Audi najlepszym europejskim pracodawcą

Po raz czwarty z rzędu, koncern zwyciężył w renomowanych rankingach instytutów doradztwa zawodowego Trendence* i Universum*, zachowując tym samym pozycję firmy, do której studenci w Niemczech najchętniej kierują swoje kroki w poszukiwaniu zatrudnienia. Po zdobyciu przez Audi Hungaria tytułu najatrakcyjniejszego przedsiębiorstwa na Węgrzech oraz wyróżnieniu Audi Brussels tytułem „Pracodawca roku“ w Belgii, Audi zwycięża również w Niemczech.

Od wielu lat, Audi nieprzerwanie cieszy się opinią doskonałego pracodawcy u rozpoczynających karierę zawodową inżynierów i ekonomistów. Aktualne wyniki badań „Universum” mówią, że co czwarty niemiecki inżynier i prawie co piąty ekonomista chciałby rozpocząć swoją karierę zawodową właśnie w Audi. „Również w tym roku okazaliśmy się być wymarzonym pracodawcą studentów. Nasze atrakcyjne warunki zatrudnienia i doskonałe możliwości rozwoju w Niemczech oraz w naszych zakładach zagranicą, znajdują uznanie wśród przyszłych pracowników wykwalifikowanych i wśród menedżerów“ – mówi Thomas Sigi, członek zarządu ds. zatrudnienia i dyrektor kadr Audi AG. Sieć zakładów produkcyjnych będzie się nadal rozrastać, do 16 lokalizacji w 13 krajach, do końca 2015. Prowadząc konsekwentnie politykę rozwoju, Audi AG w roku 2013 planuje tylko w Niemczech zatrudnić 1500 nowych pracowników. W tym samym czasie, naukę zawodu w fabrykach koncernu podejmie blisko 700 uczniów.

O atrakcyjności marki z Ingolstadt świadczy też fakt, że cieszy się ona rosnącym zainteresowaniem wśród informatyków i absolwentów kierunków przyrodniczych. W ostatnim rankingu „Universum” przeprowadzonym w tej grupie, Audi przesunęło się z trzynastej na szóstą pozycję.

„Młodzi ludzie zauważają techniczne nowinki, np. zdalne sterowanie pojazdem czy połączenie samochodów za pomocą Internetu, które w ich oczach jeszcze bardziej podnoszą atrakcyjność Audi“ dodaje Thomas Sigi. Realizacja celu „ najbardziej atrakcyjny światowy pracodawca“, w jego opinii przebiega wzorcowo.¬ Audi zyskało na międzynarodowym uznaniu również dzięki zwiększonemu zaangażowaniu społecznemu i polityce zrównoważonego rozwoju.¬ „Jesteśmy świadomi naszej odpowiedzialności społecznej i próbujemy w możliwie najlepszy sposób połączyć kwestie ekonomiczne, ekologiczne i społeczne.¬ Już dziś angażujemy się w liczne projekty społeczne i wspieramy działalność wolontariuszy rekrutujących się spośród naszych pracowników“ – kontynuuje Thomas Sigi.

Warunki pracy w koncernie doceniane są nie tylko na rodzimym, niemieckim rynku. Miano najlepszego pracodawcy w swoim kraju zdobyły również zakłady Audi w Brukseli i w Győr. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. zostało już po raz piąty „najatrakcyjniejszym przedsiębiorstwem“.¬ Zadecydowały o tym wyniki ankiety przeprowadzonej przez firmę doradczą Aon Hewitt oraz międzynarodowe stowarzyszenie studentów AIESEC.¬ W ankiecie udział wzięło 33 tys. Węgrów, w tym osiem tysięcy absolwentów 25 szkół wyższych i uniwersytetów. W Belgii natomiast Audi wybrano po raz pierwszy „Pracodawcą roku 2013“. Wyróżnienie przyznano na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród dziewięciu tysięcy „młodych profesjonalistów“ oraz oceny przeprowadzonej przez jury ekspertów. Zaszczytny tytuł wręczono w ramach projektu platformy internetowej Références/Vacature, prowadzonego we współpracy z agencją doradztwa personalnego i uczelnią Vlerick Business School.

Rodzina skupiona wokół czterech ringów nieprzerwanie powiększa się na całym świecie. Na początku kwietnia, w koncernie Audi zatrudnionych było 70023 pracowników, w tym 50652 osoby w zakładach w Ingolstadt i Neckarsulm. Audi Hungaria zatrudnia obecnie 9006 pracowników, a w Audi Brussels pracuje 2528 osób. Koncern planuje zatrudnić w 2013 roku kolejnych 4800 pracowników na całym świecie. Przedsiębiorstwo stawia sobie więc ambitne cele, ale jest na to doskonale przygotowane. Już pod koniec roku 2011, Audi przyjęło plan inwestycyjny na skalę niespotykaną dotychczas w historii firmy. By konsekwentnie kroczyć obraną drogą rozwoju, do 2015 roku zaplanowano inwestycje o wartości ponad 3,5 mld euro rocznie.

* „Universum” każdego roku przeprowadza ankietę wśród ponad 23 tys. studentów 107 szkół wyższych. Badanie „Trendence” opiera się na wypowiedziach 37 tys. Ankietowanych osób ze 130 szkół wyższych.

 

źródło: Audi

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *