X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A4 allroad quattro dane techniczne i wyposażenie

Strona główna -> Audi -> A4 Allroad

 



Wąskie światła odblaskowe w nowym zderzaku i trójwymiarowy kontur tylnej pokrywy wzmacniają ten efekt. Dolna osłona podwozia chroniąca przed uderzeniami jest wykonana ze stali nierdzewnej i swoją żebrowaną strukturą powtarza optycznie motyw przednich wlotów powietrza. W osłonie znajdują się końcówki rur wydechowych, w 2.0 TDI umieszczone obok siebie z lewej strony, w 2.0 TSFI i 3.0 TDI z obu stron.

Dwa pakiety optyczne elementów zewnętrznych nadają wyglądowi A4 allroad quattro indywidualny styl. W wersji „aluminium” ramy okien i reling dachowy wykonano z aluminium, a dodatkowe listwy na progach - ze stali nierdzewnej. Wersja „pełen lakier” opiera się na wersji „aluminium”, lecz dodatkowo listwa biegnąca wokół nadwozia pokryta jest lakierem w takim samym kolorze,
jak reszta karoserii.

Wersja „pełen lakier” dostępna jest w ośmiu kolorach: biały Ibis, srebrny Eis, popielaty Kondor, popielaty Meteor, czarny Phantom, niebieski Tiefsee, brązowy Teak i beżowy Dakar. Ponadto Audi oferuje odcienie niebieski Stratos (wyłącznie dla A4 allroad quattro), niebieski Sphären, czerwony Granat, popielaty Lava i czarny Brillant.

Karoseria. Audi A4 allroad quattro ma 4,72 metra długości, rozstaw osi wynosi 2,81 metra, szerokość 1,84 metra, a wysokość 1,50 metra. W porównaniu z Audi A4 Avant dysponuje prześwitem większym o 37 mm - 180 milimetrów (przy nie załadowanym samochodzie). W wersji podstawowej jego powierzchnia czołowa wynosi 2,24 m2, a współczynnik oporu powietrza CW ma wartość tylko
0,34 - dzięki precyzyjnemu dopracowaniu licznych szczegółów nadwozia i całkowitemu obudowaniu podłogi osłonami.

W karoserii zastosowano wiele blach ze stali o podwyższonej i najwyższej wytrzymałości, które obniżają ciężar i jednocześnie zwiększają sztywność, komfort drgań oraz bezpieczeństwo podczas zderzenia. W jądrze struktury - w tunelu środkowym, słupkach B, progach wewnętrznych i wsporniku poprzecznym ściany grodziowej - znalazły zastosowanie stale hartowane podczas kształtowania na prasie. Stale te, które charakteryzują się najwyższą wytrzymałością na rozciąganie, stanowią 11 procent ciężaru karoserii.

Nowoczesne technologie: montaż karoserii. Podczas montażu karoserii Audi wykorzystuje, jako uzupełnienie punktowego zgrzewania oporowego, wysokiej jakości klej strukturalny, który jeszcze bardziej zwiększa wytrzymałość połączenia. W drzwiach i w progach zastosowano tak zwane zdalne zgrzewanie wiązką lasera - kolejna technologia o wysokiej precyzji, która także przyczynia się do obniżenia ciężaru.

Połączenie precyzyjnie dopasowanych do siebie profili blaszanych chroni pasażerów Audi A4 allroad quattro podczas wypadków. Obie czołowe poduszki bezpieczeństwa uwzględniają pozycję siedzenia kierowcy i pasażera współdziałając z adaptacyjnymi napinaczami pasów bezpieczeństwa zapewniają bardzo dobrą ochronę osobom o różnym wzroście.

Na posterunku są ponadto boczne poduszki bezpieczeństwa z przodu - na życzenie także z tyłu - oraz system poduszek ochrony głowy. Seryjne wyposażenie stanowi również integralny system zagłówków, który zmniejsza ryzyko uszkodzenia kręgosłupa szyjnego podczas zderzenia tylnego - chroni on niezawodnie górną część tułowia pasażerów przednich przed efektem uderzenia biczem od tyłu. W przypadku ciężkich kolizji tylnych napinacze pasów utrzymują pasażerów w korzystnej pozycji siedzenia. Na życzenie dostępne jest mocowanie fotelików dziecięcych Isofix zintegrowane w siedzeniu przedniego pasażera, razem z funkcją odłączenia poduszki pasażera.

« < 1 2 3 4 > »