Wyniki te pozwoliły Nissanowi znaleźć się na dziewiątym miejscu wśród wszystkich marek motoryzacyjnych w Polsce. Nissan zanotował wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem 2011 aż o 19%.
Najwięcej nabywców w roku 2011 znalazł model QASHQAI, którego sprzedaż osiągnęła poziom 7 412 sztuk i który choć obecny na rynku już od 2007 roku, wciąż bije rekordy sprzedaży i cieszy się dużym uznaniem wśród polskich Klientów. Sprzedaż tego modelu wraz z modelem QASHQAI+2 stanowi 44% w całkowitej sprzedaży.
Na następnych miejscach w rankingu sprzedaży znalazły się następujące modele: JUKE (2 988 sztuk) oraz nowa MICRA (2 906 sztuk). Warto szczególnie podkreślić bardzo dobre wyniki sprzedaży modelu JUKE, który znajduje coraz więcej nabywców w Polsce i potwierdza silną pozycję marki w segmencie crossoverów.
Paweł BIELECKI, Dyrektor Nissana na Polskę mocno podkreśla rekordowe wyniki Nissana za rok fiskalny 2011: „To był najlepszy rok dla Nissana w całej historii obecności marki na rynku polskim, nie tylko pod kątem wolumenów, ale także osiągnięcia prawie 5% udziału w rynku”.
„Cieszy nas przede wszystkim silna i stabilna pozycja modelu QASHQAI, ale także jego młodszego brata – Nissana JUKE -, który świetnie został przyjęty jako mały crossover wśród młodych ludzi lubiących się wyróżniać” – dodaje.
W roku 2011 Sieć Dealerska Nissana w Polsce powiększyła się o następujące Salony i Partnerów: WEKTOR w Bielsku-Białej, AUTO ŁÓDŹ w Łodzi, SIGNELLA w Warszawie, nowy Salon VIP CAR w Opolu, a dodatkowo także otworzyliśmy nowy punkt sprzedaży w Białymstoku (Dealer WASILEWSKI).
Plany produktowe Nissana w Polsce na nowy rok 2012 to przede wszystkim nowe specjalne wersje modelu JUKE (SHIRO, NISMO oraz Ministry of Sound), nowy i ekonomiczny silnik QASHQAI 1.6 diesel z emisją CO2 na poziomie 119g/km oraz systemem kamer z widokiem 360˚ stopni (Around View Monitor), a także specjalna wersja MICRY ELLE, jubileuszowa wersja sportowego 370Z oraz GT-R 2012.
„Dla Nissana, także w Polsce, rok 2012 to pierwszy rok realizacji średnioterminowego planu rozwoju Power88 – mówi Paweł BIELECKI – i przed nami szereg wyzwań stawianych nie tylko nam, ale i Dealerom, które prowadzić będą do umocnienia pozycji marki Nissan na rynku polskim, wzmocnienia Sieci Dealerskiej, a przede wszystkim stałego poprawiania jakości obsługi Klienta”.
źródło: Nissan
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.