Lancia Voyager – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Prawdziwa ikona kategorii MPV (pojazdów wielofunkcyjnych) z historią sięgającą 27 lat i trzynastu milionów sztuk sprzedanych w 120 krajach całego globu. Ten typowy Amerykanin otrzymuje dziś włoski styl, przeobrażając się w ekskluzywny wehikuł najwyższej klasy, w którym specjalistyczna wiedza Chryslera dopełnia typową dla Lancii satysfakcję z jazdy, komfort wnętrza, doskonałe wyciszenie kabiny oraz dokładność wykonania i elegancję, charakterystyczną dla włoskiego wzornictwa.

Efektem zmian jest Lancia New Grand Voyager, najlepszy w dziejach „Podróżnik”, który  kontynuując  linię odchodzącej Lancii Phedra – zapisuje nową stronę w dziejach tej  kategorii.

Stylizacja
Oferowana w wersji wyposażenia Gold, z dwoma silnikami do wyboru (3,6-litrowym benzynowym o mocy 287 KM oraz 2,8-litrowym turbodieslem o mocy 163 KM, oba zgodne z normą Euro 5) Lancia Voyager demonstruje nową stylizację przodu z kratą chodnicy zdobną w  logo Lancii, powiększonymi reflektorami i zabudowanymi w zderzaku światłami przeciwmgielnymi, zachodzącymi na burty pasami nadwozia oraz nowymi lampami tylnymi LED. Niezmieniony pozostał zarys nadkoli, a wąskie słupki karoserii w połączeniu ze znaczną powierzchnią okien zapewniają doskonałą widoczność otoczenia. Dach Voyagera wieńczą relingi wraz z poprzecznymi belkami dachowego bagażnika; klapę tylną przekonstruowano pod kątem wyglądu i funkcjonalności celem ułatwienia dostępu do wnętrza, zachowując jednakże oryginalny spojler nadokienny.
Do istotnych zalet nowego MPV marki Lancia należy idealne wprost wyciszenie i komfort wnętrza. Jest to efekt konstrukcji obniżającej przenikanie hałasów jezdnych i wibracji lecz także zastosowania paneli akustycznych oraz wykładzin głuszących w całej strukturze nadwozia.


Niewątpliwy „benchmark” segmentu pełnowymiarowych MPV, Lancia Voyager ma wymiary (długość x szerokość x wysokość) 5,21 x 1,99 x 1,75 metra przy rozstawie osi ok. 3,1 metra. Odpowiednikiem tak imponującej bryły może być tylko obszerny i wyrafinowany przedział pasażerski, zdominowany przez markowe materiały i kunszt wykonania, charakteryzujące od początku filozofię istnienia marki Lancia.
Oferta wersji wyposażenia Gold obejmuje siedzenia tapicerowane szlachetną skórą Nappa. Obszyta skórą jest także kierownica i uchwyt selektora skrzyni przekładniowej. Siedzenia pierwszego i drugiego rzędu i wieniec kierownicy są podgrzewane elektrycznie.

CZYTAJ DALEJ  Mazda 323 III - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie


W  świecie idealnym, przestrzeń można kształtować według swych potrzeb przy pomocy kilku intuicyjnych pociągnięć. I taką właśnie rolę pełni nowatorski system Stow 'n Go®, który pozwala zamiennie wykorzystywać wnętrze Voyagera jako MPV lub furgon bagażowy bez konieczności wyjmowania siedzeń. Innowacja polega na możliwości łatwego złożenia pięciu siedzeń drugiego i trzeciego rzędu w podłodze, by utworzyć pokaźną przestrzeń ładunkową. Przy siedzeniach w normalnej pozycji, komory podłogowe pełnią funkcję praktycznych pojemników na podręczne przedmioty pasażerów.


Dzięki rozproszonemu oświetleniu konsoli sufitowej, zawierającej cztery schowki bagażowe i regulowane lampki LED poczuć się można jak w kabinie dyspozycyjnego odrzutowca. Czworokątne lusterko „konwersacyjne” umożliwia kierowcy obserwowanie pasażerów Voyagera bez odwracania oczu od drogi.
Nowa Super Konsola posiada dwa gniazdka prądowe 12V w zasięgu ręki kierowcy, przeznaczone do podłączenia telefonu komórkowego i innych urządzeń cyfrowych audio. Pasażerowie drugiego i trzeciego rzędu mogą korzystać ze skrytki na drobiazgi. W przednich,  podświetlanych diodami LED uchwytach mieszczą się litrowe butelki z napojami. Uchwyty tylne można „załadować” w pierwszym rzędzie, a następnie przesunąć do rzędu drugiego. Super Konsola zawiera także dwa  poręczne, zamykane schowki na drobiazgi.
Lancia Grand Voyager wyposażona jest w elektryczny napęd przesuwnych drzwi bocznych i klapy tylnej wraz z systemem detekcji przeszkód, który powoduje zatrzymanie i cofnięcie ruchu zamykania chroniąc przed obrażeniami palców i rąk.

Nowoczesne technologie na „pokładzie” Voyagera

Zgodnie ze swym bezkompromisowym charakterem (ocena należy do pasażerów, a głównie do kierowcy) Lancia Voyager posiada bogate wyposażenie „pokładowe” z wykorzystaniem najbardziej zaawansowanych technologii. W jego skład wchodzi multimedialny system rozrywkowy Uconnect® Tunes z dyskiem twardym 30 GB i ekranem dotykowym, radioodtwarzacz CD/DVD/MP3/WMA z portem USB i gniazdkiem AUX, oparty na łączu Bluetooth®, sterowany komendami głosowymi system komunikacji bezprzewodowej Uconnect® z mikrofonem w sufitowym lusterku wstecznym oraz kamera podglądu video ParkViewTM pokazująca przeszkody podczas parkowania tyłem. Dostępny jako opcja system nawigacji Uconnect® GPS umożliwia śledzenie map „z lotu ptaka” w trybie 2D i 3D oraz progresywne wyznaczanie drogi dojazdu.

Przyjemność podróży na pokładzie Lancii Voyager podnosi 9-głośnikowy system audio z subwooferem i wzmacniaczem o mocy 508 W oraz dwuekranowy system DVD dla pasażerów środkowego i tylnego rzędu siedzeń. Zdalnie sterowany system DVD może obsługiwać dwa spośród dostępnych mediów jednocześnie (radio, HDD, AUX, USB, 2xRGB i 2xDVD), wyświetlać obrazy na dwóch 9-calowych ekranach LCD i odtwarzać dźwięk za pośrednictwem niezależnych od siebie, 2-kanałowych słuchawek bezprzewodowych. Jak w kabinie samolotu, sufitowe lampki LED umożliwiają kierowanie strumieni światła tylko w pożądanym kierunku.

Jednostki napędowe
Oprócz stylizacji i komfortu jazdy Lancia Voyager posiada również inne mocne punkty. Każdy z dwóch oferowanych silników (Euro 5) tworzy   nowy wymiar podróżowania, a to dzięki inżynierii i osiągom, które nie mają sobie równych. Wyposażony w standardowy filtr cząstek stałych, pełen wigoru silnik Diesla o pojemności 2,8 litra rozwija moc 163 KM i moment 360 Nm, a jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 7,9 l/100 przy emisji dwutlenku węgla (CO2) 207 g/km.

CZYTAJ DALEJ  Mazda BT — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie


Drugą dostępną jednostką napędową jest silnik benzynowy V-6 o pojemności 3604 cm3  i mocy 287 KM, zużywający – mimo imponujących osiągów – zaledwie 10,8 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym. Silnik ten współpracuje z wyposażoną w hydrokinetyczny konwertor momentu obrotowego, 6-stopniową przekładnią automatyczną. Rozwiązanie to pozwala „ciaśniej” zestopniować poszczególne przełożenia i ograniczyć w ten sposób zmiany prędkości obrotowej silnika, zapewniając płynniejszą pracę zespołu napędowego podczas jazdy.

Bezpieczeństwo
Nowa Lancia Voyager znajduje się również w czołówce segmentu pod względem wyposażenia bezpieczeństwa, na co składają się m.in. nowej generacji, wielostopniowe (multi-stage) czołowe poduszki powietrzne, boczne poduszki kurtynowe dla wszystkich trzech rzędów siedzeń oraz boczne poduszki fotelowe kierowcy i przedniego pasażera. Dostępny jest także system wspomagający parkowanie z opcjonalną kamerą podglądu video, pokazującą na wewnętrznym ekranie systemu Uconnect® obraz ewentualnych przeszkód  podczas parkowania tyłem.

 

źródło: Fiat