W listopadzie 2000 roku do sprzedaży wprowadzono drugą generację Audi A4 – B6, opartą na nowej płycie podłogowej VW Passata. Model ten został poddany umiarkowanemu faceliftingowi. Oprócz karoserii powiększono także o kilka centymetrów wnętrze, poprawiono właściwości jezdne i komfort dzięki zastosowaniu nowego zawieszenia wykonanego z aluminium. W składzie wyposażenia seryjnego znajduje się m.in. ESP, wspomaganie hamulców i boczne poduszki powietrzne.
W 2001 roku wprowadzono na rynek nową wersję Avant, a w 2002 roku wprowadzono Audi A4 z silnikami FSI oraz wersję kabriolet z automatycznie składanym, płóciennym dachem, która zastąpiła Audi Cabriolet. Zaoferowano także nową wersje S4 z silnikiem V8 o mocy 344 KM.
Nowością było także wprowadzenie bezstopniowej skrzyni biegów Multitronic dostarczonej przez zakłady LuK, która zastąpiła skrzynie Tiptronic w modelach z napędem na przednią oś.
Wymiary, pojemność bagażnika, masa własna |
|
Długość | 4548 mm |
Szerokość | 1772 mm |
Wysokość | 1428 mm |
Rozstaw osi | 2650 mm |
Pojemność bagażnika | 445 / 720 l |
Masa własna | od 1295 kg |
Silniki benzynowe | 0-100 km/h [s] / Prędkość km/h |
1.6 102 KM (75 kW) | 12,6 / 190 |
1.8 T 150 KM (110 KW) | 8,3 / 222 |
1.8 T 190 KM (140 KW) | 8,2 / 236 |
2.0 130 KM (96 kW) | 9,9 / 212 |
2.4 170 KM (125 kW) | 8,8 / 226 |
3.0 220 KM (162 KW) | 6,9 / 245 |
S4 344 KM (253 kW) | bd |
Silniki wysokoprężne | 0-100 km/h [s] / Prędkość km/h |
1.9 TDI 100 KM (74 KW) | 12,1 / 195 |
1.9 TDI 130 KM (96 KW) | 9,9 / 210 |
2.5 TDI 163 KM (120 KW) | 8,8 / 227 |
2.5 TDI 180 KM (132 KW) | 8,4 / 226 |
źródło: Audi