Auto zostało oficjalnie zaprezentowane we wrześniu 1978 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie jako 4-drzwiowa limuzyna. W porównaniu do poprzednika Audi 80 B1 samochod miał dużo nowoczesniejszą sylwetkę pełą wyrazistych ostrych kształtów nadwozia.
Audi B2 było też znacznie większe od B1. Na uwagę zasługiwało także przestronniejsze wnętrze nowej „osiemdziesiątki”.
Druga genaracja Audi 80 za dodatkową dopłatą mogło być wyposażone w klimatyzację, elektryczne szyby i elektryczne lusterka.
W lipcu 1984 zaprezentowano Audi 80 B2 po faceliftingu oznaczone symbolem B2a. Samochód miał zmodernizowany grill i reflektory. Zastosowano także nowe inne zderzaki. Największe zmiany widoczne były w tylnej części auta, która upodobniła się do „większego brata” – Audi 100 C3.
Audi 80 B2 w poszczególnych latach produkcji było wyposażane w różne silniki benzynowe oraz wysokoprężne.
Montowane jednostki napędowe:
- Audi 80/80L/80GL 1.3 40kW (55KM)
- Audi 80C/80CL/80GL/80SC 1.3 44kW (60KM)
- Audi 80S/80LS/80GLS 1.6 44kW (60KM)
- Audi 80C/80CL/80GL/80SC 1.6 55kW (75KM)
- Audi 80C/80CL/80GL 1.6 63kW (85KM)
- Audi 80CL/80GL/80SC 1.8 66kW (90KM)
- Audi 80GLE 1.6i 81kW (110KM)
- Audi 80GTE 1.8i 82kW (112KM)
- Audi 80CD5S 1.9 85kW (115KM)
- Audi 80CD5E 2.0i 85kW (115KM)
- Audi 80 quattro 2.0i 85kW (115KM)
- Audi 80 quattro 2.1i 100kW (136KM)
- Audi 80D/80LD/80GLD 1.6D 40kW (54KM)
- Audi 80C/80CL/80GL 1.6D 40kW (54KM)
- Audi 80C/80CL/80GL/80CD 1.6TD 52kW (70KM)
W 1986 roku generacja B2 została zastąpiona Audi 80 B3, które stylistyką znacznie odbiegało od prezentowanego auta.
źródło: Audi