W obu wersjach nadwoziowych – sedan oraz kombi z rocznika modelowego 2011 poprawiono właściwości jezdne, komfort prowadzenia oraz obniżono poziom emisji spalin.
Stylistyka nadwozia. Obie wersje nadwoziowe modelu Accord otrzymały niewielkie, aczkolwiek zauważalne zmiany stylistyczne dotyczące reflektorów i zderzaków. Są one dopełnieniem modyfikacji wprowadzonych we wnętrzach tych aut. Reflektory są bardziej przejrzyste, natomiast żółte kierunkowskazy stosowane w poprzednim modelu mają przeźroczystą obudowę. W najbogatszych wersjach wyposażeniowych zastosowano reflektory biksenonowe z systemem aktywnych świateł skrętnych (Active Cornering Lights) poprawiających widoczność po zmroku. Zmodyfikowano również osłonę chłodnicy, w której umieszczono dwie centralne poprzeczki wykończone tym samym chromowanym materiałem, co zewnętrzna część osłony. Nowa Honda Accord nabrała dzięki temu bardziej sportowego wyglądu. Ponownie wyprofilowano kanały chłodzące oraz wgłębienia na światła przeciwmgielne.
W tylnej części wersji sedan także wprowadzono subtelne zmiany widoczne głównie w zespole świetlnym. Przeprojektowano światło cofania, a kierunkowskazy wykończone zostały jasnoczerwonym szkłem. Zabieg ten pozwolił ujednolicić wygląd lamp zintegrowanych ze światłem przeciwmgielnym. Ekskluzywny charakter wersji sedan dodatkowo podkreślono jasnym, chromowanym wykończeniem dekoracyjnym powyżej tylnej tablicy rejestracyjnej, które zastosowano w większości wersji wyposażeniowych. Model Type S ozdobiono natomiast ciemnym chromem. Odświeżoną stylizację nadwozia podkreślają trzy nowe kolory lakieru – Alabaster Silver, Graphite Lustre and Celestial Blue Pearl – dodane do obecnie dostępnej palety.
Stylistyka wnętrza. Uzupełnieniem zmian w stylistyce nadwozia są subtelne modyfikacje wnętrza. W większości wersji wyposażeniowych zastosowano nowe materiały tapicerskie siedzeń i paneli drzwiowych. Zdecydowanie poprawiły one atmosferę kabiny pasażerskiej. Accord Type S otrzymał ekskluzywne, półskórzane siedzenia z ciemnoszarym wykończeniem i czarnymi zagłówkami, będącymi wyróżnikiem najbogatszych wersji modelu Accord. Nieco ciemniejszym, metalicznym wykończeniem ozdobiono dźwignię hamulca ręcznego, okolice dźwigni zmiany biegów, koło kierownicy, boczki drzwi oraz elementy deski rozdzielczej. Te nowe akcenty stylistyczne są doskonałym uzupełnieniem nowej tapicerki. W większości wersji wyposażeniowych, wnęki na nogi są teraz podświetlone na niebiesko, natomiast w wersji Type S – na czerwono.
Niższy poziom zużycia paliwa i emisji. W celu obniżenia zużycia paliwa i emisji spalin w silniku 2,2 i-DTEC o mocy 150 KM, inżynierowie zredukowali straty spowodowane tarciem. Rezultatem jest ograniczenie emisji o 9 g/km w wersji sedan z 6-biegową przekładnią manualną i o 11 g/km w wersji ze skrzynią automatyczną. Zmiany te idą w parze z modyfikacjami mającymi na celu poprawienie aerodynamiki.
Zastosowano większą przednią osłonę powietrzną oraz pokrywy podwozia i tylnej ramy pomocniczej. Wiele wysiłku włożono także w ograniczenie strat spowodowanych tarciem kół i opon. W tym celu użyto łożysk kół o niskim tarciu oraz opon o zmniejszonym oporze toczenia. Ponadto, w wersjach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów, straty spowodowane tarciem zredukowano dzięki zoptymalizowaniu przełożeń. Dzięki temu zmniejszyło się również zużycie paliwa i poziom emisja spalin.
Bardziej wyciszona kabina. W celu jeszcze lepszego wyciszenia wnętrza samochodu, pod maską silnika i w okolicy deski rozdzielczej zastosowano piankę o większej gęstości, która jeszcze skuteczniej eliminuje drgania wewnętrzne, hałas oraz wstrząsy. W Accordzie z silnikiem Diesla poprawiono również izolację podwozia i zastosowano dodatkowe wygłuszenie dźwiękowe przy osłonie filtra cząstek stałych DPF oraz kolektora wydechowego. Grubsza o 0,9 mm tylna szyba przyczynia się do zwiększenia komfortu podróżowania pasażerów tylnej kanapy.
Podwozie. Inżynierowie z Japonii podjęli współpracę z kolegami z Niemiec i Wielkiej Brytanii, aby – z uwzględnieniem europejskich warunków drogowych – dopracować amortyzatory wersji Accord Tourer i sedan. Precyzyjne modyfikacje wprowadzone w amortyzatorach zaowocowały zarówno większą stabilnością podczas szybkiej jazdy autostradą, jak i wyższym komfortem tłumienia nierówności.
Aktywne światła skrętne (Active Cornering Lights). Jedną z najbardziej istotnych zmian wprowadzonych w najbogatszych wersjach wyposażeniowych Hondy Accord jest system aktywnych świateł skrętnych, który doświetla drogę w momencie, gdy samochód zmienia kierunek jazdy. Dodatkowe światła zostały zintegrowane z istniejącymi zespołami świetlnymi, a ich zadaniem jest oświetlanie obszaru z boku pojazdu, aby wspomóc kierowcę podczas podróżowania po zmroku. Światło po odpowiedniej stronie samochodu włączy się po aktywowaniu przez kierowcę kierunkowskazu lub przekręceniu koła kierownicy o ponad 90 stopni. Po włączeniu biegu wstecznego zapalają się światła po obu stronach, zapewniając kierowcy doskonałą widoczność.
System sterowania światłami drogowymi (High-Beam Support System). Kolejną nowinką techniczną w Hondzie Accord jest system sterowania światłami drogowymi montowany w wersjach modelu wyposażonych w reflektory biksenonowe. System kontrolowany jest przez kamerę CMOS umieszczoną za przednią szybą, w okolicy wewnętrznego lusterka wstecznego kierowcy. Kamera wykrywa światła pojazdów jadących z przeciwka lub tylne światła poprzedzających pojazdów, a następnie automatycznie przełącza światła drogowe na światła mijania. Pozwala to kierowcy skupić się na warunkach drogowych bez potrzeby ręcznego przełączanie świateł.
źródło: Honda