Pomimo niekorzystnej koniunktury gospodarczej w niektórych krajach europejskich, Audi, sprzedając blisko 369 500 pojazdów, doskonale zakończyło pierwszy kwartał roku 2013. Przy tym przychody ze sprzedaży – 11 734 mln euro w pierwszych trzech miesiącach, prawie osiągnęły rekordowy poziom sprzed roku. Dzięki zyskowi operacyjnemu w wysokości 1 307 mln euro, operacyjny wskaźnik rentowności sprzedaży wyniósł 11,1 procent. Ponownie przewyższył wskaźnik planowany, którego wielkość – jak zakładano – miała wynieść od ośmiu do dziesięciu procent. Oznacza to, że Audi również w czasach zawirowań w europejskiej gospodarce, kontynuuje strategię wzrostu i intensywnie inwestuje w przyszłość. Producent konsekwentnie dąży do realizacji planów rentowności sprzedaży.
„Choć ramowe warunki gospodarcze są bardzo trudne, a dodatkowo nasze nakłady na inwestycje były rekordowo wysokie, zanotowaliśmy zysk operacyjny o wartości 11,1 procent“ – powiedział Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansowych i organizacyjnych, podczas prezentacji sprawozdania finansowego za pierwszy kwartał 2013. Na cały rok 2013, Audi zakłada zwiększone nakłady na nowe produkty i technologie. Równocześnie marka rozbudowuje zakłady produkcyjne na całym świecie, by w ten sposób stworzyć podstawy do dalszego rozwoju.
Sprzedając od stycznia do marca 2013, 369 494 samochodów na całym świecie (2012: 346 105 aut), marka z czterema ringami pobiła o 6,8 procent swój własny rekord z roku poprzedniego. Przy tym sprzedaż Audi rośnie nieprzerwanie w trzech najważniejszych regionach – Europie, Azji i Ameryce Północnej. Obok nowego Audi A3, motorami sprzedaży są A1 Sportback, cała rodzina A4 oraz SUV-y Q3 i Q5.
Przychody ze sprzedaży koncernu z Ingolstadt osiągnęły w pierwszych trzech miesiącach tego roku 11 734 mln euro (2012: 12 389 mln). To poziom bardzo zbliżony do ubiegłorocznego. Mimo dużych nakładów na nowe produkty i technologie oraz dużych kosztów ponoszonych na rozbudowę międzynarodowej sieci produkcyjnej, Audi wypracowało zysk operacyjny w wysokości 1 307 mln euro (2012: 1 410 mln), tylko o 7,3 procent mniejszy niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 11,1 procent (2012: 11,4 procent) i znacznie przewyższył planowany wskaźnik, którego wielkość – jak zakładano – miała osiągnąć wartość od ośmiu do dziesięciu procent.
Przychody ze sprzedaży osiągnęły w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku wysokość 1 432 mln euro (2012: 1 511 mln), czyli prawie taki sam poziom jak przed rokiem. Dzięki temu, producent może pochwalić się wskaźnikiem wzrostu przychodu ze sprzedaży w wysokości 12,2 procent (2012: 12,2 procent).
W roku 2013, Audi chce jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż, w stosunku do rekordowego roku 2012. Obok nowego Audi A3 i A3 Sportback, ma w tym pomóc model A3 Limousine, który przed kilkoma dniami zaprezentowano w Szanghaju. Zwiększona sprzedaż ma się bezpośrednio przełożyć na wzrost obrotów. Dzięki powiększonym nakładom na nowe produkty i dzięki rozbudowie sieci produkcyjnej na całym świecie, producent liczy, że w bieżącym roku rozrachunkowym osiągnie zysk operacyjny w górnych granicach zakładanego przedziału, tj. w wysokości od ośmiu do dziesięciu procent.
źródło: Audi
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.