X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

sprzedaż Audi, drugi kwartał 2013, wyniki

2013-05-08
Strona główna -> Audi -> Q3

Dalszy wzrost sprzedaży Audi

W drugim kwartale tego roku wzmacnia światową pozycję marki w segmencie premium.

Audi rozpoczęło drugi kwartał kolejnym wzrostem sprzedaży. Z wynikiem 133 500 sprzedanych samochodów, sprzedaż globalna marki z Ingolstadt w kwietniu br. wzrosła w stosunku do tego samego miesiąca ubiegłego roku o około 6,6 procent. Popyt na nowe auta z rodziny A3 oraz na SUV’y: Q3, Q5 i Q7, wydatnie wpłynął na dobre wyniki biznesowe. Od początku roku, blisko 503 tysiące klientów zdecydowało się na zakup Audi. To wzrost o 6,7 procent. Producent po raz pierwszy w historii zanotował sprzedaż ponad pół miliona samochodów po upływie zaledwie czterech miesięcy roku.

„Biorąc pod uwagę bardzo trudną sytuację na rynku europejskim, wyniki sprzedaży w kwietniu są bardzo pozytywne. Zwłaszcza Stany Zjednoczone oraz Chiny są dla Audi dynamicznie rozwijającymi się rynkami”, mówi Luca de Meo, szef sprzedaży Audi. Dodał też: „Wraz z rozpoczęciem sprzedaży lokalnie produkowanego Audi Q3, nasza pozycja w tym bardzo dynamicznym segmencie na rynku chińskim staje się jeszcze silniejsza. Już dziś więcej niż co trzeci klient w Państwie Środka kupujący samochód klasy premium, wybiera pojazd typu SUV.”

Od kilku tygodni Q3 opuszcza hale fabryki w Changchun jako czwarty, obok A6 L, A4 L oraz Q5, lokalnie produkowany model. W kwietniu pierwsze egzemplarze tego kompaktowego SUV’a były dostępne u chińskich dealerów. Także nowa generacja nad wyraz w Chinach popularnego modelu Q5, świętowała w zeszłym miesiącu swoją premierę w salonach sprzedaży. Biorą pod uwagę oprócz Q5 również Audi Q7, sprzedaż pojazdów tej klasy wzrosła w kwietniu w tym kraju o 31,3 procent, do poziomu 11 784 sztuk. Znacznie wzrosła również sprzedaż produkowanego lokalnie modelu A4 L. 10 426 nabywców tego auta, to przyrost rzędu 19,5 procent. W odniesieniu do wszystkich modeli, Audi zanotowało wzrost sprzedaży o 13,1 procent, do poziomu 38 710 aut. Łącznie w miesiącach styczeń-kwiecień, przekazano chińskim klientom 141 520 samochodów z czterema ringami na masce. To wzrost o 13,9 procent.

Do utrzymującej się na wysokim poziomie dynamiki sprzedaży w regionie Azja-Pacyfik, przyczyniły się w kwietniu również dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w innych krajach. Przykładowo w Japonii sprzedaż Audi wzrosła o 36,3 procent do 1858 samochodów, w Korei Południowej o 35,7 procent do 1711 sztuk, a w Indiach o 37,0 procent do 770 aut.

W Europie natomiast, Audi nie udało się uniknąć konsekwencji zastoju gospodarczego. W kwietniu sprzedaż aut w tym regionie spadła o 1,9 procent do poziomu ok. 65 500 samochodów. We Francji, gdzie Audi osiągnęło w tym samym okresie roku ubiegłego wzrost wynoszący 13,7 procent, poziom sprzedaży w kwietniu tego roku spadł mniej więcej o podobny wskaźnik (-10,2 procent, do 5648 sztuk). We Włoszech spadek sprzedaży wyniósł w zeszłym miesiącu 19,4 procent, co odpowiada sprzedaży 3920 samochodów. Obrazuje to z jednej strony ciągle słabą kondycję rynku europejskiego, ale z drugiej strony pokazuje, że wprowadzone do sprzedaży w analogicznym okresie roku ubiegłego modele A1 Sportback i Q3 cieszyły się wtedy ogromną popularnością. Podczas gdy w Niemczech wynik sprzedaży aut z Ingolstadt wynoszący 23 411 samochodów znalazł się o 3,7 procent poniżej wyniku z tego samego miesiąca w 2012 roku, inne duże europejskie rynki zbytu poinformowały o znacznych wzrostach. Wśród nich znalazła się Rosja (o 11,1 procent do poziomu 3651 samochodów) i Wielka Brytania.


W kwietniu br. w Zjednoczonym Królestwie popyt na samochody marki Audi wzrósł o 9,4 procent do 10 205 sztuk. To zasługa, podobnie jak w wielu innych krajach europejskich, modelu A3 Sportback, oraz zmodernizowanego Q5.

« < 1 2 > »

Komentarze