X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A6 allroad quattro C6, dane techniczne

Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C6 (2006-2011)

 



Reflektory są dostępne w trzech wersjach: jako standardowe reflektory halogenowe, jako światła Xenon plus oraz jako Xenon plus z dynamicznymi światłami skrętu adaptive light.

W tej ostatniej wersji elipsoidalny moduł świateł drogowych i świateł mijania skręcany jest odpowiednio do przebiegu drogi i zakrętu, podczas jazdy z prędkością od 10 do 110 km/h – w ten sposób poprawia się zdecydowanie oświetlenie jezdni i pobocza. Sterowanie systemu uwzględnia w swoich obliczeniach różne parametry, takie jak: prędkość jazdy, kąt skrętu kierownicy i przyspieszenie kątowe.

Nadzwyczaj oszczędne: światła do jazdy dziennej
Niewątpliwa korzyść dla bezpieczeństwa jazdy wynikająca z ciągle włączonych świateł do jazdy dziennej, dotychczas wiązała się ze zwiększonym poborem energii; dodatkowo potrzebne było około 0,2 litra paliwa na 100 km drogi. Stanowiło to dotąd przeszkodę w szerokim wprowadzeniu tej techniki w Europie. Ponieważ w reflektorach Xenon plus światło mijania i światło drogowe zintegrowane zostały w tym samym - zewnętrznym - reflektorze, więc reflektor wewnętrzny został wykorzystany do zamontowania świateł do jazdy dziennej. Ściemniana żarówka służy jako źródło światła, podczas gdy wszystkie inne światła są w ciągu dnia wyłączone. Zwiększone zużycie energii jest praktycznie nie do zmierzenia.

Super szybkie: światła hamowania LED
W tylnych światłach nowego A6 allroad quattro (w połączeniu z przednimi reflektorami Xenon plus) zastosowano atrakcyjne diody LED jako światła pozycyjne i hamowania. Technologia ta posiada trzy zalety: dużą trwałość - najmniej 10.000 godzin, nawet do 80 procent zredukowany pobór energii, a przede wszystkim zdecydowanie krótszy czas zadziałania.

Podczas gdy konwencjonalne żarówki potrzebują 200 milisekund do osiągnięcia swojej pełnej jasności świecenia, diody LED oddają swoją pełną moc już w czasie mniejszym niż jedna milisekunda. Jadący z tyłu kierowcy znacznie szybciej zauważają zaświecenie świateł hamowania, co daje im więcej czasu na reakcję.

Dodatkowe bezpieczeństwo daje seryjnie oferowana funkcja ostrzegania o nagłym, awaryjnym hamowaniu. Podczas bardzo mocnego hamowania następuje automatyczne, krótkotrwałe włączenie świateł awaryjnych, aby ostrzec jadących z tyłu kierowców.

Dodatkowo tylne światła LED wprowadzają charakterystyczny, sportowy akcent do tej części nadwozia, ponieważ ich horyzontalne usytuowanie daje szeroki i płaski sygnał optyczny podczas hamowania.

Napęd
Audi A6 allroad quattro dysponuje czterema montowanymi wzdłużnie jednostkami napędowymi – dwoma silnikami benzynowymi i dwoma silnikami TDI. Każdy z nich imponuje dużą mocą i potężnym momentem obrotowym. Wszystkie cztery jednostki napędowe pochodzą z najnowocześniejszej rodziny silników widlastych Audi, w których kąt rozchylenia cylindrów 90 stopni i odległość między nimi wynosząca 90 mm stanowią podstawę bardzo zwartej konstrukcji kadłuba. Dalszymi cechami konstrukcyjnymi tych silników są: bezobsługowy napęd wałków rozrządu za pośrednictwem łańcuchów drabinkowych oraz uruchamianie zaworów za pomocą dźwigienek rolkowych zmniejszających tarcie.

W obu silnikach benzynowych, optymalizacja przygotowania mieszanki realizowana jest przez układ bezstopniowego przestawiania wszystkich czterech wałków rozrządu oraz przełączalny kolektor ssący - obie technologie umożliwiają zarówno zwiększenie maksymalnej mocy, jak i poprawę charakterystyki momentu obrotowego. Bloki cylindrów są wykonane ze stopu metali lekkich; oba silniki benzynowe należą do najlżejszych jednostek napędowych na rynku – zaleta, która ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie ciężaru całkowitego Audi A6 allroad quattro i korzystny rozdział nacisku na osie.

  • 4.2 V8 FSI o mocy 257 kW (350 KM), 440 Nm
  • 3.2 V6 FSI o mocy 188 kW (255 KM), 330 Nm
  • 3.0 V6 TDI o mocy 171 kW (233 KM), 450 Nm
  • 2.7 V6 TDI o mocy 132 kW (180 KM), 380 Nm
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > »