Wszystkie detale znajdujące się we wnętrzu wyrażają staranność, z jaką Audi buduje samochody. Wszystkie stosowane materiały starannie wybrano i przygotowano.
W ofercie jednostek napędowych dla nowego A6 jest pięć mocnych i wydajnych silników; dwie jednostki benzynowe oraz trzy TDI. Ich moc wynosi od 130 kW (177 KM) do 220 kW (300 KM).
Najbardziej wydajnym silnikiem w ofercie A6 jest jednostka 2.0 TDI. Współpracując z manualną skrzynią biegów zużywa średnio 4,9 l paliwa na 100 km – co odpowiada emisji 129 gram CO2. Nieco później na rynku pojawi się A6 hybrid – silnik 2.0 TFSI i silnik elektryczny oferują moc 180 kW (245 KM) przy średnim zużyciu paliwa 6,2 l na 100 km.
źródło: Audi