Do sprzedaży weszło we wrześniu 1998 roku w wersji coupe. Samochód spoczywa na płycie podłogowej wspólnej m.in. z Volkswagenem Golfem i Skodą Octavią. Samochód oferowany jest z 20-zaworowym, doładowanym silnikiem o pojemności 1.8 L i mocy 180 KM, przenoszącym napęd na oś przednią, lub obie osie.
W 1999 roku na rynek wprowadzono wersję roadster, również z silnikiem o mocy 180 KM.
Na przełomie lat 1999/2000 poprawiono właściwości jezdne TT-tki poprawiając tylny spojler oraz skorygowano ustawienia zawieszenia by zmniejszyć podsterowność samochodu na zakrętach.
W 2001 poprawiono osiągi podstawowego silnika m.in. poprzez zamontowanie większej turbosprężarki, podwójnego wydechu i dodatkowego intercoolera, co poskuktowało wzrostem mocy ze 180 do 225 KM. Silnik ten zastosowano w wersji quattro.
Nowy silnik VR6 o pojemności 3.2 L i mocy 250 KM wprowadzono do palety silnikowej w 2003 roku, a rok później wprowadzono nową skrzynię biegów DSG, która charakteryzowała się skróceniem czasu zmiany przełożeń.
Ostatnią zmianą było wprowadzenie modelu TT Clubsport z silnikiem o pojemności 1.8 L i mocy 240 KM rozpędzającego samochód do 250 km/h.
Wersje silnikowe:
TT 1.8 T 1781 ccm 180 KM (132 kW)
TT 1.8 T 1781 ccm 225 KM (165 kW)
TT Clubsport 1781 ccm 240 KM (176 kW)
TT 3.2 Quattro 3189 ccm 250KM (184 kW)
źródło: Audi