Najnowszy hybrydowy pojazd Hondy nawiązuje do pierwszego modelu o tej nazwie, zaprezentowanego w 1999 roku. Insight Hybrid to również powrót do aerodynamicznych linii nadwozia, które pomagają zoptymalizować osiągi wydajnego napędu benzynowo-elektrycznego.
Insight napędzany jest unowocześnionym silnikiem benzynowym i-VTEC o pojemności 1.3-litra oraz niewielkich rozmiarów, płaskim silnikiem elektrycznym. Jednostka elektryczna wykorzystywana jest podczas wytracania prędkości jako generator odzyskujący energię, która w innych okolicznościach zostałaby utracona w postaci ciepła wydzielanego przez hamulce. Pozyskana energia gromadzona jest w bateriach, a następnie używana do wspomagania silnika spalinowego podczas przyspieszania, co pozwala poprawić jego osiągi i ograniczyć zużycie paliwa.
Nowa, hybrydowa Honda pozwala uzyskać niskie spalanie w rzeczywistych warunkach drogowych. Kluczowym elementem układu jest system Eco Assist, który wchodzi w skład wyposażenia standardowego. Górna część tablicy przyrządów, gdzie znajduje się obrotomierz, zawiera specjalny wskaźnik zmieniający kolory – zielony oznacza, że kierowca prowadzi samochód ekonomicznie, niebiesko-zielony to znak, iż auto mogłoby być prowadzone bardziej oszczędnie, a niebieski świadczy o tym, że prowadzący nie uzyskuje niskiego spalania.
Wskaźnik zmieniający kolory połączono ze specjalnym diagramem, który informuje nie tylko o bieżącym zużyciu paliwa. Wyświetlacz umieszczony w środku obrotomierza pokazuje jak agresywnie kierowca przyspiesza i hamuje, zachęcając go tym samym do lżejszego i bardziej progresywnego wciskania pedałów gazu i hamulca.
W celu unaocznienia kierowcy postępów, jakich dokonał podczas jazdy, na umieszczonych w centrum wskaźników ikonach, prezentujących łodygi roślin pojawią się liście, pod warunkiem, że prowadzący stosował wszystkie zasady ekonomicznej jazdy.
Wyświetlacz informuje kierowcę także o postępach na różnych etapach jazdy w pełnym okresie użytkowania pojazdu. Pod koniec każdego przejazdu prowadzącemu zostają przyznane punkty, które można sumować, a po pewnym czasie wymienić na symbole trofeów nagradzających ekonomiczną jazdę. Jeśli jednak styl jazdy okaże się mało ekonomiczny, na wyświetlaczu pojawi się symbol więdnącej rośliny.
Insight to doskonały przykład praktycznego, rodzinnego samochodu, który zużywa niewiele paliwa przy niskiej emisji CO2 i innych gazów spalinowych. Wnętrze samochodu pomieści pięcioro pasażerów oraz 408 litrów bagażu przy standardowej pozycji siedzeń tylnego rzędu. Przemyślane umieszczenie układu napędowego i zestawu baterii oznacza, iż oparcia siedzeń tylnego rzędu można złożyć w taki sposób, aby utworzyły praktycznie płaską przestrzeń ładunkową, zwiększając tym samym pojemność bagażnika do 1017 litrów.
Praktyczne wnętrze uzupełniono atrakcyjnym i aerodynamicznym nadwoziem, którego kształt przyczynia się do osiągnięcia średniego zużycia paliwa na poziomie 4,4 l/100 km i emisji CO2 zaledwie 101 g/km (średnio w testach EU).
źródło: Honda / Mototarget