Stylistyka tego samochodu wyraźnie podkreśla jego niepowtarzalny charakter. Mocno rozciągnięte i wyraźnie zaznaczone powierzchnie ograniczone są precyzyjnie prowadzonymi liniami. Sylwetka z płasko uformowaną częścią przednią, niewielkimi zwisami oraz mocno wyprofilowanym tyłem jednoznacznie sygnalizuje dynamiczny potencjał pojazdu.
W momencie rozpoczęcia produkcji seryjnej jesienią 2002 roku do wyboru były dwa mocne, dynamiczne silniki V8 o pojemności skokowej 4,2 i 3,7 litra i mocy 246 kW (335 KM) lub 206 kW (280 KM). Nowością w A8 była 6-stopniowa przekładnia automatyczna z funkcją tiptronic, zapewniająca optymalne przełożenia.
W luksusowym wnętrzu kierowca znajdzie nowoczesny system zapewniający łatwą obsługę pojazdu bogato wyposażonego w innowacyjne rozwiązania techniczne MMI – Multi Media Interface.
Przemyślana ergonomia oraz logiczny system obsługi elementów funkcyjnych pozwalają kierowcy skupić się na prowadzeniu pojazdu i cieszyć się przyjemnością z jazdy.
Silniki benzynowe:
Audi A8 2.8 V6 FSI (210KM)
Audi A8 3.0 V6 quattro (220KM)
Audi A8 3.2 V6 FSI quattro (260KM)
Audi A8L 3.2 V6 FSI quattro (260KM)
Audi A8 3.7 V8 quattro (280KM)
Audi A8 4.2 V8 quattro (335KM)
Audi A8L 4.2 V8 quattro (335KM)
Audi A8 4.2FSI V8 quattro (350KM)
Audi A8L 4.2FSI V8 quattro (350KM)
Audi A8 6.0 W12 quattro (450KM)
Audi A8L 6.0 W12 quattro (450KM)
Silniki wysokoprężne:
Audi A8 3.0 V6 TDI quattro (233KM)
Audi A8L 3.0 V6 TDI quattro (233KM)
Audi A8 4.0 V8 TDI quattro (272KM)
Audi A8 4.2 V8 TDI quattro (326KM)
Audi A8L 4.2 V8 TDI quattro (326KM)
Wersje „S”:
Audi S8 5.2FSI V10 quattro (450KM)
źródło: Audi