Główne rozwiązania techniczne wykorzystane w podwoziu Forda C-MAX obejmują nowy elektryczny układ wspomagania kierownicy (EPAS), optymalizację tylnego zawieszenia wielowahaczowego typu „Control Blade” i częściowo izolowanej przedniej ramy pomocniczej oraz standardowy nowy zaawansowany układ Torque Vectoring Control - TVC, który polepsza stabilność i kierowalność pojazdu podczas pokonywania zakrętów.
Inteligentne układy zwiększające bezpieczeństwo i różnorodność zastosowania
Jako pierwsze modele wprowadzane w ramach nowej globalnej platformy samochodów kompaktowych firmy Ford, europejskie Fordy C-MAX oraz Grand C-MAX zostały wyposażone w imponującą paletę zaawansowanych rozwiązań technicznych, spotykanych zazwyczaj wyłącznie w większych, bardziej luksusowych pojazdach.
Wśród tych nowinek technicznych są układy zwiększające różnorodność zastosowania pojazdu oraz bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Niektóre z tych innowacyjnych rozwiązań to:
- Częściowo automatyczny układ ułatwiający parkowanie wzdłuż krawężnika w miejscach o ograniczonej przestrzeni
- System sygnalizujący pojawienie się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy
- Nastawny ogranicznik prędkości
- Sygnalizator niezapiętych pasów bezpieczeństwa przy tylnych fotelach (wyłącznie Ford Grand C-MAX)
- Elektrycznie uruchamiana blokada zamków tylnych drzwi
- Elektrycznie otwierane drzwi tyłu nadwozia
- Kamera cofania
źródło: Ford / Mototarget