Czwarta generacja biznesowego Touringa przyciąga charyzmatyczną estetyką sylwetki, nowoczesną funkcjonalnością na najwyższym poziomie i charakterystyczną dla marki dynamiką jazdy w połączeniu ze wzorcową wydajnością. Liczne dodatki zapewniające komfort i bezpieczeństwo, które zawierają spotykane tylko w BMW systemy asystujące, potwierdzają doskonałą jakość nowego BMW serii 5 Touring jako idealnego pojazdu do podróży w wyższej klasie średniej.
Stylistyka: indywidualna linia, sportowa elegancja.
Stylistyka nowego BMW serii 5 Touring nosi znamiona dużej indywidualności w proporcjach i w kształcie karoserii. Ta oryginalność i rozpoznawalność nadaje mu dynamiczny i silny charakter. Długa maska silnika, krótkie zwisy, największy rozstaw osi w swoim segmencie, wydłużona linia boczna i dynamicznie opadająca ku tyłowi linia dachu sprawiają, że na tle konkurencji nowe BMW serii 5 Touring wyróżnia się wyjątkową elegancją.
Wszechstronność: Inteligentne rozwiązania dla uzyskania nowoczesnej funkcjonalności.
Ze swoim uniwersalnym wnętrzem i inteligentnymi rozwiązaniami nowe BMW serii 5 Touring może sprostać najróżniejszym wymaganiom. Pojemność bagażnika wynosi 560 l. Pojemność tę można zwiększyć z zależności od potrzeb nawet do 1670 litrów dzięki unikalnej dla tego segmentu funkcjonalności oparcia tylnej kanapy. Oparcie dzielone jest w stosunku 40 : 20 : 40, jego nachylenie można regulować w zakresie 11 stopni. Oparcie można złożyć po naciśnięciu dwóch dźwigni znajdujących się w bagażniku, pokrywa przestrzeni ładunkowej opuszcza się automatycznie podczas zamykania tylnej klapy. Osobno otwierana tylna szyba automatycznie unosi się w górę po naciśnięciu przycisku.
Wrażenia z jazdy: doskonała dynamika i niezależny komfort.
Nowoczesna technologia napędu i zawieszenia nadaje pojazdowi doskonały, sportowy charakter i zwiększa komfort jazdy. Opcjonalnie układ kontroli dynamiki jazdy pozwala dobrać indywidualną konfigurację pojazdu. Nowe BMW serii 5 Touring wyposażone jest standardowo w pneumatyczne zawieszenie tylnej osi wraz z regulacją poziomu nadwozia, a opcjonalnie samochód jest dostępny z układem Adaptive Drive oraz zintegrowanym aktywnym układem kierowniczym.
W chwili rozpoczęcia produkcji nowego BMW serii 5 Touring oferowane będą dwa sześciocylindrowe rzędowe silniki benzynowe oraz jeden sześciocylindrowy i jeden czterocylindrowy silnik wysokoprężny. BMW 520d Touring napędzane jest czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 135 kW/184 KM z aluminiową skrzynią korbową i układem wtrysku bezpośredniego Common-Rail, standardowo wyposażone w funkcję Auto Start Stop, średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE 5 wynosi 5,2 l na 100 km, a emisja spalin kształtuje się na poziomie 137 g CO2 na km, co plasuje go na pierwszym miejscu w segmencie pod względem wydajności.
W BMW 535i Touring sześciocylindrowy silnik rzędowy w technologii BMW TwinPower Turbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny High Precision Injection i układem VALVETRONIC osiąga moc 225 kW/306 KM. Maksymalna moc sześciocylindrowego silnika z bezpośrednim wtryskiem benzyny (High Precision Injection) w BMW 523i Touring w trybie mieszanki ubogiej wynosi 150 kW/204 KM. W BMW 530d Touring zastosowano sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o mocy 180 kW/245 KM, spełniający wymogi normy Euro 6 dzięki opcjonalnej technologii BMW BluePerformance. Standardowo wszystkie wersje nowego BMW serii 5 Touring są zgodne z normą Euro 5.
BMW EfficientDynamics: BMW serii 5 umacnia pozycję lidera.
W wyposażeniu dodatkowym wszystkich wersji nowego BMW serii 5 Touring oferowana jest ośmiobiegowa skrzynia automatyczna. Przyczynia się ona dodatkowo do zwiększenia wydajności, podobnie jak elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego EPS, zastosowane we wszystkich wersjach. Do standardowych rozwiązań BMW EfficientDynamics zastosowanych w samochodzie w kombinacji zależnej od danego modelu należą: odzysk energii hamowania, funkcja Auto Start Stop (BMW 520d), wskaźnik zmiany biegu, odpowiednie do potrzeb sterowanie agregatami pomocniczymi i aktywna aerodynamika poprzez sterowanie klapami powietrza. Inteligentna lekka konstrukcja składa się z drzwi, maski silnika, przednich błotników, komponentów układu napędowego i jezdnego wykonanych z aluminium.
Innowacyjne systemy asystujące BMW ConnectedDrive.
Oferta BMW ConnectedDrive obejmuje między innymi systemy asystujące, takie jak asystent parkowania (Parking Assistant), Surround View, ostrzeżenie przed najechaniem z funkcją hamowania, w połączeniu z aktywnym tempomatem (Active Cruise Control), ostrzeganiem przed zmianą pasa ruchu i przed zjechaniem z pasa ruchu (Lane Change Warning i Lane Departure Warning), funkcja Speed Limit Info, asystentem świateł drogowych, BMW Night Vision z rozpoznawaniem osób oraz wyświetlacz Head Up. Ponadto wykorzystano innowacyjne funkcje biurowe za pośrednictwem Bluetooth.
Rozwój i produkcja wspólna z BMW serii 7.
BMW serii 5 Touring bazuje na nowej konstrukcji samochodu, która jest wykorzystywana również w luksusowych limuzynach BMW serii 7.
Dzięki wspólnej produkcji BMW serii 5 Touring, BMW serii Limuzyna, BMW serii 5 Gran Turismo i BMW serii 7 w fabryce BMW w Dingolfing oraz szerokiemu wykorzystaniu komponentów uzyskano wysokowydajny produkt o najwyższych standardach jakości.
W skrócie.
• Nowe BMW serii 5 Touring jest kontynuacją udanej koncepcji maksymalnej wszechstronności, radości z jazdy i estetyki urzeczywistnionej w aucie premium z wyższej klasy średniej. Czwarta generacja modelu BMW serii 5 Touring udowadnia swoje wszechstronne walory w sposób bardziej przekonujący niż kiedykolwiek. Nowe BMW serii 5 Touring uosabia idealną równowagę między reprezentacyjną elegancją i wysoką wartością użytkową, a jednocześnie umacnia swoją pozycję sportowego, a zarazem wydajnego samochodu w swoim segmencie. Cechy wyposażenia klasy luksusowej podkreślają jego innowacyjny i szlachetny charakter.
Suma wszystkich cech nowego BMW serii 5 Touring pozwoli sprostać zarówno wszechstronnym potrzebom, jak i wysokim wymaganiom aktywnej, nowoczesnej, ceniącej jakość, docelowej grupy odbiorców.
• Indywidualna stylistyka w odniesieniu do proporcji kształtu karoserii determinuje wygląd nowego BMW serii 5 Touring. Wyrazisty wizerunek samochodu jest wyrazem jego aktywnego, sportowego charakteru i nowoczesnej funkcjonalności. Długa, maska silnika z przetłoczeniami, krótkie zwisy i największy rozstaw osi w segmencie są cechami typowymi dla tej marki. Cechy te wraz z wydłużoną linią boczną, przedłużonymi płaszczyznami szyb tworzących podobny do coupe kształt oraz delikatnie opadająca ku tyłowi linia dachu sprawiają, że na tle konkurencji nowe BMW serii 5 Touring wyróżnia się wyjątkową elegancją. Analogicznie do nowego BMW serii 5 Limuzyna samochód ten cechuje się charyzmatycznym wyglądem dzięki pionowo ustawionemu przodowi auta z „nerkami” BMW lekko nachylonymi do przodu, typowym dla marki podwójnym, okrągłym reflektorom oraz szerokiemu dolnemu wlotowi powietrza. Masywny tył i mocno wysunięte nadkola podkreślają solidność sylwetki i sportowy charakter nowego BMW serii 5 Touring.
• Poziome płaszczyzny i ekscytujące linie tworzą obszerne, pełne harmonii wnętrze.
Klarowna struktura kokpitu wzmacnia efekt orientacji na kierowcę. Wysokiej jakości materiały i precyzyjnie dopracowane szczegóły podkreślają charakter klasy premium nowego BMW serii 5 Touring Dzięki jeszcze obszerniejszemu wnętrzu i nowoczesnym funkcjom nowe BMW serii 5 Touring może sprostać wszechstronnym wymaganiom w biznesie, w aktywnym spędzaniu wolnego czasu i podróży.
Pojemność bagażnika można zwiększyć stopniowo z 560 do 1670 l. Wysoką elastyczność przestrzeni bagażowej zapewnia wyjątkowa w segmencie funkcjonalność oparcia tylnej kanapy. Oparcie dzielone i składane jest w stosunku 40 : 20 : 40, jego nachylenie można regulować w siedmiu położeniach o maks. 11 stopni. Elementy oparcia kanapy można złożyć osobno w stosunku 60 : 40 po naciśnięciu dwóch dźwigni znajdujących się w bagażniku, pokrywa przestrzeni bagażowej podnosi i opuszcza się automatycznie podczas zamykania klapy bagażnika. Osobno otwierana tylna szyba automatycznie otwiera się po naciśnięciu przycisku.
• Standardowe elementy strategii BMW EfficientDynamics umacniają pozycję lidera nowego BMW serii 5 Touring w swoim segmencie w zakresie wydajności. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 5,
a nowe BMW 530d Touring dzięki zastosowaniu opcjonalnej technologii BMW BluePerformance spełnia nawet normy Euro 6.
BMW 520d Touring jest standardowo wyposażone w funkcję Auto Start Stop. Inteligentna lekka konstrukcja obejmuje m.in. komponenty układu napędowego i jezdnego oraz maskę silnika, przednie błotniki i drzwi z aluminium.
• W chwili rozpoczęcia produkcji nowego BMW serii 5 Touring oferowane będą dwa sześciocylindrowe rzędowe silniki benzynowe oraz jeden sześciocylindrowy rzędowy i jeden czterocylindrowy silnik wysokoprężny. Silniki benzynowe osiągają moc 225 kW/306 KM w BMW 535i Touring oraz 150 kW/204 KM w BMW 523i Touring.
BMW 530d Touring napędzane jest przez sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o mocy 180 kW/245 KM. BMW 520d Touring napędzane jest czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 135 kW/184 KM, a dzięki średniemu zużyciu paliwa, które w cyklu pomiarowym UE wynosi 5,2 l na 100 km, oraz emisji spalin na poziomie 137 g CO2 na km osiąga najlepsze parametry w swoim segmencie.
• W wyposażeniu dodatkowym do wszystkich wersji silników nowego BMW serii 5 Touring oferowana jest ośmiobiegowa skrzynia automatyczna. Ewentualnie dostępna jest również funkcja Sport Automatik z dźwigienkami przy kierownicy. Dzięki innowacyjnej budowie zestawów kół zębatych, wyjątkowej wewnętrznej sprawności i zoptymalizowanej masie ośmiobiegowa skrzynia automatyczna stanowi połączenie komfortowej zmiany biegów, dynamiki i wydajności na najwyższym poziomie.
• Doskonałe właściwości w zakresie dynamiki i komfortu osiągnięto dzięki kombinacji osi przedniej z podwójnym wahaczem poprzecznym z zespoloną osią tylną V. Nowe BMW serii 5 Touring wyposażone jest standardowo w pneumatyczne zawieszenie tylnej osi z automatyczną regulacją poziomu zawieszenia. Dodatkową zwyżkę wydajności uzyskano dzięki wprowadzonemu po raz pierwszy w BMW serii 5 elektromechanicznemu wspomaganiu kierownicy ze standardową funkcją Servotronic. Opcjonalny zintegrowany aktywny układ kierowniczy obejmuje aktywny układ kierowniczy przednich kół i sterowanie tylną osią w zależności od warunków jazdy z kątem skrętu maks. 3 stopnie. Zmniejsza to średnicę zawracania o 0,5 metra.
• Właściwości jezdne nowego BMW serii 5 Touring nacechowane są jeszcze większą dynamiką i również wyraźnie odczuwalnym wzrostem komfortu. W jego zwinności uwidaczniają się standardy wyznaczone przez BMW serii 3, a jego solidność sięga poziomu luksusowej limuzyny BMW serii 7. Układ kontroli dynamiki jazdy (Driving Dynamic Control) jest dostępny w połączeniu z opcjonalną automatyczną sportową skrzynią biegów, dynamiczna kontrola amortyzatorów (Dynamic Damper Control) i zintegrowany aktywny układ kierowniczy (Integral Driving Steering) pozwalają na indywidualne dopasowanie charakterystyki auta
• Przejrzysta struktura kokpitu z orientacją na kierowcę, typową dla marki BMW, oraz intuicyjnie obsługiwane elementy obsługi zwiększają jeszcze radość z jazdy i podkreślają wysoką jakość wnętrza nowego BMW serii 5 Touring. Do wyposażenia standardowego należy zestaw przyrządów w technologii Black Panel, kierownica wielofunkcyjna i system obsługi iDrive najnowszej generacji z kontrolerem na konsoli środkowej, przyciskami bezpośredniego wyboru i przyciskami ulubionych funkcji oraz znakomicie wkomponowanym w deskę rozdzielczą 10,2-calowym lub 7-calowym monitorem pokładowym. Opcjonalnie
dostępny jest wyświetlacz Head Up, jeszcze bardziej zoptymalizowany pod względem zakresu wskazań, rozdzielczości obrazu i rozmiarów.
• BMW ConnectedDrive zapewnia wyjątkową różnorodność funkcji z zakresu komfortu, informacji i bezpieczeństwa. Analogicznie do Limuzyny, nowe BMW serii 5 Touring może być wyposażone w nowo wprowadzone systemy asystujące – asystent parkowania, ostrzeżenie przed najechaniem z funkcją hamowania wraz z aktywnym tempomatem z funkcją Stop & Go oraz układ Surround View. Ponadto za pośrednictwem Bluetooth BMW ConnectedDrive dostępne są innowacyjne funkcje biurowe. Korzystanie z nich jest możliwe dzięki optymalnemu zintegrowaniu funkcji komunikacyjnych i rozrywkowych zewnętrznego Smartphone, które umożliwia m.in. Audio-Streaming przez Bluetooth. Oprócz tego dostępne są również inne systemy – wyświetlacz Head Up, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, funkcja Speed Limit Info, asystent świateł drogowych, BMW Night Vision z rozpoznawaniem osób, czujniki parkowania (Park Distance Control) oraz kamera cofania. Oferta ConnectedDrive obejmuje ponadto innowacyjne usługi internetowe i telematyczne BMW Online, BMW Assist, BMW TeleServices oraz możliwość korzystania z internetu w samochodzie wraz z funkcjami nawigacji obsługiwanymi przez Google.
• Struktura karoserii nowego BMW serii 5 Touring wskazuje na szczególnie wysoką odporność na skręcanie przy optymalnej masie pojazdu. Na niezwykle wysoki poziom ochrony pasażerów mają wpływ oprócz stabilnego usytuowania kabiny również liczne elementy standardowego systemu bezpieczeństwa z trzypunktowymi automatycznymi pasami bezpieczeństwa przy wszystkich siedzeniach, przednimi i bocznymi poduszkami powietrznymi oraz aktywnymi zagłówkami dla kierowcy i pasażera z przodu, bocznymi kurtynami chroniącymi głowy i czujnikiem przebicia opony. Aktywna maska silnika zwiększa optymalnie ochronę pieszych. Samochód wyposażony jest standardowo w światła dzienne, światła przeciwmgielne, dwustopniowe światła hamowania i tempomat z funkcją hamowania. Podwójne reflektory biksenonowe, reflektory adaptacyjne ze zmiennym rozdziałem światła, adaptacyjna regulacja zasięgu oświetlenia i światło zakrętowe oraz rozszerzona funkcja wzywania pomocy z automatyczną lokalizacją pojazdu są dostępne jako opcjonalne elementy BMW ConnectedDrive.
• Obszerny zakres wysokiej jakości wyposażenia standardowego nowego BMW serii 5 obejmuje m.in. funkcję komfortowego uruchamiania bez wkładania klucza do stacyjki (Comfort Start), radio BMW Professional ze stacją CD, wejście AUX IN i sześć głośników, klimatyzację automatyczną z oddzielną regulacją temperatury dla kierowcy i pasażera z przodu oraz zintegrowaną instrukcję obsługi.
Do ekskluzywnych komfortowych opcji sięgających klasy luksusowej należą dostęp komfortowy (Comfort Access), złącze USB, wielokanałowy system audio, system rozrywki z tyłu, 4-strefowa automatyczna klimatyzacja, fotele aktywne, mechanizm domykania drzwi oraz panoramiczny szklany dach. Nowoczesną funkcjonalność nowego BMW serii 5 Touring podkreśla dodatkowo opcjonalny pakiet akcesoriów do bagażnika, torba na narty i deski snowboardowe, relingi dachowe, elektryczna obsługa pokrywy bagażnika oraz elektrycznie wysuwany hak holowniczy.
Warianty silnikowe:
BMW 535i Touring: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z technologią TwinPower Turbo, z wtryskiem bezpośrednim (High Precision Injection) i systemem VALVETRONIC,
pojemność silnika: 2979 cm3, moc: 225 kW/306 KM przy 5800 obr/min,
maks. moment obrotowy: 400 Nm w zakresie 1200 do 5000 obr/min,
przyspieszenie [0-100 km/h]: 6,0 s (ze skrzynią automatyczną: 6,1 s),
maksymalna prędkość: 250 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 8,6 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 8,5 l), emisja CO2 wg UE: 201 (ze skrzynią automatyczną: 197) g/km, zgodność z normą emisji spalin Euro 5.
BMW 523i Touring: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim (High Precision Injection) w trybie mieszanki ubogiej,
pojemność silnika: 2996 cm3, moc: 150 kW/204 KM przy 6100 obr/min,
maks. moment obrotowy: 270 Nm w zakresie 1500 do 4250 obr/min,
przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 8,2 s (ze skrzynią automatyczną: 8,4 s),
maksymalna prędkość: 231 km/h (ze skrzynią automatyczną: 227 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 7,9 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 7,8 l), emisja CO2 wg UE: 185 (ze skrzynią automatyczną: 182) g/km, zgodność z normą emisji spalin Euro 5.
BMW 530d Touring: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, z turbosprężarką ze zmienną geometrią turbiny i z wtryskiem bezpośrednim Common-Rail (wtryskiwacze piezoelektryczne,
maks. ciśnienie wtrysku: 1800 bar),
pojemność silnika: 2993 cm3, moc: 180 kW/245 KM przy 4000 obr/min,
maks. moment obrotowy: 540 Nm w zakresie 1750 do 3000 obr/min,
przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 6,4 s (ze skrzynią automatyczną: 6,4 s),
maksymalna prędkość: 243 km/h (ze skrzynią automatyczną: 242 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 6,4 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 6,3 l), emisja CO2 wg UE: 169 (ze skrzynią automatyczną: 165) g/km, zgodność z normą emisji spalin Euro 5.
BMW 520d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, z turbosprężarką ze zmienną geometrią turbiny i z wtryskiem bezpośrednim Common-Rail (wtryskiwacze elektromagnetyczne,
maks. ciśnienie wtrysku: 1800 bar),
pojemność silnika: 1995 cm3, moc: 135 kW/184 KM przy 4000 obr/min,
maks. moment obrotowy: 380 Nm w zakresie 1750 do 2750 obr/min,
przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 8,3 s (ze skrzynią automatyczną: 8,3 s),
maksymalna prędkość: 222 km/h (ze skrzynią automatyczną: 220 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 5,2 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 5,3 l), emisja CO2 wg UE: 137 (ze skrzynią automatyczną: 139) g/km, zgodność z normą emisji spalin Euro 5.
Ceny modeli podstawowych (brutto)
- 523i – 208 300zł
- 535i – 245 300zł
- 520d – 183 700zł
- 530d – 242 300zł
źródło: BMW
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.