Nowy Hyundai i30 – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Hyundai i30 drugiej generacji miał swoją światową premierę podczas targów we Frankfurcie w 2011 roku.

Nowy i30 ma wyraziste, płynnie poprowadzone linie i wyglądem jest bardzo zbliżony do wprowadzonego niedawno do sprzedaży większego i40. Klienci mogą w tych dwóch modelach łatwo rozpoznać unikalny język projektowania marki Hyundai Fluidic Sculpture (Opływowa Rzeźba).

Samochód dostępny do wyboru z trzema silnikami benzynowymi i trzema wysokoprężnymi o mocy od 90 do 135KM.

Bogate wyposażenie i30 nowej generacji to efekt inspiracji zaczerpniętej z wysokich standardów większego modelu i40. Na przykład korzystając z systemu Flex Steer, kierowca może dostosować siłę wspomagania kierownicy do aktualnych warunków jazdy, wybierając odpowiedni tryb pracy Comfort, Normal i Sport. Wygodę obsługi zapewni również przyjazny kierowcy zestaw wskaźników z wyświetlaczem LCD (typu Supervision Cluster) obecny także w modelu i40 czy system nawigacji wyświetlany na 7-calowym dotykowym ekranie.

Pasażerowie z pewnością docenią dwustrefową klimatyzację oraz uprzyjemniający podróż panoramiczny dach.

Warte wspomnienia elementy zewnętrzne to adaptacyjne reflektory ksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów oraz światła do jazdy dziennej LED dostępne już w wersji standardowej.
 
Nowy model i30 jest oferowany w sześciu wersjach wyposażeniowych. Ceny samochodu zaczynają się od 50 900 PLN za wersję podstawową BASE, z silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 100KM

Producent jest także pewien, że dzięki bogatemu wyposażeniu w elementy bezpieczeństwa biernego i czynnego, nowy Hyundai i30 zdobędzie najwyższą notę 5 gwiazdek w europejskich testach bezpieczeństwa Euro NCAP.

źródło: Hyundai