Nowe BMW serii 3 Coupe oraz Cabrio

• Uproszczenie szczegółów stylistyki przodu i tyłu, podkreślenie sportowo smukłej linii bocznej, nowa technologia lamp.

• Kompleksowo zmodernizowane silniki: większa moc, większa wydajność i nowy wariant podstawowy.

• Nowoczesne akcenty wewnątrz auta, nowy sposób obsługi dźwigienek sportowej skrzyni automatycznej, innowacje w zakresie BMW ConnectedDrive.

Typowa radość z jazdy nowym BMW serii 3 łączy się zarówno w Coupé, jak i Cabrio z indywidualnym stylem i sportowo eleganckim wyglądem. Charakterystyczne wrażenia, jakie samochody te dają kierowcom, są teraz jeszcze bardziej fascynujące. Modyfikacja niektórych szczegółów stylistycznych przodu, partii bocznych i tyłu w obu modelach, gruntownie odświeżona paleta silników i innowacyjne elementy wyposażenia dają tym dwudrzwiowym samochodom więcej dynamiki, wydajności i nowoczesności niż kiedykolwiek dotąd. Wyjątkowa estetyka i nieprzeciętnie sportowy charakter dają nowemu BMW serii 3 Coupé jeszcze większą przewagę nad konkurencją. Nowe BMW serii 3 Cabrio łączy wyjątkowe przymioty elektrycznie chowanego sztywnego dachu i niezwykle intensywne wrażenia z jazdy z otwartym dachem z udoskonaloną elegancją, wyższym komfortem i zoptymalizowaną wydajnością.

Nowe elementy stylistyczne precyzyjnie wkomponowane z przód, boki i tył auta dodatkowo podkreślają niezaprzeczalnie sportowy charakter obu modeli. Lekko wydłużone zwisy dają sylwetce jeszcze większą dynamikę. Reflektory BMW serii 3 Coupé i Cabrio mają przy tym nowe kontury, zmodyfikowaną budowę i innowacyjną technologię. W lampach tylnych charakterystyczny, dwuczęściowy kształt L połączono teraz z nową, szczególnie harmonijną kolorystyką.

Paletę modeli BMW serii 3 Coupé i BMW serii 3 Cabrio rozszerzono o nowy model podstawowy BMW 318i. Inne nowości w ofercie silników obejmują wyższą moc i większy moment obrotowy w modelach BMW 320d oraz BMW 325d i wprowadzenie nowego sześciocylindrowego silnika rzędowego z BMW TwinPower Turbo, bezpośrednim wtryskiem benzyny i układem VALVETRONIC w najwyższych modelach BMW 335i Coupé oraz BMW 335i Cabrio. Wszystkie silniki w obu modelach spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 5.

Nowe BMW serii 3 Coupé i nowe BMW serii 3 Cabrio wyposażone są  standardowo w zoptymalizowaną kierownicę sportową z przyciskami wielofunkcyjnymi. Poza tym dźwigienki przy kierownicy oferowane w połączeniu z opcjonalną sportową skrzynią automatyczną obsługuje się teraz w inny sposób. Nowe kolory lakieru, zmodyfikowana oferta skórzanych tapicerek  oraz innowacyjne funkcje biurowe i funkcje rozrywki BMW ConectedDrive stanowią kolejne ciekawe akcenty w nowym BMW serii 3 Coupe i nowym BMW serii 3 Cabrio.



Stylistyka: nowe akcenty potęgujące sportowy i elegancki wygląd.
Proporcje BMW serii 3 Coupe w autentyczny sposób wyrażają sportowo-elegancki charakter dwudrzwiowego auta. Jego klasyczna linia to połączenie długiej maski silnika, mocno nachylonych słupków A, wyraźnie cofniętej kabiny, dużego rozstawu osi i płynnej linii dachu. W rezultacie daje to smukły, dynamiczny widok boczny, który nadaje Coupe tak charakterystyczny wygląd. Również BMW serii 3 Cabrio ma wyraźnie płaską linię boczną, która jest szczególnie widoczna przy otwartym dachu. Trzy elementy elektrycznie chowanego twardego dachu składają się kompaktowo w bagażniku. Efektem jest charakterystyczna dla kabrioletów BMW pozioma linia karoserii, która w połączeniu z cofniętą pozycją foteli przednich daje typowe dla tej marki maksymalne wrażenie otwartości i intensywnego kontaktu z otoczeniem. Przy zamkniętym twardym dachu model ten odróżnia się od Coupé przede wszystkim wyraźniej zaakcentowanym przejściem linii dachu na tył auta. Płynność linii i harmonijny wygląd całego pojazdu to również zasługa zintegrowanych anten.

Dynamiczną, smukłą sylwetkę nowego BMW serii 3 Coupé i nowego BMW serii 3 Cabrio podkreślają nowe elementy stylistyczne na przedzie, po bokach i na tyle auta. Modyfikacje karoserii dotyczą maski silnika, pasa przedniego, atrapy chłodnicy, progów i pasa tylnego. Przedni zwis zwiększono o 29mm, a tylny o 3 mm. Efektownie wymodelowany pas przedni – również w widoku bocznym – sygnalizuje parcie auta naprzód, a dwie wychodzące przeciwstawnie z progów krawędzie stanowią dodatkowy akcent dynamiczny. Zarówno w nowym BMW serii 3 Coupé, jak i w nowym BMW serii 3 Cabrio wysunięty przód zwiększa też ochronę pieszych.

Szersza atrapa chłodnicy i jej bardziej trójwymiarowy charakter dodają nowemu BMW serii 3 Coupé i nowemu BMW serii 3 Cabrio dodatkowej prezencji. Obramowania atrapy chłodnicy wykonane są teraz w postaci skręconego, chromowanego pasa. Drugi centralny element nowej stylistyki przodu stanowi poziomy, jednoczęściowy wlot powietrza, który dodatkowo podkreśla szerokość obu modeli. Po bokach wlot podzielony jest srebrnymi poprzeczkami. Sięgają one od szeroko rozstawionych, okrągłych reflektorów przeciwmgielnych aż do połowy wysokości atrapy chłodnicy. W środkowej części wlot powietrza jest całkowicie otwarty. Od dołu zamyka go podzielona również na trzy części precyzyjnie wymodelowana krawędź aerodynamiczna, której środkowy element wystaje lekko do przodu, a po bokach harmonijnie łączy się z błotnikami.

CZYTAJ DALEJ  Historia niezrównanej Skody 130 RS



Nowe reflektory ksenonowe z diodowymi światłami dziennymi i podświetleniem diodowym.
Nowe BMW serii 3 Coupé i nowe BMW serii 3 Cabrio wyposażone są standardowo w reflektory biksenonowe. Podwójne okrągłe lampy mają nieco zmodyfikowane kontury i wykonane są w innowacyjnej technologii świetlnej. W górnej części „przycięte” są charakterystyczną osłoną, co w efekcie daje wygląd typowego dla samochodów BMW skupionego spojrzenia. Źródłem światła są dwa cylindryczne reflektory po każdej stronie. Opcjonalnie oferowane są reflektory adaptacyjne dostosowujące kąt świecenia do przebiegu zakrętu w zależności od skrętu kierownicy. Reflektory adaptacyjne obejmują też światła zakrętowe realizowane poprzez reflektory wewnętrzne oraz zmienny rozkład światła oświetlający jezdnię w różny sposób podczas jazdy miejskiej i autostradowej, jak i adaptacyjną regulację zasięgu oświetlenia.

Charakterystyczne dla samochodów BMW światła dzienne realizowane są poprzez pierścienie świetlne w reflektorach. W skład opcjonalnego pakietu diodowego wchodzą diodowe pierścienie świetlne pracujące na dwóch poziomach intensywności. Przyciemnione do ok. 10 procent całkowitej mocy służą jako światła pozycyjne, a włączone z pełną mocą jako światła dzienne. Opcja ta obejmuje również kierunkowskazy diodowe i podświetlenie diodowe w górnej części lamp przednich.
 


Lampy tylne: harmonijny wygląd w dzień i w nocy.

Charakterystyczne dla obu modeli dwuczęściowe lampy tylne w kształcie L mają w nowym BMW serii 3 Coupé i BMW serii 3 Cabrio nową kolorystykę. Dwa równomiernie świecące pasy świetlne dają typowy dla tej marki wygląd światła w nocy. Jednolicie czerwone klosze mają teraz jeszcze bardziej spójny charakter. Dodatkowa pozioma krawędź na pasie tylnym wyraźniej podkreśla szerokość pojazdu. Poprzez tworzony przez nią światłocień cały tył auta sprawia wrażenie bardziej płaskiego.

Do nowości w wyglądzie zewnętrznym nowego BMW serii 3 Coupé i nowego BMW serii 3 Cabrio zaliczają się też lusterka zewnętrzne. Ich rozmiary odpowiadają aktualnym wymogom prawnym określającym wielkość pola widzenia. Ale również w nowym formacie harmonijnie komponują się z widokiem bocznym obu modeli.

Oferta kolorów lakieru dla obu modeli obejmuje teraz również metalizowany błękit oceanu i metalizowany cynober. Od czerwca 2010 r. w ofercie pojawi się też metalizowana biel mineralna. Program opcjonalnych obręczy kół ze stopów lekkich rozszerzono o cztery nowe felgi w rozmiarze 17 i 18 cali. W połączeniu z opcjonalnym pakietem sportowym M oferowane są ponadto niezwykle efektowne obręcze 19-calowe.



Wnętrze: stylowe akcenty dzięki nowym kolorom tapicerki skórzanej i listwom wewnętrznym.
Bogata oferta kolorów i materiałów daje wiele możliwości indywidualnej aranżacji wnętrzna nowego BMW serii 3 Coupé i nowego BMW serii 3 Cabrio. W wersji standardowej oferowana jest tapicerka materiałowa Diagonal. Opcjonalna tapicerka skórzana Dakota dostępna jest teraz w delikatnym, szarym odcieniu ostrygowym. Również ofertę listew wewnętrznych wzbogacono o wyjątkowo nowoczesną i szlachetną wersję ze słojowanego bambusa w kolorze antracytowym.

Niezwykle wysokogatunkowy charakter ma też zmodyfikowana, oferowana w standardzie sportowa kierownica skórzana. Koło kierownicy obite jest gładką skórą, osłona kierownicy trójramiennej ma fakturę imitującą skórę, a po bokach galwanizowane na chromowo listwy w kolorze perłowoszarym. Sportowa kierownica skórzana wyposażona jest standardowo w przyciski wielofunkcyjne. W połączeniu z opcjonalną skrzynią automatyczną i sportową skrzynią automatyczną z podwójnym sprzęgłem oferowane są również dźwigienki przy kierownicy do ręcznej zmiany biegów.



Oferta silników: większa wydajność, większa moc i nowy wariant podstawowy.
Wszystkie modele BMW serii 3 wyróżnia bardzo korzystny stosunek mocy silnika do zużycia paliwa. Liczne nowości w programie silników przyczyniają się do tego, że również nowe BMW serii 3 Coupé i nowe BMW serii 3 Cabrio umacniają swoją pozycję lidera w swojej klasie. Zarówno silniki benzynowe – wszystkie z bezpośrednim wtryskiem High Precision Injection, jak i turbodiesle z bezpośrednim wtryskiem Common Rail charakteryzują się bardzo dobrą sprawnością. Wszystkie modele nowego BMW serii 3 Coupé i nowego BMW serii 3 Cabrio wyposażone są też standardowo w liczne elementy strategii BMW EfficientDynamics. W różnych zestawieniach zależnych od modelu są to m.in. odzysk energii hamowania, funkcja Auto Start Stop, wskaźnik zmiany biegu, odpowiednie do potrzeb sterowanie agregatów pomocniczych, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, odsprzęgany kompresor klimatyzacji, zoptymalizowana aerodynamika, opony o niższych oporach toczenia i inteligentna lekka konstrukcja. Wszystkie wersje silnikowe nowego BMW serii 3 Coupe i nowego BMW serii 3 Cabrio spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 5.

BMW 318i to nowy podstawowy wariant zarówno modelu BMW serii 3 Coupé, jak i Cabrio. Oba nowe modele wyposażone są w dwulitrowy czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem ubogiej mieszanki. Wtrysk ubogiej mieszanki, zwany też wtryskiem warstwowym, umożliwia uzyskanie wysokiej mocy przy niewielkich ilościach wtryskiwanego paliwa. W układzie High Precision Injection paliwo wtryskiwane jest do komór spalania przez wtryskiwacze umieszczone bezpośrednio obok świec zapłonowych. W trybie ubogiej mieszanki tworzą się warstwy mieszanki paliwowo-powietrznej o różnym składzie. Łatwo zapalna warstwa mieszanki występuje tylko bezpośrednio przy świecy zapłonowej. Po jej zapłonie spalaniu ulegają również warstwy uboższe, bardziej odległe od świecy zapłonowej.

W ten sposób silnik BMW 318i generuje moc 105 kW/143 KM przy prędkości 6 000 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 190 Nm przy 4 250 obr/min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,1 s (BMW 318i Coupe) i 10,3 s (BMW 318i Cabrio). Prędkość maksymalna w obu modelach wynosi w 210 km/h. W cyklu testowym UE BMW 318i Coupé spala średnio 6,3 l / 100 km, a jego emisja CO2 wynosi 146 g/km. Analogiczne wartości w BMW 318i Cabrio to 6,6 l i 154 g.

CZYTAJ DALEJ  VW Amarok Canyon



Innowacyjne technologie silników w najwyższych modelach.
Nieprzeciętna wydajność będąca efektem zastosowania innowacyjnych technologii wyróżnia też najwyższe modele. Nowe BMW 335i Coupé i nowe BMW 335i Cabrio oferowane są z nowo opracowanym sześciocylindrowym silnikiem rzędowym, w którym po raz pierwszy połączono technologię BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection i układ płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC. 3,0-litrowa jednostka generuje moc 225 kW / 306 KM przy 5800 obr/min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 1200 do 5000 obr/min.

Układ turbodoładowania, w którym na zasadzie TwinScroll zarówno w kolektorze spalin, jak i w turbosprężarce kanały rozdzielone są na dwie grupy obejmujące po trzy cylindry, oraz zmodernizowany po raz kolejny układ VALVETRONIC gwarantują fascynująco spontaniczną reakcję silnika. Dzięki połączeniu tych cech z bezpośrednim wtryskiem benzyny nowa jednostka osiąga moc wolnossącego silnika ośmiocylindrowego przy niewiarygodnie niskich parametrach zużycia paliwa i emisji spalin. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje BMW 335i Coupé 5,5 s, (BMW 335i Cabrio: 5,8 s). Prędkość maksymalna obu wersji jest ograniczona elektroniczne do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE to 8,4 l na 100 km w Coupé i 8,8 l w Cabrio. Poziom emisji CO2 wynosi odpowiednio 196 i 205 g/km.



Elastyczne i wydajne: nowe silniki wysokoprężne w modelach BMW 325d i BMW 320d.
Również oferta silników wysokoprężnych w nowym BMW serii 3 i nowym BMW serii 3 Cabrio obejmuje dwie nowe jednostki napędowe. Pod maską BMW 325d Coupé i BMW 325d Cabrio pracuje kolejny przedstawiciel nowej generacji sześciocylindrowych silników wysokoprężnych BMW. Trzylitrowa jednostka wyposażona jest w układ turbodoładowania ze zmienną geometrią turbiny, aluminiową skrzynię korbową i bezpośredni wtrysk Common Rail najnowszej generacji. Jego moc to 150 kW / 204 KM przy 3750 obr/min, a maksymalny moment obrotowy to 430 Nm w przy 1750 obr/min.

Nowe BMW 325d Coupé przyspiesza do setki w 6,9 s, a nowe BMW 325d Cabrio w 7,5 s. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 244 i 238 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE to 5,7 l (Cabrio: 6,1 l) na 100 km, a emisja CO2 151 i 160 g na kilometr, co pokazuje nieprzeciętną wydajność nowej wersji silnika.

Również CO2 czterocylindrowy silnik wysokoprężny w modelach BMW 320d Coupé oraz BMW 320d Cabrio ma moc wyższą o 5 kW niż w poprzednich modelach. Odpowiednie modyfikacje zwiększające sprawność silnika dają większą wydajność również tej jednostce napędowej. Dwulitrowy silnik generuje teraz moc 135 kW / 184 KM przy 4 000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy jest wyższy o 30 Nm niż w poprzednim modelu i wynosi 380 Nm przy 1900 obr/min.

Nowe BMW 320d Coupé przyspiesza do setki w 7,5 s, a Cabrio w 8,3 s. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 237 i 228 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynoszące 4,7 l na 100 km w BMW 320d Coupé i 5,1 l w BMW 320d Cabrio stanowi doskonały wynik, szczególnie w zestawieniu z powyższymi osiągami. Emisja CO2 wynosi odpowiednio 125 i 135 g/km.

Bogata oferta silników, napęd na cztery koła w pięciu modelach Coupé, sportowa skrzynia automatyczna z podwójnym sprzęgłem.

Wraz z nową wersją podstawową rozszerza się paleta silników do BMW serii 3 Coupé i Cabrio. W nowym BMW serii 3 Coupé oferowanych jest teraz pięć jednostek benzynowych i cztery wysokoprężne. Duży wybór jest również w BMW serii 3 Cabrio: również pięć silników benzynowych i trzy wysokoprężne. W obu modelach oferta silników benzynowych obejmuje dwie jednostki czterocylindrowe i trzy sześciocylindrowe. Pośród silników wysokoprężnych do wyboru jest jedna jednostka czterocylindrowa i trzy oraz dwie jednostki sześciocylindrowe.

Kolejną opcją w zakresie napędu jest inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive oferowany w BMW serii 3 Coupé. Układ ten dostępny jest w połączeniu z trzema silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi.

Nowe BMW serii 3 Coupé i nowe BMW serii 3 Cabrio wyposażone są standardowo w sześciobiegową skrzynię manualną. W modelach BMW 335i oraz BMW 320d stosowane są nowe przekładnie ze smarowaniem z suchą miską olejową, których wysokosprawna konstrukcja dodatkowo zwiększa wydajność tych modeli. W modelach BMW 320i, BMW 325i, BMW 330i, BMW 320d, BMW 325d oraz BMW 330d w obu wersjach karoserii oferowana jest opcjonalnie sześciobiegowa skrzynia automatyczna. W modelu BMW 335d należy ona do wyposażenia standardowego.

W modelach BMW 335i Coupé oraz BMW 335i Cabrio dostępna jest też opcjonalnie siedmiobiegowa sportowa skrzynia automatyczna z podwójnym sprzęgłem zmieniająca przełożenia bez przerywania przeniesienia napędu, co daje przyspieszenie o niesamowitej dynamice. Oba modele przyspieszają nawet szybciej niż analogiczne auta ze skrzynią manualną przy identycznym zużyciu paliwa. Oprócz tego skrzynia z podwójnym sprzęgłem gwarantuje wszystkie cechy komfortu konwencjonalnej skrzyni automatycznej BMW. Daje ona kierowcy wybór między zautomatyzowaną i ręczną zmianą biegów.

We wszystkich pojazdach ze skrzynią automatyczną i sportową skrzynią automatyczną kierowca może w trybie manualnym zmieniać biegi za pomocą drążka zmiany biegów, albo za pomocą opcjonalnych dźwigienek przy kierownicy. Tzw. „łopatki” zawarte w pakiecie sportowej skrzyni automatycznej z podwójnym sprzęgłem obsługuje się przy tym w nowy sposób. Prawa dźwigienka włącza wyższy bieg, lewa niższy. Taka systematyka znana z samochodów BMW M pozwala jeszcze intensywniej cieszyć się niesamowicie szybką zmianą przełożeń.

CZYTAJ DALEJ  Mercedes-Benz bliski pobicia rekordu produkcji



Innowacyjne funkcje biurowe i funkcje rozrywki BMW ConnectedDrive.
Do innowacyjnych elementów wyposażenia BMW serii 3 zaliczyć można usługi BMW ConnectedDrive. Odpowiednie powiązanie pojazdu z otoczeniem zwiększa zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo jazdy i pozwala korzystać z różnych funkcji rozrywki. Dostępne usługi BMW ConnectedDrive to w zależności od kraju między innymi możliwość korzystania z Internetu w pojeździe, informacja telefoniczna z transmisją danych do systemu nawigacyjnego, możliwość pobierania indywidualnych tras za pomocą BMW Routes oraz rozszerzona funkcja wzywania pomocy umożliwiająca lokalizację pojazdu i szybkie wysłanie służb ratunkowych na miejsce wypadku.

W roku modelowym 2010 oferta zostanie wzbogacona o dodatkowe funkcje – niektóre dostępne tylko w BMW. Są one oferowane zarówno w BMW serii 3 Coupé, jak i BMW serii 3 Cabrio. Centralnym elementem jest przy tym zoptymalizowana możliwość integracji telefonów komórkowych i zewnętrznych odtwarzaczy z systemem obsługi iDrive. Obejmuje to również rozszerzenie funkcji sterowania głosem na obsługę urządzeń zewnętrznych. Ponadto po raz pierwszy będzie możliwość pobierania przez portal BMW Online pakietów aktualizacyjnych umożliwiających integrację nowych telefonów komórkowych i odtwarzaczy audio. Po wczytaniu oprogramowania z pamięci USB Stick do pojazdu również nowe urządzenia będzie można całkowicie zintegrować z układem iDrive. Warunkiem korzystania z nowych usług BMW ConnectedDrive jest wyposażenie pojazdu w opcjonalny system nawigacyjny Professional.

Nowe usługi BMW ConnectedDrive umożliwiają jeszcze bardziej bezpieczną, komfortową i wszechstronną obsługę funkcji telefonu i funkcji biurowych podczas jazdy. BMW jako pierwszy producent samochodów na świecie oferuje techniczną możliwość wyświetlania wiadomości SMS z telefonu bezpośrednio na monitorze pokładowym układu iDrive. Oprócz tego kierowca może odczytać odebrane SMS-y poprzez przez funkcję komunikatów głosowych.

Ewenementem jest również możliwość synchronizacji wpisów w kalendarzu, wymiana zadań i notatek między telefonem komórkowym i układem iDrive. Odpowiedni interfejs obsługiwany jest przez najważniejszych producentów telefonów komórkowych, co od razu daje możliwość korzystania z tych funkcji dużej liczbie klientów. Nowa technologia pozwala również wyświetlać listy kontaktów wraz ze zdjęciami adresatów.

Kolejną nowością jest transmisja plików audio z zewnętrznych urządzeń przez złącze Bluetooth. Zdalna obsługa przenośnych urządzeń audio odbywa się przy tym tak samo bezprzewodowo, jak transfer zapisanych w nich plików muzycznych do systemu rozrywki w pojeździe. Atrakcyjność korzystania z funkcji rozrywki podnosi też wyświetlanie okładek albumów przy wyborze programu muzycznego na monitorze pokładowym. Również tę funkcję BMW oferuje jako pierwszy producent samochodów na świecie.

 

 

źródło: BMW

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *