Model debiutował w 2006 roku i od razu zdobył szerokie grono klientów. Na początku 2010 roku zaprezentowano wersję po faceliftingu.
Nadwozie to najnowsza interpretacja stylistyki Kinetic Design. Nowej szacie zewnętrznej towarzyszą nowe materiały wykończeniowe we wnętrzu, nowa paleta dynamicznych i oszczędnych silników, a także długa lista innowacyjnych rozwiązań ułatwiających zadanie kierowcy i wpływających na zwiększenie bezpieczeństwa i poprawę komfortu jazdy.
S-Max będzie można zamówić z całkowicie nowym i znacznie bardziej wydajnym benzynowym silnikiem Forda EcoBoost w wersji o pojemności 2,0 litrów. Jednostka ta dysponuje mocą 203 KM i będzie oferowana obok udoskonalonego 2,0-litrowego silnika Diesel Duratorq TDCi, który z kolei będzie dostępny w dwóch odmianach o mocy 140 KM i nowej – o mocy 163 KM. Oprócz tego, jako nowość w dużych modelach Forda, w ofercie pojawia się przekładnia Ford PowerShift z podwójnym sprzęgłem mokrym, zapewniająca bardzo wysoki komfort zmiany biegów. Będzie ona standardowo współpracowała z silnikiem benzynowym EcoBoost. Natomiast w wersjach napędzanych silnikiem Diesel Duratorq, przekładnia Ford PowerShift będzie oferowana jako opcja na życzenie nabywcy. Najnowsze Fordy S-Max zapowiadają także wprowadzenie do gamy samochodów osobowych Forda kolejnych zaawansowanych rozwiązań technicznych. Na uwagę zasługuje przede wszystkim system BLIS (Blind Spot Information System), ostrzegający o pojawieniu się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy oraz nowa, uruchamiana elektrycznie blokada zamków tylnych drzwi zabezpieczająca przed ich otwarciem przez dzieci.
źródło: Ford / Motorarget