X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi podsumowuje rok 2013

2014-01-29
Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C7 (2012-dziś)

Audi podsumowuje rok 2013

Rok 2013 był dla Audi wyjątkowo udany.

Sprzedaż samochodów systematycznie rosła, a na rynku pojawiło się szereg nowych modeli z A3 Limousine na czele. Koncern rozwijał się dynamicznie, inwestując w dalszy rozwój mocy produkcyjnych, innowacyjne rozwiązania techniczne i przedstawiając nowatorskie samochody koncepcyjne. W Polsce konsekwentnie rosła sprzedaż nowych samochodów Audi, a premierowe modele spotkały się z ogromnym zainteresowaniem.

Przez cały rok 2013, Audi notowało na całym świecie systematyczny wzrost popytu na pojazdy z Ingolstadt. Już w listopadzie przekroczony został roczny plan zakładający oddanie w roku 2013 do rąk klientów 1,5 mln samochodów. W całym roku sprzedano 1 575 500 egzemplarzy aut z czterema ringami na masce, co oznacza wzrost aż, o 8,3 procent w stosunku do roku ubiegłego. Dwucyfrową dynamikę sprzedaży Audi zanotowało przede wszystkim w Azji, zwłaszcza w Chinach oraz w Stanach Zjednoczonych. Pomimo wciąż trudnej sytuacji gospodarczej na kontynencie europejskim, niektóre rynki, np. Wielka Brytania czy Polska, również notowały wzrost sprzedaży.

„Sytuacja w Europie jest wciąż trudna” – podsumowuje Michał Bowsza, dyrektor marki Audi w Polsce. „Polski rynek jest jednak w dobrej kondycji. W ubiegłym roku sprzedaliśmy rekordową w naszej historii liczbę 5574 (2012: 5111) egzemplarzy nowych samochodów Audi. To o 9,1 procent więcej niż w roku 2012. Szczególną popularnością cieszyły się w Polsce SUVy – Audi Q5, Audi Q3 oraz rodzina Audi A3. Polski klient coraz bardziej świadomie wybiera samochody dające pewność bezpieczeństwa, wysoką jakości i jednocześnie sportowe osiągi. Takie właśnie jest Audi, stąd rekordowe zainteresowanie naszą marką.”

Nowe modele. Ubiegłych dwanaście miesięcy stało pod znakiem kilku ważnych dla koncernu z Ingolstadt premier. Najważniejszą z nich niewątpliwe był debiut nowego Audi A3 Limousine, które na polskim rynku pojawiło się we wrześniu. Dzięki nowemu modelowi, cztery ringi chcą zdobyć mocną pozycję w największym na świecie segmencie samochodów – klasie kompaktowych limuzyn. Audi A3 Limousine w swoim założeniu godzi klasyczną koncepcję podziału bryły samochodu na trzy strefy z dynamiką auta coupé. Trzeci już z kolei model linii A3 charakteryzuje się lekką konstrukcją, mocnym i efektywnym układem napędowym, wieloma rozwiązaniami z zakresu infotainment i najnowocześniejszymi systemami wsparcia kierowcy. Gama silników dostępna w nowym aucie obejmuje pięć jednostek– trzy benzynowe i dwie wysokoprężne.

W polskich salonach sprzedaży pojawił się także usportowiony wariant popularnego kompaktu segmentu premium – Audi S3 sportback, charakteryzujące się pięciodrzwiowym nadwoziem oraz jego wersja trzydrzwiowa, Audi S3. Oba samochody oferują najlepsze osiągi w swojej klasie. Wyposażone w efektywny silnik 2.0 TFSI rozwijają moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje nowym Audi S3 i S3 sportback niecałe pięć sekund. Maksymalna, elektronicznie ograniczona prędkość samochodu to 250 km/h. Na 100 km silnik 2.0 TFSI z przekładnią S tronic zużywa średnio 6,9 litra paliwa na 100 km.

Kolejną ważną premierą Audi w Polsce było pojawienie się nowej wersji flagowej, luksusowej limuzyny, Audi A8. Dynamiczna stylistyka A8 jest teraz jeszcze bardziej wyrazista, podkreślająca prestiż marki. W nowej odsłonie, samochód zyskał nowe silniki – dwa benzynowe i dwa wysokoprężne, nowe systemy wsparcia kierowcy oraz został wyposażony w techniczne nowinki – innowacyjne reflektory Matrix LED, a także kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Wiele elementów wnętrza pojazdu zostało wykonanych ręcznie, a klienci kupujący tę prestiżową limuzynę mają do wyboru szeroką paletę luksusowego wyposażenia, dzięki któremu podróż Audi A8 to czysta przyjemność.

Miłośnicy prawdziwie sportowych wrażeń, w gamie modelowej Audi również mogli znaleźć premierowe modele. Najpierw w Polsce pojawiło się długo wyczekiwane Audi RS6 Avant, we wrześniu mogliśmy zobaczyć RS7 Sportback, a w październiku RS Q3. Za ich powstanie odpowiada quattro GmbH, spółka córka Audi AG, produkująca sportowe i wyczynowe wersje samochodów Audi. Obchodzące w ubiegłym roku trzydziestolecie działalność quattro GmbH, to symbol prestiżu, efektywności i najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych. Dynamicznie rozwijająca się firma oferuje w tej chwili największą w swojej historii paletę modeli RS.

« < 1 2 > »

Komentarze