Auto charakteryzuje się doskonałymi parametrami, jeśli chodzi o poziom zużycia paliwa i emisji spalin, będzie wyposażony w nowy silnik 1,6 TDI CR DPF o mocy 105 KM. Jednostka spełnia wymogi normy EU5, które w przypadku silników diesla są dodatkowo zaostrzone, głownie jeśli chodzi o emisję tlenków azotu i cząstek stałych. Osiągnięcie tak niskiej wartości emisji spalin w tej jednostce napędowej możliwe było dzięki wykorzystaniu technologii Common Rail. Pozwala ona na płynną regulację ciśnienia i przebiegu wtrysku paliwa odpowiednio do warunków pracy silnika, co przyczynia się do polepszenia osiągów jednostki napędowej.
… W przypadku limuzyny z nowym silnikiem, poziom emisji CO2 wynosi zaledwie 114 g CO2/km, z kolei Superb GreenLine II z nadwoziem kombi emituje 115g CO2/km. Jest to jedna z najniższych wartości emisji CO2 w tej klasie. Dla porównania, w poprzednim modelu Superb GreenLine liftback z silnikiem 1.9 TDI (105 KM), poziom emisji CO2 wynosił 129g CO2/km.
Aby obniżyć poziom zużycia paliwa i emisji spalin, zastosowano liczne rozwiązania technologiczne. Samochód posiada m.in. funkcję START-STOP, która dobrze sprawdza się w warunkach miejskich (zatrzymuje silnik w czasie postoju, np. na światłach). Ponadto, Superb GreenLine II wyposażony jest w obniżone zawieszenie oraz opony o niższym oporze toczenia. Zmniejszono również masę własną pojazdu, rezygnując z koła zapasowego jako wyposażenia standardowego (samochód jest wyposażony w zestaw do naprawy kół). Za zmianę biegów odpowiedzialna jest pięciobiegowa manualna skrzynia biegów z dłuższymi przełożeniami.
źródło: Skoda
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.