Sportowe, czteromiejscowe coupe, które na rynku motoryzacyjnym debiutowało w 2004 roku.
GT wykorzystuje podzespoły Alfy Romeo 156 oraz 147. Samochód ten początkowo oferowany był z silnikami benzynowymi o pojemności 2.0 l (165 KM) oraz 3.2 l (240KM – stosowanym także w Alfie 166) oraz z dieslem Common rail o pojemności 1.9 l i mocy 150 KM.
Alfa Romeo GT wyposażona jest w pięcio- lub sześciostopniową manualną skrzynią biegów oraz z pięciostopniową skrzynią elektrohydrauliczną (Selespeed – tylko wersja 2.0 JTS). Selespeed jest swego rodzaju połączeniem skrzyni automatycznej i sekwencyjnej (z punktu widzenia użytkownika, a nie konstrukcji). Umożliwia zmianę biegów „o jeden” w górę lub w dół, dokonywaną za pomocą przycisków na kierownicy lub joysticka umieszczonego zamiast tradycyjnej dźwigni zmiany biegów. Jeśli chodzi o podobieństwo do skrzyni automatycznej – Selespeed umożliwia przełączenie w tzw. tryb miejski, w którym to zmiana biegów następuje samoistnie.
W 2006 roku do palety silnikowej dołączył czterocylindrowy silnik o pojemności 1.8 l z dwiema świecami na każdy cylinder (Twin Spark), układem dolotowym o zmiennej długości i układem zmiennych faz rozrządu dla zaworów ssących. Dzięki temu jednostka napędowa osiąga moc 140KM.
W 2010 roku zakończono produkcję Alfa Romeo GT.
- Ciężar własny: od 1365kg
- Pojemność bagażnika: 320/905 dm³
- Pojemność zbiornika paliwa: 63 l
W 2010 roku zakończono produkcję modelu Alfa Romeo GT.
źródło: Fiat