X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

W listopadzie 2013 r. Audi kontynuowało ścieżkę wzrostu

2013-12-09
Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C7 (2012-dziś)

W listopadzie 2013 r. Audi kontynuowało ścieżkę wzrostu

W listopadzie, Audi AG dostarczyło klientom na całym świecie ok. 132 050 samochodów.

To o 6,8 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Wyraźny wzrost sprzedaży koncern zanotował przede wszystkim w Chinach (+17,9 procent), Wielkiej Brytanii (+13,6 procent) i w USA (+13 procent). W ciągu minionych jedenastu miesięcy bieżącego roku Audi sprzedało blisko 1 444 750 aut, co daje wzrost sprzedaży o 7,4 procent. Dwucyfrową dynamikę sprzedaży koncern notuje w Azji Południowo-Wschodniej (+19,4 procent) i w Ameryce (+12 procent).

„Dzięki dobrej sprzedaży w listopadzie, już teraz nasz wynik jest lepszy niż w całym roku ubiegłym, kiedy do rąk klientów oddaliśmy 1 mln 455 tys. samochodów. Tym samym zmierzamy prostą drogą do zrealizowania naszego zakładanego celu: 1,5 mln sprzedanych w tym roku aut “ – powiedział Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi. „W minionych miesiącach wzrost napędzały nowe modele rodziny A3 oraz SUV-y: Q3 i Q5.“

Uzupełniona o limuzynę rodzina A3, zanotowała największy, bo aż 40,7 procentowy przyrost sprzedaży w listopadzie. Stawkę zamyka Audi A8, którego nowa generacja pojawiła się właśnie na rynku, a już wzrost sprzedaży tego modelu wyniósł 10,2 procent. Od początku roku 2013, szczególnie duży wpływ na dobre wyniki handlowe Audi na całym świecie miało także Audi Q3 (+57,1 procent) i Q5 (+14,2 procent). Począwszy od roku 2016, w handlu dostępny będzie nowy kompaktowy SUV Q1, który uzupełni doskonale sprzedającą się rodzinę Q.

W Chinach do wzrostu sprzedaży w listopadzie przyczyniło się znacząco Audi Q3. Koncern z Ingolstadt polepszył tu swoje wyniki o 17,9 procent, co oznacza, że sprzedał 44 334 samochody. Od stycznia 2013 roku, kluczyki do swojego Audi odebrało tu 443 664 klientów. Ten wzrost o 19,7 procent, pozwolił Audi wyraźnie przekroczyć wyniki sprzedaży sprzed roku już po jedenastu miesiącach (2012: 405 838 egzemplarzy). Największą estymą wśród chińskich klientów nadal cieszą się zwłaszcza modele produkowane bezpośrednio w Państwie Środka: A4 L (+18,2 procent) i A6 L (+14,3 procent).

W USA, po jedenastu miesiącach bieżącego roku, Audi może być pewne, że osiągnie zakładaną liczbę 150 tys. sprzedanych aut. Od stycznia tego roku, samochód marki Audi w Stanach Zjednoczonych kupiło 141 048 klientów (+13,3 procent). Wzrost nakręcał przede wszystkim SUV Q5, którego sprzedaż w tym roku, w porównaniu do roku ubiegłego, wzrosła o 10 tys. egzemplarzy. W listopadzie sprzedaż wszystkich modeli łącznie poszybowała w USA o 13 procent w górę (13 636 sprzedanych egzemplarzy).

Mimo nadal trudnej sytuacji gospodarczej na wielu rynkach europejskich, Audi zanotowało w listopadzie na Starym Kontynencie łączny wzrost o 6,5 procent. Jest on przede wszystkim wynikiem dobrej koniunktury w Wielkiej Brytanii, jaka zapanowała tu pod koniec roku i przyniosła w efekcie 9 292 sprzedane egzemplarze - o 13,6 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. We Włoszech sprzedaż wzrosła o 12 procent, w Rosji o 18,4 procent, a w Polsce aż o 21,28%. Sprzedaż spadła natomiast w listopadzie w Niemczech (-13,4 procent), we Francji (-7,2 procent) i w Hiszpanii (-4,7 procent). Łącznie Audi zamknęło listopad w Europie nieco gorzej niż rok temu (-1,6 procent).

 

źródło: Audi

Komentarze