Audi podsumowuje rok 2013

Sprzedaż samochodów systematycznie rosła, a na rynku pojawiło się szereg nowych modeli z A3 Limousine na czele. Koncern rozwijał się dynamicznie, inwestując w dalszy rozwój mocy produkcyjnych, innowacyjne rozwiązania techniczne i przedstawiając nowatorskie samochody koncepcyjne. W Polsce konsekwentnie rosła sprzedaż nowych samochodów Audi, a premierowe modele spotkały się z ogromnym zainteresowaniem.

Przez cały rok 2013, Audi notowało na całym świecie systematyczny wzrost popytu na pojazdy z Ingolstadt. Już w listopadzie przekroczony został roczny plan zakładający oddanie w roku 2013 do rąk klientów 1,5 mln samochodów. W całym roku sprzedano 1 575 500 egzemplarzy aut z czterema ringami na masce, co oznacza wzrost aż, o 8,3 procent w stosunku do roku ubiegłego. Dwucyfrową dynamikę sprzedaży Audi zanotowało przede wszystkim w Azji, zwłaszcza w Chinach oraz w Stanach Zjednoczonych. Pomimo wciąż trudnej sytuacji gospodarczej na kontynencie europejskim, niektóre rynki, np. Wielka Brytania czy Polska, również notowały wzrost sprzedaży.

„Sytuacja w Europie jest wciąż trudna” – podsumowuje Michał Bowsza, dyrektor marki Audi w Polsce. „Polski rynek jest jednak w dobrej kondycji. W ubiegłym roku sprzedaliśmy rekordową w naszej historii liczbę 5574 (2012: 5111) egzemplarzy nowych samochodów Audi. To o 9,1 procent więcej niż w roku 2012. Szczególną popularnością cieszyły się w Polsce SUVy – Audi Q5, Audi Q3 oraz rodzina Audi A3. Polski klient coraz bardziej świadomie wybiera samochody dające pewność bezpieczeństwa, wysoką jakości i jednocześnie sportowe osiągi. Takie właśnie jest Audi, stąd rekordowe zainteresowanie naszą marką.”

Nowe modele. Ubiegłych dwanaście miesięcy stało pod znakiem kilku ważnych dla koncernu z Ingolstadt premier. Najważniejszą z nich niewątpliwe był debiut nowego Audi A3 Limousine, które na polskim rynku pojawiło się we wrześniu. Dzięki nowemu modelowi, cztery ringi chcą zdobyć mocną pozycję w największym na świecie segmencie samochodów – klasie kompaktowych limuzyn. Audi A3 Limousine w swoim założeniu godzi klasyczną koncepcję podziału bryły samochodu na trzy strefy z dynamiką auta coupé. Trzeci już z kolei model linii A3 charakteryzuje się lekką konstrukcją, mocnym i efektywnym układem napędowym, wieloma rozwiązaniami z zakresu infotainment i najnowocześniejszymi systemami wsparcia kierowcy. Gama silników dostępna w nowym aucie obejmuje pięć jednostek– trzy benzynowe i dwie wysokoprężne.

W polskich salonach sprzedaży pojawił się także usportowiony wariant popularnego kompaktu segmentu premium – Audi S3 sportback, charakteryzujące się pięciodrzwiowym nadwoziem oraz jego wersja trzydrzwiowa, Audi S3. Oba samochody oferują najlepsze osiągi w swojej klasie. Wyposażone w efektywny silnik 2.0 TFSI rozwijają moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje nowym Audi S3 i S3 sportback niecałe pięć sekund. Maksymalna, elektronicznie ograniczona prędkość samochodu to 250 km/h. Na 100 km silnik 2.0 TFSI z przekładnią S tronic zużywa średnio 6,9 litra paliwa na 100 km.

Kolejną ważną premierą Audi w Polsce było pojawienie się nowej wersji flagowej, luksusowej limuzyny, Audi A8. Dynamiczna stylistyka A8 jest teraz jeszcze bardziej wyrazista, podkreślająca prestiż marki. W nowej odsłonie, samochód zyskał nowe silniki – dwa benzynowe i dwa wysokoprężne, nowe systemy wsparcia kierowcy oraz został wyposażony w techniczne nowinki – innowacyjne reflektory Matrix LED, a także kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Wiele elementów wnętrza pojazdu zostało wykonanych ręcznie, a klienci kupujący tę prestiżową limuzynę mają do wyboru szeroką paletę luksusowego wyposażenia, dzięki któremu podróż Audi A8 to czysta przyjemność.

Miłośnicy prawdziwie sportowych wrażeń, w gamie modelowej Audi również mogli znaleźć premierowe modele. Najpierw w Polsce pojawiło się długo wyczekiwane Audi RS6 Avant, we wrześniu mogliśmy zobaczyć RS7 Sportback, a w październiku RS Q3. Za ich powstanie odpowiada quattro GmbH, spółka córka Audi AG, produkująca sportowe i wyczynowe wersje samochodów Audi. Obchodzące w ubiegłym roku trzydziestolecie działalność quattro GmbH, to symbol prestiżu, efektywności i najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych. Dynamicznie rozwijająca się firma oferuje w tej chwili największą w swojej historii paletę modeli RS.

CZYTAJ DALEJ  Ponad 9 mln samochodów

Dostępne w polskich salonach od maja 2013 Audi RS6 Avant, to wyjątkowy samochód łączący moc 412 kW (560 KM) i 700 Nm momentu obrotowego, z walorami użytkowymi przydatnymi na co dzień i w czasie wolnym. Standardowo model wyposażono w silnik V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem, o pojemności 3 993 cm3. Mimo dużej pojemności, dzięki zastosowaniu systemu cylinder on demand, zużycie paliwa wynosi jedynie 9,8 litra na 100 km. Warto podkreślić, że elementami seryjnymi samochodu są: pneumatyczne zawieszenie RS adaptive air suspension, zintegrowany z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select sportowy mechanizm różnicowy oraz dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie uzależnione jest od prędkości.

Audi RS7 sportback to z kolei sportowe coupé, od 0 do 100 km/h przyspieszające w zaledwie 3,9 sekundy, a którego prędkość maksymalną można opcjonalnie zwiększyć do 305 km/h. Audi RS7 sportback wysmakowaną stylistyką i sportowym duchem fascynuje już na pierwszy rzut oka. Długa maska silnika, rozstaw osi 2,92 m i krótkie zwisy formują rzeźbę samochodu o silnych, ale pełnych harmonii proporcjach. Niska, płynna linia dachu długiej sylwetki auta jest doskonale widoczna. Podobnie jak RS6 Avant, ten efektywny samochód wyposażono w jednostkę napędową 4.0 TFSI generującą 412 kW (560 KM).

Kolejną nowością na polskim rynku było Audi RS Q3 – sportowy, dynamiczny SUV, który łączy w sobie świetne walory użytkowe z dynamicznymi osiągami. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna – ograniczona elektronicznie – to 250 km/h. Pięciocylindrowy silnik turbo o pojemności 2,5 l generuje moc 228 kW (310 KM) i zużywa przy tym średnio tylko 8,8 l paliwa na 100 km.

Standardowo znajdziemy w nim m.in. stały napęd na cztery koła quattro, systemy bezpieczeństwa EDS, ASR oraz ESC, wyposażone w układ zmywania oraz automatyczną regulację zasięgu reflektory ksenonowe plus zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej LED, w pełni diodowe światła tylne, czy system Start/Stop. Dodatkowo, również standardowo, samochód wyposażono w zawieszenie sportowe RS, system Audi drive select oraz Audi parking system plus.

Rozwój sieci dealerskiej. Koncern Audi rozwija się dynamicznie na całym świecie, inwestuje w swój rozwój rozbudowując sieć produkcyjną i handlową. W roku 2013 produkcję podjęła zmodernizowana i dostosowana do wymogów pełnej produkcji fabryka Audi w Györ na Węgrzech. Z jej taśm produkcyjnych zjeżdżać będzie 125 tys. samochodów rocznie, z nowym modelem, A3 Limousine, na czele. Rozpoczęto także prace budowlane przy wznoszeniu pierwszej fabryki Audi na kontynencie amerykańskim – w San José Chiapa w Meksyku. W nowej meksykańskiej fabryce, Audi będzie produkować następcę aktualnego modelu Audi Q5. Rozpoczęcie produkcji przewidziano na 2016 rok. W ubiegłym roku podjęto również decyzję o inwestycji w fabrykę w São José dos Pinhais w Brazylii, która począwszy od roku 2015 produkować będzie Audi A3 Limousine i Audi Q3.

Sieć sprzedaży w Polsce obejmuje 23 salony sprzedaży z serwisem, z czego 22 powstały wg. koncepcji stylistycznej „Hangar”, a najnowszy w Rzeszowie, zgodnie z nowymi założeniami koncernu, wg. koncepcji „Audi Terminal”. Do sieci Audi należy także 13 autoryzowanych punktów serwisowych.

Nowoczesny, zbudowany w roku 2013 salon Audi w Rzeszowie – Autorud, to pierwszy w Polsce obiekt, który powstał w oparciu o koncepcję stylistyczną Audi Terminal. Zgodnie z nią, wszystkie budynki mają ujednolicony wygląd oraz wyposażenie. Koncepcja Audi Terminal podkreśla wiele innowacyjnych aspektów marki Audi. Charakterystyczną stylistykę, z jej fasadą wykonaną z aluminium i z przestrzenią ekspozycyjną stanowiącą metaforę toru wyścigowego, można podziwiać już w blisko 400 miejscach na całym świecie.

Całkowita powierzchnia rzeszowskiego salonu Audi to 2000 m2. W części wystawienniczej stanąć może nawet 15 samochodów. Klienci stawiający na niepowtarzalność swojego nowego auta, skorzystać mogą ze specjalnej oferty dostępnej na wydzielonym stoisku Audi Exclusive Corner, pozwalającej na daleko idącą indywidualizację swojego pojazdu.

Audi Exclusive Corner z powodzeniem funkcjonują w 10 salonach Audi na terenie całej Polski. Oferta Audi Exclusive z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. W roku 2013 skorzystało z niej aż o 84 procent więcej klientów, niż w roku 2012. Stopni indywidualizacji w ramach tego programu jest kilka. Począwszy od wybranych elementów Audi Exclusive, gdzie dobierać można np. indywidualne kolory podsufitki, pasów bezpieczeństwa, unikalny lakier, aplikacje dekoracyjne czy dodatki typu stolik/barek przy tylnych siedzeniach, przez Audi Exclusive line dające możliwość zamówienia np. sportowych siedzeń obszytych dwubarwną skórą czy dekoracyjnych aplikacji ze szczotkowanego aluminium lub lakieru Piano, aż po indywidualne pakiety stylistyczne.

Obecnie wszyscy dealerzy Audi oferują swoim klientom również samochody używane. W ramach programu Audi Select: plus dostępne są kompleksowo sprawdzone samochody używane, spełniające najwyższe kryteria jakości marki Audi. Każdy z takich samochodów przechodzi przegląd, podczas którego sprawdzanych jest aż 117 punktów kontrolnych. Sprawdza się również przebieg i pochodzenie samochodu, a kupujący otrzymuje co najmniej dwunastomiesięczną gwarancję dla takiego pojazdu. Ponadto, Audi Select: plus oferuje wiele usług dodatkowych, z atrakcyjnymi produktami finansowymi Audi Kredyt i Audi Leasing oraz ofertą ubezpieczeniową Audi Serwis Ubezpieczeniowy na czele.

CZYTAJ DALEJ  Peugeot składa hołd Sergio Pininfarinie

 

źródło: Audi

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *