Peugeot Expert Tepee – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Gama pojazdów użytkowych Expert pojawiła się na rynku po raz pierwszy jesienią 1995 r, jako jeden z prekursorów segmentu zwartych furgonów (pojemność użytkowa od 4 do 7 m3). W ciągu 11 lat zaprezentowano 2 generacje Experta, umożliwiające marce Peugeot rozwijanie się wraz z rynkiem. Rekord sprzedaży odnotowano w 2005 r., uzyskując wynik 33 100 pojazdów. Od momentu wprowadzenia na rynek wyprodukowano ponad 300 000 sztuk.


Nowa generacja Experta, w sprzedaży w Europie od 18 stycznia 2007 r., powstała przy wykorzystaniu całego doświadczenia marki Peugeot, ma w swojej ofercie dwie gamy: zwartego furgonu Peugeot Expert, należącego do segmentu pojazdów użytkowych oraz kombi Peugeot Expert Tepee z segmentu samochodów osobowych.


Dzisiaj ta 3 generacja, powstała również we współpracy PSA Peugeot-Citroen z koncernem Fiata, stanowi przełom dla Peugeota dzięki poprawieniu poziomu jakości i większej wszechstronności nowych gam pojazdów.


Poprawiono nawet te własności, którym ich poprzednicy zawdzięczają swoją reputację: idealne trzymanie się drogi, komfort oraz stanowisko kierowcy i wyposażenie godne sedana.
Oczywiście zarówno gama furgonów, jak i nowa gama kombi zachowały charakterystyczne drzwi boczne przesuwne z tylne prawej strony, które można uzupełnić o drzwi przesuwne z lewej z strony pojazdu. Zwiększono wymiary furgonu, aby dostosować się do nowych, wymagających oczekiwań profesjonalnych klientów.

Nowy furgon Peugeot Expert, należący do gamy pojazdów użytkowych, ma poszerzoną ofertę (2 długości, 2 wysokości dla 3 wersji), zwiększoną ładowność i obciążenie przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów eksploatacji. Pojemność użytkowa nowa, długiej i wysokiej wersji wynosi 7 m3 natomiast ładowność 1200 kilogramów.


Nowym rozwiązaniem technologicznym jest zawieszenie pneumatyczne na tylnej osi, pozwalające obniżyć całkowitą wysokość furgonu do 1,894 m, umożliwiając tym samym parkowanie na parkingach podziemnych. Rozwiązanie to zapewnia stałość prześwitu pojazdu we wszystkich warunkach obciążenia. Ręcznie możliwa jest regulacja ustawienia progu przedziału towarowego (na postoju).
Tylna przestrzeń ładunkowa dzięki sześciennemu kształtowi i wewnętrznym schowkom umożliwia przewożenie europalet lub innych przedmiotów o małym przekroju i długości do 2,88 m.

CZYTAJ DALEJ  Citroën CX I — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie


Szczególnie zadbano o bezpieczeństwo pasażerów, ale także przedziału towarowego, oferując możliwość zaryglowania/odryglowania tylnej części pojazdu niezależnie od kabiny pasażera, za pomocą klucza pilota zdalnego sterowania o trzech przyciskach lub ze stanowiska kierowcy.
Konstrukcja nadwozia została wzmocniona i wyposażona w pochłaniacze siły uderzenia, aby zmniejszyć skutki stłuczek miejskich i obniżyć w ten sposób koszty napraw. Doskonałe parametry dynamiczne i własności jezdne nowego Experta uzupełnia gama wyjątkowych silników.


Dostępne są trzy silniki HDi (1,6l HDi 66 kW 90 KM, 2,0l HDi 88 kW 120 KM i 2,0l HDi 100 kW 136 KM FAP) oraz jeden silnik benzynowy 2,0 l 16v 103 kW 140 KM. Wersje 2,0l HDi, stworzone we współpracy z koncernem Forda, połączone są z ręczną skrzynią biegów ML6C z 6 przełożeniami. Wzmocnione dla celów użytkowych (do 2 ton holowanej przyczepy) układy napędowe dopuszczają przeglądy do 30 000 km zamiast co 20.000 km. Silniki te chronią środowisko i są spełniają wymogi normy Euro 4 ; natomiast w silniku 2,0l HDi 100 kW 136 KM FAP zamontowany został filtr cząstek stałych.


Do dyspozycji są również najnowsze rozwiązania technologiczne w dziedzinie bezpieczeństwa aktywnego i biernego: ESP z systemem ochrony przed dachowaniem ROM i ASR, system ABS połączony ze wspomaganiem hamowania awaryjnego (AFU), czołowe i boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny.


Oferowane są też elementy wspomagające kierowcę podczas prowadzenia pojazdu. Te produkty najnowszej generacji, to pomoc przy parkowaniu tyłem, ogranicznik/regulator prędkości i nawigacja GPS.


Szczególny nacisk położono na zagwarantowanie maksymalnego komfortu pasażerom. Budowa nowego Experta zapewnia stanowisko kierowcy bliższe sedanowi niż pojazdowi użytkowemu oraz niezwykłą jasność i wrażenie maksymalnej przestrzeni, dzięki wysuniętej przedniej szybie. Solidne i funkcjonalne stanowisko kierowcy, zaprojektowane przez Pininfarina, oferuje kilka poziomów wykończenia.


Posiadacze nowego furgonu Expert otrzymają pojazd o wyrazistym stylu, zwiększonej ładowności a przy tym o komforcie i parametrach dynamicznych, charakterystycznych dla samochodu osobowego.

źródło: Peugeot