Nowe Kangoo jest jeszcze bardziej atrakcyjne – pociąga zdecydowanie nowoczesną, sympatyczną i pełną energii linią.
Solidna konstrukcja i sympatyczny design. Nowe Kangoo posiada krótką, mocną maskę podkreśloną masywnym zderzakiem. Reflektory o przejrzystych kloszach w kształcie kropli wody podkreślają nowoczesność pojazdu. Duża, wypukła i wysunięta do przodu szyba przednia oraz duże szyby boczne zalewają kabinę światłem. Maska z centralnym wyprofilowaniem nawiązuje do charakterystycznego dla Nowego Kangoo kształtu błotników.
Wymiary. Nowe Kangoo ma długość 4,21 m, rozstaw osi 2,70 m i bardzo krótkie zwisy. Duże wymiary mają bezpośrednie przełożenie na ilość miejsca w środku. Nowe Kangoo ma przesuwne drzwi po obu stronach . Dzięki klamkom przypominającym uchwyty lodówki drzwi otwierają się bez najmniejszego wysiłku. Zrezygnowano z listwy dachowej, dzięki czemu linia Nowego Kangoo jest bardziej płynna. Ma na to również wpływ cieńsza listwa zasłaniająca prowadnice bocznych drzwi, polakierowana na kolor nadwozia. Klapka wlewu paliwa jest również w tym samym kolorze co nadwozie i dobrze komponuje się stylistycznie. Pogrubione słupki drzwi zwiększają solidność, jakość i bezpieczeństwo.
Szerokość nadwozia Nowego Kangoo wynosi 1,83 m. Duża tylna szyba jest obramowana z każdej strony pionowymi światłami o geometrycznych kształtach. Nad kolumnami świateł znajduje się eleganckie wykończenie o miękkiej linii i kształcie zbliżonym do trójkąta, nadające Nowemu Kangoo charakterystyczny wygląd. Pośrodku klapy znajduje się znak Renault, a napis Kangoo jest umieszczony w dolnej części po lewej stronie.
Wystroje wnętrza dostosowane do zróżnicowanych potrzeb. Nowe Kangoo jest samochodem dla całej rodziny. Już w momencie wprowadzenia do sprzedaży Nowe Kangoo będzie dostępne w trzech wersjach (Authentique, Expression i Privilège). Każda z nich charakteryzuje się innym poziomem wyposażenia i silnikami. Wspólnym elementem jest górna część deski rozdzielczej w kolorze ciemnografitowym i szary dół.
Wersja Authentique jest przyjazna i praktyczna. Już od tego poziomu Nowe Kangoo jest dostępne ze składaną tylną ławką, dzieloną w układzie 40/60, posiada również regulację wysokości kierownicy i przednich pasów oraz funkcję oświetlenia drogi do domu Follow me Home. Nowe Kangoo jest wyposażone w ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania, przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz dwa mocowania Isofix na tylnej ławce. Cztery hamulce tarczowe i 15-calowe koła zapewniają dużą skuteczność hamowania. Wersja Authentique posiada praktyczną, ciemną tapicerkę, szare panele drzwiowe oraz wykładzinę w bagażniku.
Wersja Expression dysponuje bogatym wyposażeniem podnoszącym komfort. Drugie przesuwne drzwi boczne zapraszają do podróży. Fotel kierowcy ma regulowaną wysokość, na tablicy rozdzielczej pojawia się obrotomierz, auto jest również wyposażone w elektrycznie podnoszone szyby z przodu. Nawiewy powietrza na tylnych miejscach zapewniają wyższy poziom komfortu. Panele drzwiowe mają wstawki pokryte tkaniną dopasowaną kolorystycznie do jasnej tapicerki. Panel sterujący wentylacji i centralna konsola są polakierowane na ciemnografitowy, opalizujący kolor.
Wersja Privilège oferuje wyraźnie bogatsze wyposażenie i wyższy poziom komfortu. Oprócz klimatyzacji obejmuje elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, przedni i tylny zderzak w kolorze nadwozia, składany fotel pasażera z przodu. Jasna tapicerka i ciemnografitowy, chromowany panel klimatyzacji oraz konsola centralna zwiększają elegancję wnętrza.
Wersje te mogą posiadać dodatkowe pakiety wyposażenia podnoszące komfort, przydatne podczas aktywnego spędzania wolnego czasu, dla dzieci lub pozwalające zmienić zewnętrzną stylistykę auta. Ponadto oferta obejmuje akcesoria multimedialne, które zostały zainaugurowane w Nowym Twingo. Renault oferuje wspornik do przenośnej nawigacji, montowany po lewej stronie w górze, gdzie jest dobrze widoczny dla kierowcy. W Nowym Kangoo jest również dostępny Audio Connection Box, pozwalający na słuchanie utworów z własnych zasobów muzycznych. Audio Connection Box jest umieszczony w schowku w desce rozdzielczej i wyposażony w wejścia umożliwiające podłączenie pamięci zewnętrznej USB, odtwarzacza mp3 lub iPoda, które można obsługiwać za pomocą pilota umieszczonego pod kierownicą. Dostępny jest także telefoniczny zestaw głośnomówiący z Bluetooth.
Nowe Kangoo może być wyposażone w dwuczęściowy szklany dach z uchylnym panelem przednim typu Pop up lub stały szklany nad tylnymi miejscami.
Komfort. Przy tworzeniu Nowego Kangoo położono duży nacisk na komfort i wspólną przyjemność podróżowania. Dlatego też poprawiono jego zalety użytkowe. Dzięki większej długości Nowe Kangoo może zapewnić znacznie bardziej przestronne wnętrze o niespotykanych wymiarach.
Jak w samochodzie osobowym. Po zajęciu miejsca w Nowym Kangoo najbardziej zaskakuje duża ilość miejsca w środku. Kabina jest przestronna i pełna światła dzięki dużej powierzchni szyb. Nowe Kangoo to rodzinny samochód – może wygodnie pomieścić 5 dorosłych osób. Długość większa o 18 cm w stosunku do poprzedniej generacji przekłada się na znacznie większą ilość miejsca w środku. Dzięki zwiększonej o 118 mm w stosunku do Kangoo szerokości nad podłokietnikami, Nowe Kangoo może zaoferować 3 pełnowymiarowe miejsca z tyłu. Promień na wysokości kolan jest podobny jak w Vel Satisie – jest to najlepsza wartość w tej kategorii – 210 mm (o 43 mm więcej niż w Kangoo). W równym stopniu zadbano o osoby siedzące z przodu – szerokość nad podłokietnikami reprezentuje najlepszy poziom na rynku (1510 mm, czyli o 90 mm więcej niż w Kangoo).
W celu zapewnienia wyższego komfortu i jakości Nowe Kangoo ma całkowicie nową deskę rozdzielczą. Cechuje ją udana stylistyka, nowoczesne rozwiązania i dopracowana ergonomia, korzystnie wpływające na atrakcyjność wnętrza. Deska jest wyposażona w nowoczesne, wysokiej jakości instrumenty pokładowe z chromowanymi obwódkami (w zależności od poziomu wyposażenia). Krótkie przełączniki zespolone oraz pilot sterujący radiem, umieszczony pod kierownicą, w naturalny sposób same „wpadają” w rękę.
Aby zapewnić wyższy komfort, radioodtwarzacz i system nawigacji (w opcji) posiadają niezależny wyświetlacz (w zależności od wersji). Dzięki głębokiemu daszkowi informacje wyświetlane na tablicy rozdzielczej są łatwo czytelne niezależnie od natężenia światła. Szczególną uwagę zwrócono na jakość materiałów i ich wykończenie. Słupki drzwiowe są obecnie zasłonięte.
Szczególnie starannie dopracowano ergonomię na miejscu kierowcy, aby zapewnić optymalny komfort podczas prowadzenia pojazdu. Umieszczona na centralnej konsoli dźwignia zmiany biegów sama „wchodzi” w rękę. Dzięki możliwości regulacji wysokości siedzenia (+/- 20 mm), kierowca ma zapewnioną optymalną ergonomię, do której przyczynia się również pojawienie się podparcia pod stopę. Pozycja ciała kierowcy jest taka jak w vanie. Zmieniono również siedzenia, aby zapewniały lepsze podparcie. Oparcia mogą być wyposażone w stoliki (w zależności od wyposażenia). Wyróżniająca się oryginalną, „lotniczą” stylistyką dźwignia hamulca ręcznego, podobna do tej, która jest oferowana w Mégane, pozwoliła wygospodarować duży schowek między siedzeniami. W trosce o komfort i ergonomię, panel włączników szyb elektrycznych jest obecnie umieszczony na podłokietnikach w drzwiach. Aby ułatwić dostęp do tylnych miejsc, oboje przesuwnych drzwi bocznych otwiera się z łatwością na szerokość 635 mm.
W Nowym Kangoo zadbano o najmniejsze szczegóły składające się na przyjazne wnętrze. Łączność między przednimi a tylnymi miejscami zapewnia dodatkowe, wypukłe lusterko umieszczone w konsoli dachowej (w opcji). Umożliwia ono bez konieczności przestawiania lusterka wstecznego kontakt wzrokowy z pasażerami siedzącymi z tyłu, co jest szczególnie cenne w przypadku dzieci. Z tyłu pojawiają się elektrycznie podnoszone szyby (w opcji), absolutna nowość w tym segmencie, w całości chowające się w przesuwnych drzwiach bocznych. W celu zapewnienia lepszej ergonomii wyłącznik został umieszczony na obiciu środkowego słupka. Pasażerowie siedzący z tyłu mogą mieć również do dyspozycji gniazdo 12V (w zależności od wersji), znajdujące się w dolnej części konsoli centralnej, na której wsparty jest podłokietnik.
Niespotykany w tym segmencie komfort termiczny i akustyczny. Nowe Kangoo oferuje komfort termiczny i akustyczny godny vana. Po pierwsze jest wyposażone (w zależności od poziomu wyposażenia) w automatyczną, wyjątkowo sprawną klimatyzację zarówno pod względem szybkości działania jak i cichej pracy. Dzięki doprowadzeniu nawiewu na stopy wszystkich pasażerów zarówno z przodu jak i z tyłu kabiny panuje wyrównana temperatura.
W celu zminimalizowania poziomu hałasu, w Nowym Kangoo wykorzystano rozwiązania, które umożliwiły redukcję hałasu w innych samochodach Renault. Dużo uwagi poświęcono podwoziu, aby osiągnąć pożądany efekt akustyczny. Zastosowanie specjalnych pianek rozprężnych w profilach zamkniętych pozwoliło wyeliminować rozchodzenie się hałasu pochodzącego z zespołu napędowego i z zewnątrz. Nadkola, podłoga i wykładzina bagażnika są wyłożone materiałem zawierającym 15 mm warstwę filcu, ograniczającym rozchodzenie się drgań. Wszystkie podjęte środki pozwoliły obniżyć o 3 dB dźwięki o wysokiej częstotliwości, co jest równoznaczne ze zmniejszeniem hałasu o 50%. Dzięki zastosowaniu ramy podsilnikowej z układem tłumienia drgań, Nowe Kangoo łączy komfort akustyczny z precyzją prowadzenia.
źródło: Renault
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.