To o 11,7 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Koncern zanotował rosnące wskaźniki sprzedaży we wszystkich regionach świata. W Europie sprzedaż Audi wzrosła w minionym miesiącu o 7,8 procent, w regionie Azji Południowo-Wschodniej – o 17,6 procent, a na kontynencie amerykańskim wzrost wyniósł 3 procent.
„W styczniu, bez trudu nawiązaliśmy do rekordowych wyników sprzedaży z roku 2013 i rozpoczynamy nowy rok z wiatrem w żaglach“ – powiedział Luca de Meo, szef sprzedaży i marketingu Audi AG. „Nasz cel zakłada, że w 2014 roku będziemy kontynuować wzrost i będziemy się rozwijać dynamiczniej niż światowy rynek samochodów osobowych.“
W pierwszym miesiącu roku 2014, cztery pierścienie mogły pochwalić się wysokim popytem na modele klasy kompaktowej. Globalna sprzedaż rodziny A3, w stosunku do roku ubiegłego, wzrosła o 67,2 procent i wyniosła ok. 17 450 egzemplarzy. W przypadku SUV-a Q3, sprzedaż wzrosła o 72,6 procent i osiągnęła wielkość blisko 15 tysięcy egzemplarzy. Równocześnie, o ponad 11 procent, wzrosła sprzedaż luksusowych limuzyn Audi. Najwięcej zyskało Audi Q7. Jego sprzedaż podskoczyła w pierwszym miesiącu tego roku o 40,8 procent.
Wysoki popyt na Q7 przyczynił się również do świetnego wyniku handlowego Audi w Chinach. Na zakup luksusowego SUV-a zdecydowało się tu o 75 procent więcej odbiorców niż w styczniu 2013. Dużym wzięciem cieszył się także najmniejszy SUV w ofercie Audi. Kluczyki do nowego Audi Q3 odebrało 6 tysięcy chińskich klientów. Łącznie, Audi AG dostarczyło w styczniu do rąk odbiorców w Państwie Środka 44 526 samochodów z pełnej gamy modelowej. O 18,2 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku.
W USA Audi Q3 zadebiutuje w salonach sprzedaży w trzecim kwartale tego roku, natomiast pozostałe modele serii Q cieszą się już od dawna uznaniem amerykańskich kierowców. W styczniu, sprzedaż modeli Q5 i Q7 stanowiła 40 procent całkowitej liczby pojazdów marki Audi dostarczonych klientom w Stanach Zjednoczonych. Mimo ekstremalnych warunków pogodowych jakie panowały w USA w pierwszych tygodniach stycznia, Audi zdołało nieznacznie przekroczyć zeszłoroczny rekordowy wskaźnik sprzedaży w tym miesiącu, wprowadzając na rynek w USA 10 101 pojazdów (+0,4 procent). Do wzrostu sprzedaży Audi na amerykańskim kontynencie w styczniu przyczynił się także wynik zanotowany w Ameryce Południowej: plus 11,3 procent. Największą zasługę ma w tym Brazylia, gdzie sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu ze styczniem 2013. To największy wskaźnik wzrostu na tym kontynencie.
Także w Europie Audi z sukcesem rozpoczęło nowy rok. W minionym miesiącu sprzedano tu 53 750 aut. Sprzedaż w tym okresie zwiększyła się więc o 7,8 procent. Przy tym na swoich pięciu największych europejskich rynkach producent zamknął miesiąc z wynikiem lepszym w stosunku do roku ubiegłego. W Niemczech wskaźnik wzrostu sprzedaży wspiął się do wartości 19,3 procent, w Wielkiej Brytanii do 9,2 procent. Audi zanotowało wzrost sprzedaży również na rynkach najbardziej dotkniętych przez kryzys, takich jak Francja (+0,9 procent), Włochy (+1,4 procent) i Hiszpania (+19,2 procent). W Hiszpanii, w porównaniu z pierwszym miesiącem roku ubiegłego, najlepiej wypadło Audi A3 Sportback – najczęściej kupowany w tym kraju model z Ingolstadt. Na wyniki w styczniu 2013 wpłynęła nadchodząca wówczas zmiana modelowa. Na wszystkich tych rynkach decydujący wpływ na wyniki Audi miała rodzina A3 z modelem trzydrzwiowym, modelem Sportback i nową limuzyną. Audi A3 Limousine napędza sprzedaż także w Turcji, gdzie jest dostępne od września 2013. W styczniu, wyniki handlowe Audi na tureckim rynku podniosły się o 41,4 procent w górę, co było efektem oddania do rąk klientów 851 samochodów.
źródło: Audi
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.