Pierwsze półrocze najlepsze

Nowy rekord w historii Audi. Wykazując wzrost sprzedaży o 6,4 procent w stosunku rok do roku, Audi AG zanotowało najlepsze pierwsze półrocze w historii przedsiębiorstwa. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku, na całym świecie Audi sprzedało ok. 780 500 pojazdów. Sprzedaż w czerwcu tego roku wyniosła ok. 140 300 aut. To o 5,5 procent więcej, w porównaniu z czerwcem 2012. Szczególnie duży wzrost Audi zanotowało w Chinach – o 33,5 procent. Do tak dobrego wyniku w czerwcu przyczyniła się również świetna sprzedaż w Wielkiej Brytanii (+14,3 procent) i w USA (+8,2 procent).

„Kontynuacja wzrostu globalnej sprzedaży w pierwszym półroczu była możliwa przede wszystkim dzięki Audi A3 oraz SUV-om: Q3 i Q5. Znacznie przekroczyliśmy wynik porównywalnego okresu roku 2012, choć sytuacja na wielu ważnych rynkach jest obecnie o wiele trudniejsza“ – powiedział Luca de Meo, szef sprzedaży Audi. „W drugim półroczu, impulsem do dalszego wzrostu na rynkach na których się pojawi, będzie Audi A3 Limousine. Dzięki temu modelowi umocnimy sukces rodziny A3.“ – dodał Luca de Meo

Audi A3 Limousine, jako nowy model serii A3, w Europie będzie dostępne od września br. W roku 2014 wejdzie na rynek chiński i amerykański. W obu krajach limuzyna jest najbardziej ulubioną formą karoserii w klasie premium. Na jej zakup decyduje się prawie co drugi klient.

Audi Q5 w największym stopniu przyczyniło się do tego, że w USA, Audi of America ponownie zanotowało rekordową wielkość sprzedaży. Dzięki oddaniu do rąk klientów 13 706 samochodów, czerwiec 2013 był drugim co do wielkości sprzedaży miesiącem w całej historii czterech ringów w Stanach Zjednoczonych. Procentowo wzrost wyniósł 8,2 punktu. Łącznie, sprzedaż Audi w USA w ciągu pierwszego półrocza 2013 wzrosła o 14 procent (74 277 egzemplarzy), a sprzedaż Audi Q5 o 35,2 procent (18 310 samochodów). Ten doskonale sprzedający się SUV, w drugim półroczu pojawi się w amerykańskich salonach również w wersji TDI clean diesel oraz w najbardziej efektywnej wersji – SQ5 TFSI. Obok USA, decydujący wpływ na wzrost sprzedaży Audi w Ameryce Północnej miał rynek meksykański. W pierwszej połowie 2013 roku, 5619 meksykańskich klientów kupiło nowe Audi, co daje wzrost o 45,5 procent.

W Europie sytuacja w pierwszym półroczu 2013 była coraz trudniejsza, także dla Audi. Sprzedaż spadła w porównaniu do roku ubiegłego o 2,5 procent (ok. 383 700 sprzedanych egzemplarzy). Plusem było to, że pozycja marki Audi była o wiele bardziej stabilna niż konkurencji. Spośród dużych rynków, sytuacja Audi dobrze przedstawiała się zwłaszcza w Wielkiej Brytanii. Audi UK sprzedało od stycznia do czerwca 74 051 samochodów, co dało wzrost o 11,9 procent. Sama tylko sprzedaż SUV’ów wzrosła w Zjednoczonym Królestwie o 82,7 procent. Także w Szwajcarii Audi może pochwalić się zwiększeniem sprzedaży o 4,5 procent (9537 samochodów). Natomiast w Niemczech odnotowano spadek o 4,3 procent (128 345 aut). Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że poprzeczka ustawiona w czerwcu 2012 była szczególnie wysoka. Sprzedaż wzrosła wtedy o 14,6 procent.

Niezmiennie trudna sytuacja panuje na tych europejskich rynkach, na których szczególnie zaznaczył się kryzys finansowo-kredytowy. We Francji (minus 8,6 procent, 30 218 samochodów), Włoszech (minus 9,8 procent, 24 825 aut) i w Hiszpanii (minus 3,1 procent, 21 085 egzemplarzy), do salonów sprzedaży zawitało mniej klientów niż przed rokiem. Mimo to, na wszystkich trzech rynkach, Audi AG potwierdziło swoją czołową pozycję producenta segmentu premium. Koncern powiększył sprzedaż także w Europie Wschodniej – przede wszystkim w Rosji, gdzie 18 181 wprowadzonych na rynek egzemplarzy, zaowocowało wzrostem o 9,8 procent. W Polsce Audi zanotowało po 6 miesiącach wyższą sprzedaż do klientów o 5,6 % w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (2623 aut).

CZYTAJ DALEJ  Renault Latitude - komfort

W Chinach, czerwcowy wzrost rzędu 33,5 procent (44 479 sztuk) sprawił, że pierwsze półrocze zamknęło się liczbą ponad 200 tysięcy sprzedanych na tym rynku samochodów marki Audi. W okresie od stycznia do czerwca 2013 roku, na kupno auta z czterema ringami w logo zdecydowało się 228 139 chińskich klientów. To wzrost o 17,7 procent w stosunku do porównywalnego miesiąca 2012 roku. Największy udział w rynkowym sukcesie miało, produkowane w Chinach od kwietnia, Audi Q3. W lipcu Audi będzie obchodzić w Chinach szczególny jubileusz. Koncern z Ingolstadt jest obecny w Państwie Środka już od 25 lat i zajmuje czołową pozycje na tamtejszym rynku samochodów premium.

Równie dobrze jak w Chinach, samochody marki Audi sprzedawały się w całym regionie Azji Południowo-Wschodniej. W Japonii, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku koncern sprzedał 14 456 samochodów, co oznacza zwiększenie sprzedaży o 20,9 procent. To największy wzrost zanotowany na jednym z dziesięciu największych rynków zbytu Audi AG, i to jeszcze przed debiutem nowej generacji A3. Jeszcze wyraźniejszy wzrost zanotowano w Korei Południowej – o 30 procent (9355 sztuk). Również w Indiach Audi zanotowało zwiększoną sprzedaż, o 21,2 procent (4846 aut), co świadczy o ugruntowanej czołowej pozycji marki na tym rynku.

 

źródło: Audi

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *