Po raz pierwszy w ciągu dwunastu miesięcy koncern sprzedał 9,07 mln samochodów (2011: 8,16; +11,2 procent)*. Grudzień koncern zamknął wzrostem liczby sprzedanych aut o 20,7 procent (784.300 sztuk; grudzień 2011: 649.700 sztuk)*. W Polsce zarejestrowano 64.171 aut, co oznacza, że więcej niż co piąty rejestrowany samochód należał do koncernu Volkswagen, a pierwsze dwa miejsca na polskim rynku należą do Skody i Volkswagena.
Prezes Zarządu Volkswagen AG, prof. dr Martin Winterkorn powiedział: „Koncern Volkswagen doskonale rozwinął się w trudnych warunkach. Rok 2012 był najlepszym rokiem w historii pod względem sprzedaży. Z naszą Strategią 2018 po raz kolejny zrobiliśmy wyraźny krok na przód. Przed nami duże wyzwania. Koncern Volkswagen spełnił wszystkie warunki, aby stawić im czoła i odgrywać wiodącą rolę na światowych rynkach.”
Członek Zarządu koncernu ds. sprzedaży Christian Klingler dodał: „Wszystkie marki naszego koncernu wniosły swój wkład w bardzo dobre wyniki sprzedaży w 2012 roku. To doskonałe osiągnięcie zespołowe. Jednak nadal patrzymy uważnie w przyszłość, ponieważ utrzymująca się niepewna sytuacja, przede wszystkim w Europie Zachodniej, będzie nam nadal towarzyszyć w bieżącym roku. Rynki pozostaną wymagające, konkurencja nasili się.”
Sprzedaż w ciągu roku kształtowała się zadowalająco przede wszystkim na kontynencie amerykańskim i wzrosła na koniec roku o 26,2 procent do 841.500 aut (2011: 666.800). Z tego 596.100 sztuk (2011: 444.200, +34,2 procent) przypadło na rynek USA.
„Dla koncernu Volkswagen, USA są jednym z głównych rynków na drodze do realizacji naszej Strategii 2018. Volkswagen Group of America chce się rozwijać i razem z Porsche Cars North America przekazać w tym roku klientom znacznie ponad 600.000 samochodów” – powiedział Winterkorn przed tegorocznym Motor Show w Detroit.
W tym samym okresie koncern Volkswagen sprzedał w regionie Ameryki Południowej 1,01 mln pojazdów (2011: 0,93; + 8,2 procent), z czego 780.200 (2011: 704.700; + 10,7 procent) odebrali klienci z Brazylii.
Także w regionie Azji i Pacyfiku znacznie wzrosła wielkość sprzedaży pojazdów koncernu. Po raz pierwszy nabywców znalazło ponad trzy miliony samochodów (3,17 mln) w ciągu jednego roku (2011: 2,57 mln; + 23,3 procent) . Na Chiny – największy pojedynczy rynek w regionie – przypadło 2,81 mln sztuk (2011: 2,26; +24,5 procent). W Indiach sprzedaż wzrosła o 2,1 procent do 114.100 samochodów (2011: 111.700).
Mimo utrzymującej się trudnej sytuacji na południowoeuropejskich rynkach, koncernowi Volkswagen udało się utrzymać sprzedaż w całej Europie na stabilnym poziomie. Klienci nabyli 3,67 mln pojazdów (2011: 3,68 mln; – 0,3 procent). W Europie Zachodniej (bez Niemiec) największy europejski producent samochodów sprzedał 1,85 mln aut (2011: 1,98; -6,5 procent). Na niemieckim rynku sprzedaż wzrosła do 1,18 mln pojazdów (2011: 1,15 mln; +1,9 procent). Znaczny wzrost obserwowany jest nadal w Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie klienci odebrali 644.300 samochodów (2011: 547.800; +17,6 procent). Na największy rynek w regionie – Rosję – przypadło 317.700 sztuk (2011: 229.000; +38,8 procent).
W Polsce nowych właścicieli znalazło 64.171 aut Volkswagen, Audi, Skoda, Porsche oraz Volkswagen Samochody Użytkowe, czyli marek należących dziś do Volkswagen Group Polska (oznacza to wzrost o 6,5 procent w porównaniu z rokiem 2011 – 60.255 aut). Więcej niż co piąte auto wyjeżdżające z salonu w naszym kraju należało do koncernu Volkswagen, a dwa pierwsze miejsca pod względem rejestracji należą do Skody i Volkswagena.
źródło: Volkswagen
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.