X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A6 allroad quattro C6, dane techniczne

Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C6 (2006-2011)

 



Resorowanie za pomocą sprężyn powietrznych: adaptive air suspension
Zawieszenie ze sprężynami powietrznymi adaptive air suspension stanowi seryjne wyposażenie nowego A6 allroad quattro. Umożliwia ono perfekcyjne połączenie sportowego prowadzenia ze znakomitym komfortem resorowania i w ten sposób znacznie rozszerza możliwości podwozia.

Przy kołach przednich nowego A6 allroad quattro zamontowano pneumatyczne kolumny resorujące, w których miechy powietrzne są rozmieszczone koncentrycznie wokół bezstopniowo regulowanych amortyzatorów dwururowych. Miechy powietrzne zbudowane są ze specjalnego, wielowarstwowego elastomeru z siatką kordu poliamidowego jako elementu wzmacniającego. Cienkościenne miechy powietrzne gwarantują nowemu A6 allroad quattro doskonały komfort toczenia kół i czułe reakcje sprężyn powietrznych już na niewielkie wymuszenia nierówności drogi.

Właściwa temu systemowi doskonała jakość resorowania powietrznego zwiększa wygodę jazdy: pasażerowie korzystają z niezmiennie wysokiego komfortu bez odczuwania drgań, niezależnie od stanu załadowania, ponieważ po zwiększeniu obciążenia ładunkiem kompresor pompuje dodatkowe powietrze do miechów, a po wyładowaniu – upuszcza powietrze. W przypadku osi tylnej sprężyny powietrzne i regulowane amortyzatory są rozmieszczone oddzielnie. Dzięki temu, podobnie jak w przypadku resorów konwencjonalnych, możliwe było zwiększenie szerokości załadowczej bagażnika.

Wszystkie komponenty adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego - miechy powietrzne i amortyzatory – są sterowane elektronicznie; zawieszenie w dużym stopniu samoczynnie dopasowuje swoją charakterystykę regulacji do aktualnych warunków drogowych i sposobu jazdy. Ponadto kierowca nowego A6 allroad quattro może sam, za pośrednictwem panelu obsługowego MMI, samodzielnie zmieniać wysokość ustawienia karoserii w zakresie do 60 mm. Do wyboru jest aż pięć różnych charakterystyk pracy zawieszenia – dynamic, automatic, comfort, allroad i lift.

W trybie „dynamic“ , który odpowiada zawieszeniu sportowemu, nadwozie zostaje obniżone do wartości prześwitu 125 milimetrów. Ustawienie to poprawia dynamiczne właściwości jezdne, a dodatkowo zmniejsza opory powietrza i tym samym redukuje zużycie paliwa. W trybie „automatic” nadwozie jest ustawione o 15 mm wyżej, jednak podczas dłuższej jazdy z prędkością większą niż 120 km/h zostaje automatycznie obniżone do poziomu dynamic. W trybie „comfort” obniżenie to nie następuje.

Tryb „allroad” oferuje prześwit równy 175 mm; od prędkości 80 km/h i powtórnie po przekroczeniu 120 km/h następują obniżenia poziomu karoserii o 15 mm względnie 20 mm. W wybieranym ręczne trybie „lift” nadwozie podnosi się na wysokość 185 milimetrów nad jezdnią, aby podczas wolnej jazdy pokonać duże nierówności terenu – jest to o 65 mm więcej niż w A6 Avant. Po przekroczeniu prędkości 35 km/h sterownik systemu przechodzi do trybu „allroad”. A6 allroad quattro czuje się doskonale na wszystkich drogach.

Wszystko pod kontrolą: układ hamulcowy
Do potencjału silników nowego Audi A6 allroad quattro dopasowany został układ hamulcowy. Już najmniejsze jednostki współpracują z układem 16-calowym, a najmocniejszy silnik 4.2 FSI posiada 17-calowy układ hamulcowy. Średnica tarczy hamulcowej kół przednich wynosi 321 milimetrów, w 4.2 FSI jest to 347 mm. Tylne tarcze hamulcowe posiadają średnicę 302 mm (w 4.2 FSI: 330 mm, tarcze wentylowane).

Uruchomienie systemu następuje za pośrednictwem wzmacniacza siły hamowania o dwustopniowej charakterystyce wzmocnienia (dual-rate). Podczas hamowania z małymi i średnimi opóźnieniami, wzmacniacz siły hamowania zwiększa siłę na pedale hamulca 5,5 – krotnie, gwarantując w ten sposób bardzo dobre dozowanie intensywności hamowania. Powyżej zdefiniowanego progu następuje zwiększenie współczynnika wzmocnienia do wartości 12. Dzięki temu opóźnienie hamowania wzrasta w sposób nieproporcjonalny do siły nacisku na pedał hamulca – zdecydowany plus dla sportowego stylu jazdy. Podczas awaryjnego, pełnego hamowania włączają się samoczynnie światła ostrzegawcze.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > »