X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

audi a3 sportback 8p dane techniczne

Strona główna -> Audi -> A3 -> 8P (2003-2012)

 

Daleko przed konkurencją : Audi magnetic ride
Nowością jest także kolejne rozwiązanie, dzięki któremu A3 i A3 Sportback pozostawiają swoich konkurentów daleko w tyle: adaptacyjna regulacja amortyzatorów Audi magnetic ride, dzięki której udało się rozwiązać odwieczny konflikt między dynamiką, a komfortem. Kierowca może wybrać przyciskiem program „normal” i „sport”. Magnetoreologiczny płyn cyrkulujący w tłokach amortyzatorów po przyłożeniu napięcia w ciągu milisekund zmienia swoją płynność, a tym samym charakterystykę tłumienia – od łagodnej komfortowej do sztywnej sportowej. Audi dostarcza elektroniczną regulację amortyzatorów na życzenie dla silników benzynowych od 118 kW (160 KM) oraz dla obu dwulitrowych TDI.

Wyposażenie Audi A3 i A3 Sportback również zostało znacznie wzbogacone. Tak jak dotychczas, do wyboru są trzy wersje wyposażenia. Attraction jest wariantem o wyrazistym charakterze, dynamiczny Ambition wyposażono między innymi w sportowe fotele, sportowe zawieszenie i 17-calowe koła, a w luksusowej wersji Ambiente zamontowano układ regulujący prędkość jazdy, czujnik światła i deszczu, pakiet oświetlenia wnętrza oraz nową przednią szybę ze szkła izolującego akustycznie.

Na jeszcze wyższy stopień indywidualizacji pozwalają S-line, obejmująca pakiet elementów zewnętrznych i pakiet sportowy, luksusowa Audi exclusive line oraz szlachetne opcje z programu Audi exclusive. Ponadto do wyboru są inteligentne rozwiązania Infotainment, w tym także system nagłośnieniowy Bose, w Audi exclusive zamontowano gniazdko do przyłączenia iPoda.

Nowe elementy dodatkowe z wyższej półki świadczą dobitnie o wysokim standardzie technologicznym serii A3. Obok automatycznej klimatyzacji i świateł z dynamicznym doświetlaniem zakrętów adaptive light należy do nich także Audi parking system z przodu i z tyłu informujący o odległości do przeszkody. Nowością jest ponadto asystent parkowania: nowe czujniki ultradźwiękowe podczas jazdy z niewielką prędkością sprawdzają wielkość luk parkingowych równoległych do drogi; kierowca może zobaczyć na wyświetlaczu, czy któreś z miejsc jest wystarczająco duże, aby mógł w nim zaparkować wjeżdżając tyłem. Po włączeniu biegu wstecznego i dodaniu gazu system przejmie sterowanie elektromechanicznym układem kierowniczym i samodzielnie wprowadzi auto w lukę parkingową. Kierowcy pozostaje tyko dodawanie gazu, wciskanie sprzęgła i hamulca.

Pure Performance: nowe S3 Sportback
Nowości pojawiły się także w czołówce pod względem dynamiki w rodzinie A3. Obok trzydrzwiowego Audi S3 na rynku zagościł S3 Sportback jako drugi najdynamiczniejszy model. Oba samochody napędzane są tym samym silnikiem – udoskonalonym 2.0 TFSI o mocy 195 kW (265 KM). Z momentem obrotowym 350 Nm dostępnym w zakresie od 2.500 do 5.000 obr./min ten dwulitrowy turbo z bezpośrednim wtryskiem przyspiesza wersję trzydrzwiową do setki w 5,7 sekundy (S3 Sportback – 5,8 sekundy). Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Mimo tego potencjału średnie zużycie paliwa przez S3, wynoszące 8,5 litra na 100 km jest zaskakująco niskie.

Sześciobiegowa przekładnia manualna przenosi siły na seryjny napęd quattro; 18-calowe koła dbają, aby siły te zostały przeniesione na drogę. Sportowe zawieszenie obniżające nadwozie o 25 milimetrów zawiera elementy aluminiowe. Pokryte czarnym lakierem zaciski hamulców obejmują 17-calowe hamulce tarczowe. Ten kompaktowy „sportowiec” premium spontanicznie reaguje na ruchy kierownicy, a w zakresach granicznych zachowuje się stabilnie, precyzyjnie i prawie całkowicie neutralnie. Przy wyjściu z zakrętu jego cztery napędzane koła prawie wczepiają się w asfalt, kierowca może więc wcześnie znów wcisnąć pełen gaz.

Audi S3, podobnie jak A3, zostało zmodyfikowane także pod względem optycznym. Jego cechami charakterystycznymi są mocno zaznaczone linie, na przykład przy osłonie chłodnicy, przy zderzakach i na spojlerze oraz aluminiowe zewnętrzne lusterka. We wnętrzu na kierowcę i pasażerów czekają sportowe siedzenia pokryte tkaniną, kombinacją Alcantary i skóry lub skórą. Na życzenie Audi exclusive oferuje kubełkowe przednie fotele. Aluminiowe pedały, trzy rodzaje elementów dekoracyjnych i czarna lub srebrna podsufitka to kolejne elementy szlachetnego, a zarazem sportowego wizerunku. Wyposażenie seryjne uzupełnia automatyczna komfortowa klimatyzacja, autoalarm i reflektory ksenonowe „plus” z diodowymi światłami do jazdy dziennej.

 

źródło: Audi/Mototarget.pl

« < 1 2 3 4 > »