X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi, sprzedaż 2013

2014-01-10
Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C7 (2012-dziś)

Ponad 1,57 mln egzemplarzy samochodów Audi

sprzedanych w roku 2013.

Audi AG pobiło kolejny rekord sprzedaży rocznej. W roku 2013, koncern z Ingolstadt sprzedał na całym świecie prawie 1 575 500 pojazdów, o 8,3 procent więcej w porównaniu z całym rokiem 2012. W ten sposób, roczna sprzedaż czterech ringów po raz czwarty z rzędu wzrosła o ponad 100 tys. egzemplarzy. Najważniejszymi czynnikami zwiększenia sprzedaży były w minionym roku trzy największe rynki eksportowe Audi, na których zanotowano dwucyfrowe wskaźniki wzrostu: Chiny – plus 21,2 procent, USA – plus 13,5 procent i Wielka Brytania – plus 14,9 procent. W Europie i w Chinach, Audi dominowało w 2013 roku jako najlepiej sprzedająca się marka w segmencie premium. Na koniec roku, w grudniu, globalna sprzedaż Audi wzrosła o 18,4 procent w stosunku do roku 2012 i wyniosła blisko 130 700 sprzedanych samochodów.

„W ubiegłym roku położyliśmy kolejny, ważny kamień milowy. Nasz strategiczny cel w postaci 1,5 mln sprzedanych samochodów osiągnęliśmy dwa lata wcześniej niż zakładaliśmy, a nawet go przekroczyliśmy“ – stwierdził Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. – „W ten sposób, tylko w minionych czterech latach, zyskaliśmy ponad 600 tysięcy nowych klientów“. Szef marketingu i sprzedaży Audi, Luca de Meo, podkreśla rozmiary sukcesu: „W 2013 roku, na ponad 14 rynkach całego świata, Audi zanotowało rekordowe poziomy sprzedaży. W Wielkiej Brytanii po raz pierwszy w historii zajęliśmy pierwsze miejsce w segmencie premium.“

W zakończonym właśnie roku, wzrost sprzedaży koncernu Audi napędzał sukces nowej generacji całej rodziny modeli A3. Wskaźniki dotyczące A3 wzrosły na całym świecie, w porównaniu z rokiem ubiegłym, o 18,6 procent (202 300 sprzedanych samochodów). Najmłodszym członkiem rodziny A3, dostępnym na pierwszych rynkach od września 2013, jest Audi A3 Limousine. W Chinach i w USA, nowa generacja Audi A3 pojawi się wiosną 2014. Wyraźnie większym popytem w 2013 roku cieszyły się też SUV-y: Q3, Q5 i Q7. Audi Q5 ponownie sprzedawało się najlepiej, porównując z podobnymi modelami konkurencji. Łącznie, globalna sprzedaż SUV-ów marki Audi wzrosła ponad proporcjonalnie aż o 23,8 procent i wyniosła 438 400 samochodów oddanych do rąk klientów. W nadchodzących latach, Audi poszerzy paletę serii Q o kolejne modele.

W USA, sprzedaż wszystkich modeli Audi wzrosła łącznie o 13,5 procent, osiągając wielkość 158 061 sprzedanych aut. Największy wzrost dotyczył modelu Q5 (40,8 procent) i luksusowego SUV-a Q7, którego sprzedaż wzrosła aż o 45,1 procent. W tym roku, paletę modeli Q oferowanych przez Audi of America powiększy Audi Q3. Podobnie jak w latach 2011 i 2012, w 2013 sprzedaż Audi co miesiąc biła kolejne rekordy i na koniec roku po raz pierwszy przekroczyła pułap 150 tysięcy sprzedanych samochodów. Od roku 2009, roczna sprzedaż Audi na amerykańskim rynku wzrosła prawie o 90 procent. Dużą dynamikę Audi w Ameryce Północnej potwierdza także bilans sprzedaży za 2013 rok w Meksyku. Dzięki wzrostowi o 23,5 procent (11 712 egzemplarzy), cztery ringi już trzeci rok z rzędu zdobywają pozycję numer jeden na meksykańskim rynku samochodów premium.

W Europie Audi sprzedało w 2013 roku blisko 732 300 aut ( minus 0,9 procent w stosunku do 2012), ale po raz kolejny więcej niż każdy inny producent segmentu premium. Wynik ten pokazuje, że sprzedaż Audi na europejskim rynku kształtowała się gorzej niż w skali globalnej i była nieznacznie niższa niż w 2012 roku, który dla Audi był sprzedażowo najlepszym rokiem w całej historii aktywności przedsiębiorstwa na rynku europejskim. Na skutek wciąż kryzysowej sytuacji na rynku w Niemczech, wskaźniki sprzedaży w roku 2013 spadły tu w porównaniu z rekordem roku 2012. Audi AG sprzedało na swoim rodzimym rynku 250 025 samochodów, o 5 procent mniej niż w roku 2012. Wyraźny wzrost nastąpił natomiast w Rosji. Rynek ten, na którym w 2013 roku sprzedano 36 150 egzemplarzy (plus 7,9 procent), wspiął się na siódmą pozycję wśród największych rynków zbytu Audi. W Wielkiej Brytanii, 142 039 sprzedanych samochodów zapewniło przyrost o 14,9 procent i szczególnego rodzaju premierę. W roku 2013, Audi po raz pierwszy w Zjednoczonym Królestwie zajęło pierwsze miejsce, jako najlepiej sprzedająca się marka premium. Sprzedaż samochodów marki Audi na tutejszym rynku podwoiła się w ciągu dziesięciu lat. W 2003 roku Audi UK sprzedało tylko 70 107 samochodów. Swą czołową pozycję w segmencie premium, Audi AG potwierdziło także na tych rynkach, które są szczególnie dotknięte przez kryzys: we Włoszech, gdzie sprzedaż spadła o 6,1 procent (47 007 sprzedanych aut), we Francji, gdzie spadek wyniósł 8,3 procent (57 012 sprzedanych aut) i w Hiszpanii (-3,2 procent, 34 977 sprzedanych aut).

« < 1 2 > »

Komentarze